Toon posts:

[WINXP PRO] iexplore.exe/explorer.exe fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc met windows Xp pro die geen verkenner of internet explorer meer kan opstarten.
Gewone programma's is geen probleem maar configuratiescherm,internet explorer en deze computer bijvoorbeeld geven de volgende foutmelding:

Er is een fout opgetreden in internet explorer, Internet Explorer wordt nu afgesloten.
Als er zich problemen blijven voordoen moet u de computer opnieuw opstarten.

Opstarten van de computer helpt natuurlijklijk niks.

Er hebben wel een aantal virussen opgezeten die verwijder zijn namelijk:

Dialer.II.AI
Regger.A
Proxy.4.BH

Iemand een idee of hier iets aan te doen is?

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 08:39

blizt

Wannabe-geek

Welke virusscanneer gebruik je & is deze up-to-date? Is je windows zelf up-to-date (SP2?)? Heb je al gescand op spyware (spybot, ad-aware, een hijack this log analyseren)?
Wanneer begonnen de problemen, heb je eerst iets verandert? Helpt het als je explorer.exe beëindigt (in task manageren) en dan 'n nieuw proces start met explorer.exe?
Heb je het probleem ook in Safe mode? Heb je al gescand op virussen/spyware in safe mode?

United we stand, and divided we fall

Verwijderd

Topicstarter
Is niet mijn eigen computer, maar hij heeft AVG er op staan en die is up-to-date, op spyware heb ik gescand en niks gevonden behalve wat tracking cookies.
Er zit nog geen sp2 op, en voor de rest kan ik niet zien of er nog updates op moeten want kom niet bij windows update.
Volgens mij is het gekomen na het verwijderen van het virus Proxy.4.BH
Nadat dit virus is verwijderd zie ik in het logboek de foutmeldingen met explorer.exe
In safe mode heb ik nog niet eens geprobeerd |:(

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:01
ik had hetzelfde probleem hier met een win2k bak.

De oplossing, zet op een goedwerkende pc ff hijackthis op een floppy, en draai deze op de probleem pc.

Save the log weer op de floppy, en haal deze door de analyzer heen (www.hijackthis.de)

delete alle key's met een evt. risico, dit werkte bij mij iig!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
Met hijack this heb ik inderdaad het probleem weg kunnen krijgen, gelijk maar ff sp2 geinstalleerd en iedereen is weer tevreden