Heb een leuk server computertje voor erbij maar naar ongeveer 1 jaar zit ik nu met het volgende probleem;
1. Hmmz... Windows XP blijft hangen tijdens opstart scherm en reboot automatisch (blijft oneindig doorgaan) even de search gebruikt en kwam toch wel uit gewoon WinXP opnieuw installeren en de optie bij een BSOD automatisch opnieuw opstarten uitzetten.
2. Windows XP cd in de computer; hmm waar zijn me IDE devices heen?
- ziet soms wel / soms weer niet alleen me Maxtor hd (40gb )
- me andere 2 maxtor 40gb schijfjes + dvdspeler ziet ie niet meer vanuit de bios.
Heb geprobeerd;
-Bios reset, wat met de ide opstelling gerommelt (alleen die harddisk en dvdspeler bv.), Plextor cdbrander geprobeerd.
In alle gevallen ziet ie geen IDE devices met uitzondering van me primary maxtor met winXP install erop.
(krijg de melding BOOT FAILURE en vervolgens doet de pc nix meer)
Misschien een mogelijk probleem is dat ik me P III 1000mhz 0.1 volt hoger draai en wat strakkere mem timmings en me FSB op 145.
Specs:
Abit KT133 moederbord (preciese type nummer kan ik vanavond pas bij)
Pentium III 1000
Aopen DVD Speler 12x
3x Maxtor 40GB schijven.
(nvidia tnt2, 3com netwerkkaaartje)
Oplossing lijkt me te zitten in een nieuw moederbord maar zoiets gaat ook weer richting de 50/75 Euro en wil binnenkort toch al computer aanschaffen
1. Hmmz... Windows XP blijft hangen tijdens opstart scherm en reboot automatisch (blijft oneindig doorgaan) even de search gebruikt en kwam toch wel uit gewoon WinXP opnieuw installeren en de optie bij een BSOD automatisch opnieuw opstarten uitzetten.
2. Windows XP cd in de computer; hmm waar zijn me IDE devices heen?
- ziet soms wel / soms weer niet alleen me Maxtor hd (40gb )
- me andere 2 maxtor 40gb schijfjes + dvdspeler ziet ie niet meer vanuit de bios.
Heb geprobeerd;
-Bios reset, wat met de ide opstelling gerommelt (alleen die harddisk en dvdspeler bv.), Plextor cdbrander geprobeerd.
In alle gevallen ziet ie geen IDE devices met uitzondering van me primary maxtor met winXP install erop.
(krijg de melding BOOT FAILURE en vervolgens doet de pc nix meer)
Misschien een mogelijk probleem is dat ik me P III 1000mhz 0.1 volt hoger draai en wat strakkere mem timmings en me FSB op 145.
Specs:
Abit KT133 moederbord (preciese type nummer kan ik vanavond pas bij)
Pentium III 1000
Aopen DVD Speler 12x
3x Maxtor 40GB schijven.
(nvidia tnt2, 3com netwerkkaaartje)
Oplossing lijkt me te zitten in een nieuw moederbord maar zoiets gaat ook weer richting de 50/75 Euro en wil binnenkort toch al computer aanschaffen
[ Voor 3% gewijzigd door Morph666 op 11-10-2004 09:43 ]