Hotflashen: past Asus A7N8X BIOS chip op DFI UT250GB?

Pagina: 1
Acties:

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 14:24
Een maat van mij heeft een foute bios geflasht in zijn asus a7n8x (socket A). Die start nu niet meer op. Het eeprom chipje ziet er precies zo uit als op mijn dfi ut250gb (Socket 754). Maar nu is de vraag: kan ik die zomaar hotflashen omdat het om een heel ander moederbord gaat?

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Mijn ervaring is van wel. Enig probleem zou kunnen zijn dat oude borden geen 512 Kb rom's aankunnen . Maar je hebt een nieuw m0b0 dus dat zal geen probleem zijn.

Ik heb zelf een Abit bios geflashed in een kt400 asus bord. :P en een A7v600 asus bios in een a7v133 bord :)

[ Voor 11% gewijzigd door Pakjebakmeel op 11-10-2004 09:41 ]

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Als het typenr op de chip hetzelfde is, dan kan dat gewoon ja...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als die chips van gelijke grootte zijn (of jouw bord de grootte support van dat asus bord) dan gaat dat gewoon lukken. Maar bijv een 4Mbit bios flashen op een plank die max 2Mbit support, dat gaat niet werken.

• Pakjebakmeel
naja, ik zou gewoon proberen. Je kan hoogstens de oude rom vern**ken maar dat issie toch al :P

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:18
volgens mij heb je wel verschil in voltage, 3.3 volt en 5 volt chippies zijn er dacht ik

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als het moederbord nog garantie heeft, kan je hem toch terugsturen, voor garantie?

En anders kan je vaak nog mailen naar de producent van het moederbord, voor een nieuwe BIOS-chip.

Mocht het hotflashen en bovenstaant niet lukken, in de FAQ staat een site, weet even niet welke, die verschillende BIOSen voor je flashed, kost geloof ik wel iets van 10 euro, en op GoT is hier ook nog iemand die dat kan én doet, moet je alleen even zoeken... ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

GJ-tje schreef op 11 oktober 2004 @ 12:18:
Als het moederbord nog garantie heeft, kan je hem toch terugsturen, voor garantie?

En anders kan je vaak nog mailen naar de producent van het moederbord, voor een nieuwe BIOS-chip.

Mocht het hotflashen en bovenstaant niet lukken, in de FAQ staat een site, weet even niet welke, die verschillende BIOSen voor je flashed, kost geloof ik wel iets van 10 euro, en op GoT is hier ook nog iemand die dat kan én doet, moet je alleen even zoeken... ;)
dat is www.flashbios.org

maar goed, een beetje tweaker kan wel hotflashen, echt moeilijk is het niet namelijk.

Verwijderd

Heeft iemand anders ook wel is gehad, dat je iemand wilt helpen met een probleem, en dat na afloop jezelf met het probleem van die ander zit?

• Pakjebakmeel
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 12:37:
Heeft iemand anders ook wel is gehad, dat je iemand wilt helpen met een probleem, en dat na afloop jezelf met het probleem van die ander zit?
als je je eigen mobo er mee opblaast wel. :P

ik had het laatst met een 9800 pro medion kaartje :/ , Bij het afhalen van de cooler 3 printbaantje doorgehaald met een lomp tangetje ... mijn 9500pro maar gedoneerd aangezien ie geen games speelt :+ en zelf een nieuwe x800pro gekauft

[ Voor 9% gewijzigd door Pakjebakmeel op 11-10-2004 12:46 ]

Verwijderd

asus is 2mbit en dfi 4mbit...

Het gaat wel lukken op een Abit NF7-S...ook een nforce2 bordje..

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01-2025
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 12:37:
Jep. M'n maat kwam een keertje af met een bioschipje en hij vroeg om het te hotflashen. Ikke dus jaja natuurlijk maar niet echt opgezocht wat voor 1 hij had. Ik steek het erin bij mij. Hmm flashen wil niet lukken. OK zijn eruit mijn er terug in niks meer. Ik begon al onraad te rieken en ik maar mee naar zijn thuis kijken of zijn wel echt kapot was. Ik steek hem erin bolt onmidellijk. Toen had zonder er verder bij na te denken mijn proberen te fixen en nu zijn ze allebei kapot.

Oh jammer. Dit is pas gebeurd hé maar ik vraag mij nu af hoe mijn chip beschadigd kan raken door die er gewoon uit te halen. De pinnetjes staan nog allemaal recht enzo (had het ervoor ook al een paar gedaan hoor hotflashen). Maar nu is mijn vraag zou het helpen als ik deze opstuur naar flashbios? Ik bedoel is de chip niet echt beschadigd ofzo?
Pagina: 1