USB speedtouch 330 laat usb poorten "fluiten"

Pagina: 1
Acties:

• Badderbeest
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 22:41

Badderbeest

De enige echte

Topicstarter
Mijn USB speedtouch modem laat blijkbaar mijn USB poorten geluid produceren, het euvel doet zich voor sinds ik mijn nieuwe systeem heb met een ASUS K8N-e deluxe moederbord. Het geluid is niet in iedere USB poort hetzelfde, bij de een is het continu en vrij hard (soort piepend geluid, als een ouwe tv) en bij de ander maakt ie om de seconde een piepje van een paar milliseconde...

erg irritant dus. wat veroorzaakt dit en is het te verhelpen ?

tia

De enige echte

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Heb je al een andere kabel geprobeerd? En komt het echt van de poorten af of ergens uit een speakertje?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

Topicstarter
Het komt in ieder geval niet uit een of ander speakertje, het komt uit de poorten of van het moederbord wat daar natuurlijk net achter zit. verder kan ik geen ander kabeltje proberen want die kabel zit vast aan die speedtouch

De enige echte

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Is waarschijnlijk resonantie in een spoeltje of mosfet op het moederbord. Daar is niet zo veel aan te doen; je kan wat klooien met siliconenkit, maar dan moet je wel eerst uitvissen welk component op het bord precies het geluid maakt.
Het kan overigens geen kwaad, maar ik kan me voorstellen dat je het irritant vindt.

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

Topicstarter
hmm, ik heb daar mn twijfels over het is tenslotte niet in iedere USB poort even erg, en erger nog waarom alleen het USB modem ???? 8)7 8)7 8)7 8)7 |:(

Ik heb met een microfoon op een stokje een beetje in mn kast geluisterd, maar het geluid lijkt niet specifiek ergens uit te komen het is bij de usb aansluitingen in de buurt het luidst maar een precieze bron vinden lijkt onmogelijk. verder heb ik ook geen spoeltje of een elcootje gevonden die het veroorzaakt ofzo... als dat zo was had ik hem wel gevonden B)

[ Voor 54% gewijzigd door Badderbeest op 11-10-2004 18:46 ]

De enige echte