[Dell] 8400: overclocking+wat is beter, 2x512Mb of 4x256Mb?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Topicstarter
Config: Intel® 925X Express chipset, HyperThreading Technology
Dual channel DDR2 at 400Mhz or 533MHz, en koos bij bestelling voor: 1024MB Dual Channel DDR2 400MHz [2x512]

Kast opengemaakt: blijken 4 4200-simmetjes van Samsung in te zitten. Las in Pricewatch een commentaar dat 4x256 beter/sneller is dan 2x512. Is dat zo? Want kan nu nooit uitbreiden (zal niet nodig zijn, maar je weet het nooit) maar qua prijzen voor geheugen is dit wel duurder voor Dell... Graag uw mening, dan weet ik of ik moet gaan klagen of niet!

Ten tweede las ik in wat draadjes dat overklokken met de Dell-bios niet zomaar kan. Je moet exact weten wat voor mobo je hebt, en kunt dan 'n reguliere bios flashen. Maar op het mobo aan de bovenkant nog geen merk/serie ontdekt, en openschroeven doe ik even nog liever niet. Heeft iemand 'n idee of je met een of ander tooltje de oorspronkelijke biosinfo kunt uitlezen?

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is al erg vaak besproken:
[search=2x512 of 4x256]

Wat betreft de tweede punt: check de FAQ van dit subforum onder "Welk moederbord/chipset zit er momenteel in mijn systeem?" :)

In ieder geval is het hier op GoT de bedoeling dat je research pleegt eer je een topic opent. Daaronder valt o.a. het raadplegen van de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum en de GoT-Search. Dat heb je hier niet overduidelijk gedaan of niet goed gedaan. Dicht.

Dit topic is gesloten.