Ik heb een probleem met mijn zojuist geinstalleerde dual boot debian/win98. Onder windows doet internet en het netwerk het perfect, maar als ik debian boot dan kan er ineens geen gebruik meer gemaakt worden van de netwerkkaart.
Het is dus net alsof de router (of windows) bepaald heeft dat debian het netwerk niet op mag ofzo.
Het probleem lijkt een beetje op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/847018 , maar is het toch niet helemaal omdat debian bij mij helemaal niets doet. Ondanks dat doet dit me vermoeden dat het probleem bij de router ligt (is bijna hetzelfde als die ik heb).
Het netwerk ziet er als volgt uit:
SMC7004ABR Barricade router (deelt ip's uit via DHCP)
Daaraan hangen:
Pentium IV, Windows XP
Pentium I, Debian
Pentium II, Dual boot Debian(woody stable, kern2.2)/Windows 98 SE
Als ik vanuit debian(dual) ping naar de router krijg ik 'network unreachable'.
Als ik vanuit, bijvoorbeeld, de andere debian bak ping naar de dual boot dan krijg
ik helemaal geen melding.
Tijdens de Debian installatie kreeg ik al de melding dat DHCP niet automatisch geconfigureerd kon worden (wat normaal geen probleem is). Daarom heb ik de netwerkinstellingen (behalve de hostnaam) overgenomen van mijn andere Debian bak, die overigens wel prima werkt.
wie o wie heeft suggesties?!
Het is dus net alsof de router (of windows) bepaald heeft dat debian het netwerk niet op mag ofzo.
Het probleem lijkt een beetje op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/847018 , maar is het toch niet helemaal omdat debian bij mij helemaal niets doet. Ondanks dat doet dit me vermoeden dat het probleem bij de router ligt (is bijna hetzelfde als die ik heb).
Het netwerk ziet er als volgt uit:
SMC7004ABR Barricade router (deelt ip's uit via DHCP)
Daaraan hangen:
Pentium IV, Windows XP
Pentium I, Debian
Pentium II, Dual boot Debian(woody stable, kern2.2)/Windows 98 SE
Als ik vanuit debian(dual) ping naar de router krijg ik 'network unreachable'.
Als ik vanuit, bijvoorbeeld, de andere debian bak ping naar de dual boot dan krijg
ik helemaal geen melding.
Tijdens de Debian installatie kreeg ik al de melding dat DHCP niet automatisch geconfigureerd kon worden (wat normaal geen probleem is). Daarom heb ik de netwerkinstellingen (behalve de hostnaam) overgenomen van mijn andere Debian bak, die overigens wel prima werkt.
wie o wie heeft suggesties?!
Leave the gun, get the canoli