The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.
Die werkt ook prima met NTFS hoor (weet niet welke versie maar 7.0 ook dacht ik)
[ Voor 22% gewijzigd door Toet3r op 11-10-2004 02:10 ]
Versie 2003 dacht ik.Wolfboy schreef op 11 oktober 2004 @ 02:08:
Norton Ghost
Die werkt ook prima met NTFS hoor (weet niet welke versie maar 7.0 ook dacht ik)
de nieuwste Ghost (Ghost 9 genaamd) kan backups vanuit de Windows omgeving maken en terugzetten, alleen kent die geen dosversie van Ghost meer.
Ik gebruik nu Acronis True Image.
Daarmee kan je een bootcd aanmaken, waarmee je in een XP-achtige omgeving kan booten en images kan maken. Werkt erg handig.
Kan je daar je Windows Partitie mee op een DVDtuh knallen? das helemaal geil natuurlijk...Caponi schreef op 11 oktober 2004 @ 02:12:
[...]
...
Daarmee kan je een bootcd aanmaken, waarmee je in een XP-achtige omgeving kan booten en images kan maken. Werkt erg handig.
The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.
Verwijderd
Zal toch wel kunne? Why not? Mits je PC 'booting from IDE-ATAPI' ondersteunt...Alpha_Mouse schreef op 11 oktober 2004 @ 02:41:
[...]
Kan je daar je Windows Partitie mee op een DVDtuh knallen? das helemaal geil natuurlijk...
natuurlijk wel dan de bootsector van die DVD-goed zetten, anders boot Windows weer niet.....
(like ur Sig, Alpha_Mouse!)
Huh wat bedoel je daarmee? Ik bedoel ik kan wel booten maar ik zit met dat NTFS te klooien...Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 02:56:
[...]
Zal toch wel kunne? Why not? Mits je PC 'booting from IDE-ATAPI' ondersteunt...![]()
natuurlijk wel dan de bootsector van die DVD-goed zetten, anders boot Windows weer niet.....
...
[ Voor 20% gewijzigd door Alpha_Mouse op 11-10-2004 18:12 ]
Verwijderd
werkt prima, ook goed met mijn raid enzo.
wtf is datVerwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 18:13:
Kijk ook eens naar Hiren's bootcd. Hier staat een werkende versie van Drive image op. Op die manier kun je een image maken van je HD zonder dat je drive image hoeft te installeren.
Verwijderd
Mod-break:
KNIP. Het is niet de bedoeling te verwijzen naar CD's vol met warez
[ Voor 44% gewijzigd door F_J_K op 11-10-2004 19:28 ]

Simpel, maar doeltreffend (voor mij):
- heeft geen installatie nodig (kan wel voor meer toeters en bellen)
- Kan gewoon online een backup van je systemdrive maken
- Zit Opstart-flop-image bij
- ...
Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.
Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees
Die kan "terwijl u werkt" een image maken.
Werkt prima en altijd verbazend snel, zonder dat het je stoord tijdens het werken.
Jammer vind ik wel dat je alleen onder Windows een image kan maken en niet met de BootCD. deze is alleen voor restoren en draait alleen met Windows PE, dus snel een dos diskette is er niet bij.
Maar tot nu toe heb ik mij altijd aardig kunnen redden.
Maar bij Drive Image 7 kreeg ik ook nog Drive Image 2002, die ook via een dosboot diskette wil werken.
Ik weet niet hoe Symantec dit nu in Ghost 9 heeft opgelost, zover ik weet hebben ze niks aangepast aan Drive Image 7 en alleen het Ghost naampje gegeven.
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
Heb eergister m'n image teruggezet die voor het laatst geupdate was in feb. dit jaar. Tijd dus om deze onder handen te nemen en een nieuwe image te maken.
Maar nu weigert pqdi wegens error 1805 (kan niet schrijven op D:\). Handleiding zegt dat het betekend dat de D schijf vol zou zitten terwijl daar nog 21 gb vrij is (en de image 6gb is).
Ik ga nu ook over op Ghost, hoor er meerdere positieve verhalen over terwijl ik over pqdi juist meerdere negatieve verhalen hoor.
Verwijderd
Meesterlijk programma, ik gebruik het zelf nu ook al een tijdje en ik vind het vele malen handiger dan Ghost. Met Ghost had ik veel problemen om van een SATA schijf een backup te maken, hier heb ik met True Image geen last van gehad. Ook vind ik de optie dat je de image op een 'Acronis protected partition' kan zetten erg handig; kwestie van F11 indrukken tijdens het opstarten en je PC wordt weer helemaal netjes terug gezet.Caponi schreef op 11 oktober 2004 @ 02:12:
[...]
Verwijderd
Wat interesseert mij het nou hoe een website eruit ziet, het programma doet het in ieder geval prima. Het werkt niet alleen beter dan Ghost, het ziet er ook grafisch veel beter uit. Dat laatste komt het gebruiksgemak echt heel erg ten goede.Dennis schreef op 17 oktober 2004 @ 19:32:
Die website van Acronis wint ook niet echt de originaliteitsprijs.
[ Voor 105% gewijzigd door Necrite op 17-10-2004 19:40 ]
Verwijderd
Kun je er ook backups mee maken? Dat is eigenlijk wat de topicstarter bedoelt, de titel van de thread is niet helemaal juist. Titel moet eigenlijk zijn: Ultiem Backup Programma.Necrite schreef op 17 oktober 2004 @ 19:37:
Ik gebruik al vrij lang UltraIso
[afbeelding]
Makkelijk bestanden en images managen, overzichtelijk, snel, gebruiksvriendelijk...
Het is shareware, maar na het invoeren van een serial (die vast wel op internet te vinden zijn) kun je er zon beetje alles mee.
Al een edit overheen gegooit zie ik
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 19:40 ]
Verwijderd
Verwijderd
Je kan het ook met een floppy opstarten.Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 19:54:
Weet iemand of je ghost 9.0 ook zonder cd kan opstarten. Ik heb namelijk wel ghost cd (van mijn broertje pc), maar geen cd/dvd rom
Ook ik gebruik een Linux Live CD met daarop partimage, alleen geen System Rescue CD maar Knoppix omdat eerstgenoemde niet start.Pyrowired schreef op 11 oktober 2004 @ 21:42:
Ik gebruik meestal deze Linux distributie om een NTFS partitie te resizen en er een image van te maken
Verder kwam ik zojuist nog CloneZilla tegen, ook wel interessant en open-source.
[ Voor 4% gewijzigd door CyberSnooP op 17-10-2004 20:24 ]
|_____vakje______|