Toon posts:

Subnetting HMMMMM

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet dat subnetting voor sommige mensen een brain-kraker 8)7 is, en dat geld ook voor mij.
Ik hoor jullie al denken "gaan we weer" :)
ik heb via de search op GOT al het een en ander gevonden.
daar uit blijkt wel dat toch veel mensen moeite hebben met het goed begrijpen van subnetten.
Toch is het zeer belangrijk dat onderdeel zeer goed te begrijpen (ik bedoel zeeeeeer goed :( )
is er iemand die mij een link tip kan geven over hoe het nu precies in elkaar zit :?
laten we zeggen op kinder-taal.
Het probleem is dat ik geen leraar heb die mij dat ff kan uitleggen. helaas ik heb in dit geval niemand die mij dat dus kan uitleggen, behalve jullie.
Ik hoop dat jullie mij kunne helpen.

alvast bedankt
greets palermo

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien is 't handig om aan te geven wat je dénkt dat het is/hoe het werkt of wat je al wél weet?

Verwijderd

probeer dit eens staat het een en ander over subnetten uitgelegd

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Subnetting is vrij simpel. Een IPv4-adres bestaat uit 32 bits (die crap met 4 getallen is alleen om 't voor mensen makkelijker te maken). Een deel daarvan is het adres van het netwerk, en een deel daarvan voor een host binnen een netwerk (in die volgorde). Met subnetting geef je aan welke van die bits waartoe behoren. Bijvoorbeeld de eerste 24 voor het netwerk, de resterende 8 voor de host. Da's je standaard 255.255.255.0 subnet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Ik heb een boekje gekocht: "TCP/IP in 24 uur" daar staat dat ook allemaal in... lekker basic beginnen en zo (via OSI, naar de laagjes enzoow)

van Academic Service ISBN nr: 90-395-1106-3

met als klapper-op-de-vuurpijl hoofdstuk: IP-adressering

heeft het met dit topic te maken?

DHCP problemen met een cisco 1605 router/

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 02:51 . Reden: grammatica error fixxed (die=dat) ]

Verwijderd

Zie de gegeven replies. Dit zijn dingen die je niet via GoT moet doen maar zelf moet gaan bestuderen. Pak een aantal tutorials en daarna een subnet-calculator en ga zelf eens een aantal dingen uitproberen e.d.

GoT is in ieder geval niet bedoeld als vervanging voor jouw leraar. Helaas :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.