[Pure-ftpd] negeert conf

Pagina: 1
Acties:

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Topicstarter
Ik heb een Debian systeem (sarge) en heb Pure-ftpd stanalone geinstalleerd.

Er is tijdens de install (apt) geen /etc/pure-ftpd.conf gemaakt en ik kan dus ook nergens de settingen veranderen om het ding te chrooten of naar zijn eigen db te laten kijken voor user access (wil geen PAM)

Iemand die weet waar ik kan aangeven dat hij naar een conf flie moet kijken of een opstart optie oid :?

man en google op pure-ftpd en pure-ftpd-common leveren niets op, en dpkg-reconfigure ook niet

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-02 17:06

Rmg

/etc/conf.d/pure-ftpd

daar staat deconfig iig hier ;)

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
find / -name pure* :?

iRacing Profiel

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Raz- schreef op 11 oktober 2004 @ 00:47:
/etc/conf.d/pure-ftpd

daar staat deconfig iig hier ;)
Hier niet ;)
Yup, en dan vind ik dus geen .conf file :?

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Met dpkg kijken welke bestanden hij allemaal gebruikt, en anders met lsof/strace uitvinden waar hij probeert een config te openen, of het initscript lezen/veranderen om eventueel op de commandline een config te specificeren, mogelijkheden te over :)

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Hebbus, ik heb de server zelfs gecompiled en nu doet ie het wel goed,. Apt liet hier een klein steekje vallen :)

Verwijderd

wat ik zelf wel een handig gebruik vind van dpkg is de optie -L. Hiermee geef je de opdracht om alle bestanden (en directories) die geinstalleerd werden van een package te laten zien. Wellicht kun je er op deze manier achter komen welke configuratie-bestanden in het gebruik zijn, en misschien staat er nog een voorbeeld bij in /usr/share/doc/pure-ftpd/config.example o.i.d.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 02:32 ]

Pagina: 1