Toon posts:

a7v & 3com nics..........What's going on???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een klein probleempje en er is al een keer een topic over geweest hier, maar is niets uitgekomen....

Ik heb een a7v en een 3com905b en dit werkt dus echt niet......Alles staat goed alleen ik kan het netwerk niet op.....In de opties zie ik ook geen bus en pci slot nummer.....
Ik werk zelf bij een automatisering bedrijf...dus dat netwerk configureren zit wel goed.....

Iemand op de hoogte van dit hardware probleem???

Trouwens als ik de kaart omwissel voor een werkende 3c905b doet ie het in mijn pc niet...en ik heb alle sloten al geprobeerd....

Iemand?

Verwijderd

Geeft het kaartje hardware problemen?
Kun je het pingen of doet het helemaal niets?
Onder welke OS is dit eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Het is onder win98 en in zoverre hardware problemen, het enige wat ik fout zie is dat ik geen slot en bus nummer zie...voor de rest is echt alles goed......

Dit is een bekend probleem want ik heb er eerder al wat over gelezen, maar ik heb alleen toen gelezen dat er een probleem was, niet de oplossing....

Het is echt de combo a7v en 3c905b denk ik.

Verwijderd

probeer eens een nieuwe driver te downloaden. De driver herkent volgens mij de kaart niet. :?

Verwijderd

Topicstarter
nee nee, dat is het niet.....als eerste geprobeerd....

Dan wordt dat ding perfect dedetecteerd.....alles goed.....

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53
Handmatig irq enso toewijzen?

Verwijderd

Topicstarter
irq .....etc etc alles is goed en staat ingesteld.....

Maar als je rechtermuis op netwerkomgeving klikt en dan de properties van het kaartje bekijkt, staat alles goed ingesteld.... behalve weer dat pci slot nummer en bus nummer......bij pci slot kan ik me wel iets voorstellen, maar bus??? enne dat heb ik al geprobeerd om handmatig te doen, maar dat werkt niet...........

Niemand met een a7v en dit probleem?

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ej, verrek... tijdje terug heb ik dit ook gehad... 3com 905b op n a7v plank... installeren ed verliep vlekkeloos... maar gewoon geen verbinding met t netwerk. heel vaag... Als oplossing (naja, oplossing... t was op n lan en dus weinig tijd om te klooien) heb ik er een compaq nic ingeknikkert. En dat werkte direct.

Maar ik zou echt niet weten waar het aan ligt... zijn er toevallig mensen die deze combo gewoon werkend hebben ?

mzzl, lg

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

• FatalError
  • Laatst online: 20:55
Zet "Byte Merge" uit in je bios en het probleem is waarschijnlijk opgelost.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
Op zondag 31 december 2000 05:03 schreef FatalError het volgende:
Zet "Byte Merge" uit in je bios en het probleem is waarschijnlijk opgelost.
Klopt ik had dit probleem ook alleen met 3com 905c nic en byte merge uitzetten heeft het opgelost.

• FatalError
  • Laatst online: 20:55
Ik heb dit probleem zowel met de 905C als de 905B kaart (ik heb geen andere 3com kaarten). Een SMC 9432 deed het perfect met byte merge aan.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
Heb het wel met meerdere kaarten, Sblive deed ook al moeilijk met bytemerge aan.

Wat doet bytemerge eigenlijk??

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:39
Hier een 3com 3c905-tx-m werkend op een A7V
Heb er ook verder niet opgelet.. gewoon erin gedaan..

Verwijderd

Bij mij werkt deze config ook.
Ik heb de kaart als laatste in de onderste poort gestoken. Wie weet helpt dat?! ;)

Verwijderd

Topicstarter
iedereen bedankt voor de reply's ik ga even wat tips opvolgen....

Groetjes
Pagina: 1