Het best trainen van je micro?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-10 20:49
In de search was er geen duidelijk topic over, dus ik denk laat ik er één openen, omdat je er best wel wat aan kan hebben.

Iedere rts gamer kent het wel. Micro oftewel het beheersen van je units. Klikken en plaatsen terugtrekken etc.

Ik wil mijn micro omhoog krijgen en mijn vraag aan de rest hier is hoe jullie micro trainen? Misschien bepaalde (web)games ofzo die er voor ontworpen zijn?

Bij mij gaat het met name om wc3! Dus hoe kan je behalve door het vele spelen nog meer je micro trainen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ik ken wel stragegygames, maar wat bedoel je met micro???
en wc3 bedoel je WarCraft3 mee neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-10 21:02
PacinoAllstars schreef op 11 oktober 2004 @ 00:06:
In de search was er geen duidelijk topic over, dus ik denk laat ik er één openen, omdat je er best wel wat aan kan hebben.

Iedere rts gamer kent het wel. Micro oftewel het beheersen van je units. Klikken en plaatsen terugtrekken etc.

Ik wil mijn micro omhoog krijgen en mijn vraag aan de rest hier is hoe jullie micro trainen? Misschien bepaalde (web)games ofzo die er voor ontworpen zijn?

Bij mij gaat het met name om wc3! Dus hoe kan je behalve door het vele spelen nog meer je micro trainen?
Veel Blitzkrieg spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
bigfoot1942 schreef op 11 oktober 2004 @ 00:13:
Micro management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
bigfoot1942 schreef op 11 oktober 2004 @ 00:13:
Micro is je unit beheersing je controlen oftewel het management van je units.

wc3 = warcraft 3 ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Micro is je unit beheersing je controlen oftewel het management van je units.
Niet alleen je units. Het is een combinatie van een aantal verschillende elementen. Het geven van orders aan units is er een van.

[ Voor 19% gewijzigd door Kwistnix op 11-10-2004 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ja, een hele simpel antwoord. Het heel heel heel veel doen. En domme spellen spelen zoals starcraft waarbij je niks kunt queuen zodat je maar moet blijven klikken. Zwaar irritant. Maar wel goed voor je micro management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobber
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-05-2024

sjobber

gefrituurde kokkereltomaat

ik speel al jaren RTS games, maar ikhebnog NOOIT vandie term gehoordbinnen de RTS wereld...
Maar het is dus units selecteren, en een bepaalde toetsencombi meegeven, zoals in de C&C serie ?
En dan vervolgens deze units op pad sturen en ventjes latyen killen, waardoor ze beter worden ?

Want in WC3 ken ik alleen dat je hero's in level stijgen en je ventjes alleen sterker worden door upgrades te laten bouwen. En niet door het rondlopen / doden van ventjes.

Holy sh*t doesn't talk, but communicates by smell©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Hmz toch maar even mee bemoeien dan. Heb hier ook ergens een groot sc/bw topic geopend onlangs. Als je al jaren RTS games speelt en helemaal geen valide termen kent dan moet je dat haast alleen op LAN's gespeeld hebben denk ik :)

Micro/Macro zijn wel toepasbaar op zo een beetje alle RTS games die er zijn. Beide moet je ze kunnen beheersen met al1 UBER-micro (altijd al willen zeggen) kom je er niet en met alleen macro kom je er zeker niet.

Zoals al eerder gezegd is micro dus unit control (bijvoorbeeld gewonde units tijdens een gevecht naar achteren plaatsen) en macro meer gebouw control (base management). Bijvoorbeeld pleur ik mn gebouwen op een grote hoop of plaats ik bijvoorbeeld belangrijke gebouwen achterin etc etc...

Om even terug te komen op de vraag van de TS. Ik neem dat net zoals in Starcraft er ook in W3, UMS te vinden zijn waarmee je je micro kan trainen... Ik zouz eggen zoek wat rond op W3 map sites of vraag in channel :) Daarnaats veel spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door seamus21 op 11-10-2004 01:18 ]

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobber
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-05-2024

sjobber

gefrituurde kokkereltomaat

seamus21 schreef op 11 oktober 2004 @ 01:17:
Als je al jaren RTS games speelt en helemaal geen valide termen kent dan moet je dat haast alleen op LAN's gespeeld hebben denk ik :)
het missen van die termen heeft geen invloed op de successie van mijn taktieken gelukkig :)
En nee, speel ook weleens on-line. Maar vooral skirmitsch (of hoe je dat typt...).
Maar heb gewoon nooit in communitys gezeten... neemaan dat vooral daarbinnen de termen gebruikt worden.

Holy sh*t doesn't talk, but communicates by smell©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
PacinoAllstars schreef op 11 oktober 2004 @ 00:06:

Er is eigenlijk maar één ding dat je kunt doen, veel maar dan ook veel spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Tja, gaat leuk worden met de aankomende tentamens over 2 weken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Niet online
PacinoAllstars schreef op 11 oktober 2004 @ 11:12:
Tja, gaat leuk worden met de aankomende tentamens over 2 weken :(
Ben je wel vroeg vrij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe veel aan snel hoofdrekenen! Hoofdrekenen is de basis voor snel handelen! En zorg voor reactietijden onder de 0.17 seconden. Hoe beter je bent in snelle beslissingen nemen hoe hoger je apm wordt. Er schijnen zelfs koreanen te zijn met 500 apm!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
  • Laatst online: 27-10 14:32
veel spelen en af en toe relpaytje kijken van mensen wat je moet doen :z

[ Voor 198% gewijzigd door Shagura op 11-10-2004 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, erg veel warc3 replays bekijken, niet alleen erg leuk om te zien maar ook superleerzaam. Oefen gewoon veel tegen de computer op de free mode op moeilijk. Macro en Micro tesamen alleen winnen je het spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:27
voor warcraft zijn er ook wat custom maps die speciaal gemaakt zijn om je micro te oefenen.

micro wars ofzo heten die.

dan wordt je in verschillende rondes met bijvoorbeeld een vast legertje tegen een ander leger gezet en moet je proberen door micro-en te winnen omdat je allebij dezelfde units hebt.

verder als tip "LEER JE SHORTCUTS!!" via het toetsenbord ben je VEEL sneller als met de muis eerst naar het "Hamer" icoontje van bijvoorbeeld de mountain king te gaan en daarna weer terug aimen op de vijandelijke hero ofzo. je kunt ook gewoon "t" indrukken en dan aimen op de vijandelijke unit. VEEL sneller.

en.. ja met gewoon VEEL spelen wordt je steeds beter.

ow ja. door replays te bekijken wordt je micro echt niet beter.. je macro natuurlijk wel. maar het echt snel leren klikken enzo en snel units selecteren en weg laten lopen als ze geraakt worden bijvoorbeeld niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Crysania op 11-10-2004 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 15:33:
Doe veel aan snel hoofdrekenen! Hoofdrekenen is de basis voor snel handelen! En zorg voor reactietijden onder de 0.17 seconden. Hoe beter je bent in snelle beslissingen nemen hoe hoger je apm wordt. Er schijnen zelfs koreanen te zijn met 500 apm!!!
apm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Niet online
actions per minute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 19-10 07:34
Tja micro leer je maar op één manier. Heel veel spelen, een aantal uur per dag dan krijg je het in de vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 15:33:
Is 500 apm geen typfout? Dat is 8.3 aps, lijkt me erg veel.

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

motormuus schreef op 12 oktober 2004 @ 23:46:
[...]

Is 500 apm geen typfout? Dat is 8.3 aps, lijkt me erg veel.
Tot 350 is te doen, veel hoger wordt inderdaad nogal overmatige spam :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Je hebt in wc3 tft gewoon micro arena en micro tournement custommaps, die worden veel gespeeld op battle.net

zoek bv naar:

MicroTournament V1.3.w3x
micro duels 0-57a-kitae.w3x
Micro Arena v1[1].028c Unof.w3x

Veel plezier :)

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

download eens aflevering 2 van www.purepwnage.com , die gast heeft "ubermicro"
Pagina: 1