Toon posts:

digitale videorecorder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben de afgelopen dagen aan het rondsurfen geweest om eens uit te zoeken wat de mogelijkheden zijn om van je PC een heuse digitale videorecorder te maken. Het resultaat is mager, zo niet teleurstellend. Het meest in de buurt komt Replay, een Amerikaanse settopbox. Is alleen niet geschikt voor NL.
Wat ik zoek is de juiste combinatie van harde en zachte waren (liefst onder Linux, maar als het echt niet kan is W9X ook ok) waarmee ik:
1. TV-signalen kan ontvangen in PAL-formaat (nederlandse standaard, niet de UK-standaard)
2. deze kan opslaan volgens PAL-normen (752x576 pix)
3. op tijd kan programmeren
4. geluid stereo of dolby surround kan opnemen en weergeven
5. bij voorkeur meteen de frames comprimeert naar MPEG2.
6. afstandsbediening IR

Het gaat mij hier niet om CPU, harddisks etc.. maar om videokaarten, DVCR-software e.d.

Op dit moment heb ik de volgende setup draaien: externe videorecorder als tuner (met de hand kanaal instellen), Pinnacle DV500 kaart als capturedevice of Asus V3800TVR-kaart als capture-device (minder hoge resolutie).

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
1 kaartje Miro 500
1 av hardeschijf
1 scsi kaart voor hd
1 snelle processor
1 Berg geheugen 128 maar als t ff kan 256

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je moeite :), maar de Miro 500 (ik neem aan dat je de Pinnacle DV500 bedoelt) bevat geen TV-tuner. De rest heb ik allemaal (en meer..). De kunst is nu om de juiste hard- en software bij elkaar te krijgen om een heuse DVCR te bouwen. Iemand anders nog suggesties?:?

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-02 23:36
laat dit nou het cover artikel de zijn van het laatste nummer van CŽt (duitse editie)
Het belangrijkste uit dit artikel kun je
in ieder geval online lezen en wel hier:
http://www.heise.de/ct/00/26/094/default.shtml

Verwijderd

Klinkt als HD-tv. Die komt volgens mij halvewege dit jaar uit :)

[tiepvaut, ben namliek heel goet in nedhurlands :)]

Verwijderd

Topicstarter
Volgende maand komt het duitse CT-artikel ook in de nederlandse versie. Ik ben vooral benieuwd naar de uitwerking, waar daar rept de website natuurlijk niet over :'(
Pagina: 1