Ben de afgelopen dagen aan het rondsurfen geweest om eens uit te zoeken wat de mogelijkheden zijn om van je PC een heuse digitale videorecorder te maken. Het resultaat is mager, zo niet teleurstellend. Het meest in de buurt komt Replay, een Amerikaanse settopbox. Is alleen niet geschikt voor NL.
Wat ik zoek is de juiste combinatie van harde en zachte waren (liefst onder Linux, maar als het echt niet kan is W9X ook ok) waarmee ik:
1. TV-signalen kan ontvangen in PAL-formaat (nederlandse standaard, niet de UK-standaard)
2. deze kan opslaan volgens PAL-normen (752x576 pix)
3. op tijd kan programmeren
4. geluid stereo of dolby surround kan opnemen en weergeven
5. bij voorkeur meteen de frames comprimeert naar MPEG2.
6. afstandsbediening IR
Het gaat mij hier niet om CPU, harddisks etc.. maar om videokaarten, DVCR-software e.d.
Op dit moment heb ik de volgende setup draaien: externe videorecorder als tuner (met de hand kanaal instellen), Pinnacle DV500 kaart als capturedevice of Asus V3800TVR-kaart als capture-device (minder hoge resolutie).
Wat ik zoek is de juiste combinatie van harde en zachte waren (liefst onder Linux, maar als het echt niet kan is W9X ook ok) waarmee ik:
1. TV-signalen kan ontvangen in PAL-formaat (nederlandse standaard, niet de UK-standaard)
2. deze kan opslaan volgens PAL-normen (752x576 pix)
3. op tijd kan programmeren
4. geluid stereo of dolby surround kan opnemen en weergeven
5. bij voorkeur meteen de frames comprimeert naar MPEG2.
6. afstandsbediening IR
Het gaat mij hier niet om CPU, harddisks etc.. maar om videokaarten, DVCR-software e.d.
Op dit moment heb ik de volgende setup draaien: externe videorecorder als tuner (met de hand kanaal instellen), Pinnacle DV500 kaart als capturedevice of Asus V3800TVR-kaart als capture-device (minder hoge resolutie).