Aura fotografie, hoe en wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 645 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:11
Ook wel genaamd Kirliaanse fotografie. Heeft iemand hier ervaringen mee, om dit zelf te doen? Wat er nodig is aan hulpmiddelen etc.?
Ik ken de basis en ben heel handig in zelf dingen maken.
Zodoende zoek ik mensen wie hier ervaringen mee op hebben op het "do-it-yourself" vlak.
Alle info is welkom.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Nog nooit van gehoord. Heb je een vorbeeld / linkje?

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Kiriliaanse fotografie? Lijkt me meer een topic voor W&G, want ik denk niet dat de doorsnee fotograaf zich hiermee bezighoudt...

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 15:50
Ik weet wat je bedoelt met aura fotografie, maar ik denk niet dat je genoeg hebt aan een doorsnee camera... Mocht dat wel kunnen houd ik me aanbevolen! Maar ik geloof dat het met een apart soort camera gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09 22:34
Is het niet zo dat je met aurafotografie probeert elektromagnetische velden te fotograferen? Dat kan inderdaad niet met een huis-tuin- en keukendigicam.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 15:58

OgWok

U.N.C.L.E.

Nou da's leuk. Kheb nog een aurakast staan. Al een hele tijd niet gebruikt, maar ik weet wat je bedoelt.

Het is een plexiglaskast met een bobine die voor de hoogspanning zorgt en een print die de freqentie van de bobine regelt. Heb het ooit, hele tijd geleden, uit Elektuur gehaald. Als je even de tijd hebt kan ik wel kijken of ik dat nummer nog heb.

Heb er heel wat zwart/wit aurafoto's mee gemaakt.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:11
OgWok schreef op 11 oktober 2004 @ 09:38:
Nou da's leuk. Kheb nog een aurakast staan. Al een hele tijd niet gebruikt, maar ik weet wat je bedoelt.

Het is een plexiglaskast met een bobine die voor de hoogspanning zorgt en een print die de freqentie van de bobine regelt. Heb het ooit, hele tijd geleden, uit Elektuur gehaald. Als je even de tijd hebt kan ik wel kijken of ik dat nummer nog heb.

Graag! Dan bestel ik het nummer eventueel na. Weet je zo ook wat de kosten zo ongeveer waren?

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog nooit van gehoord. Heb je een vorbeeld / linkje?
Afbeeldingslocatie: http://www.kirlian.com.br/imagens/foto_kirlian_dedo_humano_2.jpg
linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

OgWok schreef op 11 oktober 2004 @ 09:38:

Da's wel interessant :)
Maar hoe zou het werken als je de echte kleuren wil zien? Gewoon een zwart/wit > RGB conversie of heb je dan hele andere apparatuur nodig?
Ik heb heel wat elektuurs liggen, maar deze schakeling ben ik nooit tegengekomen.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 15:58

OgWok

U.N.C.L.E.

Met z/w leg je een stuk z/w fotopapier op de plaat en met kleur een stuk kleurenpapier, of negatief materiaal. Verder is het experimenteren met de belichtingstijd en frequentie.

Ja en dan komt het lastige: hoe interpreteer je de aurafoto. Heb wel een lezing in Amsterdam meegemaakt waar een man uit Engeland een aurafoto maakte met een interpretatie en ik moet zeggen dat hij een aantal goede punten had. Maar hij had ook jaren ervaring.

Voordeel met z/w is wel dat je alles bij een donker oranje dokalamp kan doen. Bij kleur moet alles in het donker, maar dat went. Ben nog aan het zoeken naar het nummer, maar dat gaat goed komen.

[ Voor 26% gewijzigd door OgWok op 13-10-2004 09:17 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Pagina: 1