[Statusrequest] Loadbalancer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Op aanraden van Harm in [rml]Harm in "[ Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IV"[/rml]

Wel bekend hier op GoT
Loadbalancer oorzaak van Document contains no data-problemen

Ik heb het echter de laatste 2 dagen met FF (geteld) 23 keer gehad. Normaal eens in de 2/3 dagen...

Met IE heb ik het echter niet, hoewel in bovengenoemd artikel het verschijnsel browseronafhankelijk word genoemd.

Mijn vraag is nu af er de laatste dagen aan word gewerkt, en dat dit de oorzaak is van de vele errors die ik krijg?

[ Voor 6% gewijzigd door Roamor op 14-10-2004 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:49

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Niet dat jullie 300 keer willen horen dat dit vaker voor komt, maar deze melding krijg ik helaas ook vaak voor mijn neus. Begrijp dat er weinig aan te doen is :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:46
Is dit hetzelfde als de "page cannot be displayed" melding in IE :?
Deze krijg ik ook @ random na het klikken op een link intern op GoT. Ik krijg hem direct dus het ligt niet echt aan m'n internetverbinding. F5 helpt meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Mag hier ik hier een voorzichtige schop tegen aan geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik heb deze error (Opera) nog nooit gezien, kom toch iedere dag wel een paar keer op GoT, Toch vreemd...

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit zelf ook wel vaker, maar dan klik ik gewoon op ok. en dan laad ie verder door... (tis wel een vervelend probleem :()

edit: ik gebruik FF :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Het is van de week weer wat normaler (2,3 keer per dag), maar van het weekend (zoals beschreven in de TS) was het nogal heftig.

Geen Mod die ons wat duidelijkheid kan geven?

[ Voor 9% gewijzigd door Roamor op 14-10-2004 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik zal even een serverdude vragen of hij een blik in dit topic wil werpen :)

edit: ik krijg van een serverdude ingefluisterd dat Kees bijna klaar is met de loadbalancers (jawel, meervoud) maar dat er nog geen datum van plaatsing in het rack is af te geven, daar andere projecten nu voorrang krijgen :)

[ Voor 60% gewijzigd door Remy op 14-10-2004 22:05 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Beetje late reactie, maar door de edit zag ik niet dat er iets nieuws was toegevoegd. Bedankt voor de update en we merken vanzelf wel wanneer ze geplaatst zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik had deze vroeger redelijk vaak. Tegenwoordig heb ik er helemaal geen last meer van. Vreemd :? Browser: Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
E-jey schreef op 24 oktober 2004 @ 00:16:
Ik had deze vroeger redelijk vaak. Tegenwoordig heb ik er helemaal geen last meer van. Vreemd :? Browser: Firefox
Misschien kan het zijn dat bepaalde (persoonlijke) instellingen voor een hogere gevoeligheid zorgen. Jij gebruikt gewoon 1.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 11:31
Ah, nu weet ik ook gelijk waarom ik soms een "dns error" page abrubt krijg terwijl de pagina er voor en een F5 na die pagina retesnel laden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:35
E-jey schreef op 24 oktober 2004 @ 00:16:
Het is inderdaad heel raar, want ik heb hetzelfde als jij. Vroeger kwam het (onafhankelijk van welke browser denk ik) vrij regelmatig voor. Maar het afgelopen jaar heb ik het vrijwel nooit meer gezien. En ik gebruik behoorlijk verschillende browsers door elkaar, op verschillende OS'en en computers. Vooral Mozilla, Firefox (beide gebruikt zowel in Linux als Windows) en in Linux ook nog Konqueror.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:32

Cyphax

Moderator LNX
Chello heeft mijn verbinding (alweer) gecapped naar 48kbit (up+down). Het gevolg is dat ik met Firefox helemaal NIET meer op GoT kom (hij blijft eindeloos op 'loading' en er komt niets van binnen).
T.net echter doet het prima.
Met IE kan ik prima op GoT.
Zou dit gerelateerd kunnen zijn aan die problemen met die "document contains no data" meldingen? Ik kreeg die meldingen overigens niet al te vaak.

[ Voor 11% gewijzigd door Cyphax op 24-10-2004 15:38 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Cyphax schreef op 24 oktober 2004 @ 15:38:
Chello heeft mijn verbinding (alweer) gecapped naar 48kbit (up+down). Het gevolg is dat ik met Firefox helemaal NIET meer op GoT kom (hij blijft eindeloos op 'loading' en er komt niets van binnen).
T.net echter doet het prima.
Met IE kan ik prima op GoT.
Zou dit gerelateerd kunnen zijn aan die problemen met die "document contains no data" meldingen? Ik kreeg die meldingen overigens niet al te vaak.
nee, want die melding komt juist als een loadbalancer een foutieve RST stuurt naar de client, en de client pikt dat meteen op

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

loopt mijn download eindelijk een beetje. begeeft got het vaak door die download. :( murphy op zijn best.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Remy schreef op donderdag 14 oktober 2004 @ 21:45:
maar dat er nog geen datum van plaatsing in het rack is af te geven
Nieuw topic is een beetje overbodig dus daarom kick ik deze. Is er voor het nieuwe jaar al misschien een planning gemaakt :P ? Vandaag toch best vaak de melding gehad :)

[ Voor 5% gewijzigd door We Are Borg op 14-01-2005 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Hij zit in de testfase :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Top, thanks, weet ik i.i.g. dat er aan gewerkt wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dan weet ik ook weer waar dat door komt. Maar mooi dat ie nu in de testfase zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:42
Ik moet zeggen dat ik het tegenwoordig minder vaak krijg dan een tijdje geleden, maar of dat aan mij of t.net ligt weet ik niet. Iig fijn dat ie in de testfase zit :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Betekend dat dat bepaalde stukken van T.net erover geserved worden ?

Welke stukken ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Tomsworld schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 19:41:
Betekend dat dat bepaalde stukken van T.net erover geserved worden ?
Jups
Welke stukken ?
bepaalde tcp-stukken O-)
<!--
Oftewel: de foto verkiezingssite, en files.tweakers.net
-->

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er trouwens aanzienlijk meer last van wanneer ik mijn verbinding enigzins zwaar belast. Maar het komt vrij regelmatig voor inderdaad, alhoewel ik nu onder Linux (Mozilla 1.7.5 onder KDE) er nog geen een heb gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 23:04
Ik heb pasgeleden een truc uitgehaald met firefox zodat die wat sneller is. Na de "truc" is ook als gunstig bijeffect deze errors verdwenen ! (tot nu toe iig :P ) MIsschien dat dit een idee is voor bovengenoemde ?
Letterlijke copypast:
De aanpassingen aan Firefox worden op de volgende manier aangebracht. In de adresbalk van de browser voert u about:config in. U krijgt hierop een reeks instellingen te zien, alfabetisch geordend. In de lijst moet u drie velden aanpassen: bij network.http.pipelining moet de waarde veranderen naar "true", bij network.http.pipelining.maxrequest vult u de waarde 25 in en ook bij network.http.proxy.pipelining moet "true" staan. Tenslotte creëert u een nieuwe variabele door met de rechtermuis te klikken en New/Integer te kiezen. U geeft deze variabele de naam nglayout.initialpaint.delay en de waarde 0.

edit: Ohja dit schijnt de t.net server wel extra te belasten (sowieso servers over het algemeen), maar omdat jullie toch extra loadbalancers krijgen... :+

[ Voor 11% gewijzigd door Vold op 17-01-2005 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Nee bedankt, ik word liever geen ddos bak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:24

crisp

Devver

Pixelated

Vold schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:50:
edit: Ohja dit schijnt de t.net server wel extra te belasten (sowieso servers over het algemeen), maar omdat jullie toch extra loadbalancers krijgen... :+
Van pipelined request zal de belasting niet echt hoger worden, wel als je het aantal http connecties gaat ophogen wat op sommige sites ook wel eens aangeraden wordt.
Of firefox er sneller van wordt is daarbij ook nogal afhankelijk van de snelheid van je PC. Het verhogen van het aantal requests betekent ook dat FF uiteindelijke meerdere responses tegelijk moet gaan verwerken wat een negatieve impact kan hebben op de rendersnelheid. De default waarde voor het aantal requests (ik meen 4 of 8 ) is meestal wel een goed gemiddelde, dus extreem daarvan afwijken zal in theorie juist eerder een negatief effect hebben.
Verder is er meen ik ook een limiet aan de grootte van een HTTP request header, dus het aantal requests op een hoge waarde zetten wil nog niet zeggen dat er daadwerkelijk ook zoveel request in 1 keer gedaan kunnen worden.
Last but not least: er zijn nog legio webservers die helemaal geen pipelining ondersteunen, en daar kan het sturen van pipelined requests resulteren in pagina's die maar half geladen worden, of plaatjes die niet doorkomen.

Het is maar dat je het weet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 17-01-2005 20:27 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1