Toon posts:

Floppy/cd/usb disk zijn niet geformatteerd volgens XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc met windows xp en iedere keer als ik een floppy, cdrom of een usb disk aansluit/inbreng dan geeft xp aan dat het medium niet is geformatteerd en of ik dit nu wil doen. Terwijl er niets mis is met de floppy/cd/usb disk

In een andere pc en een laptop worden ze gewoon prima gelezen.
Ik heb een bootdisk ingebracht en ook deze wil hij formatteren omdat ie hem niet kan lezen. Terwijl als ik de pc boot vanaf dezelfde floppy leest hij gewoon de floppy en start hij normaal op vanaf a.

Ik heb de veilige modus geprobeerd en ook hierin leest ie geen floppys en cds.

SP 2 geinstallerd en dit hielp ook niet. Norton antivirus 2004 bijgewerkt en volledige scan.

Iemand enig id wat dit kan zijn?

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

En wat is de hardware ?
Al 's een schone install geprobeerd ?
(Daarbij worden beschadigde harddisk sectoren gerepareerd/uitgeschakeld. Stel dat de driver van XP nét op een beschadigd deel staat; al 's scandisk gebruikt ?).

[ Voor 66% gewijzigd door Brothar op 10-10-2004 23:17 ]

eagle

Verwijderd

Vraagje; heeft ie t ooit gedaan?? Da's niet onbelangrijk.... Wat voor een floppy/cd/usb disk heb je? Wat voor een systeem heb je? heb je AV erop? Rare programma's geinstalleerd? Die dingen zijn makkelijk voor anderen als je geholpen wilt worden.... Dan hoeven we niet zo in de lucht te grijpen...

tot horens

Verwijderd

Topicstarter
ok dat is zo...

alleen, het heeft idd gewoon gewerkt. van de ene op de andere dag is het probleem onstaan. vandar dat ik het meer zoek in de windows/software kant als in de hardware

amd duron 1200 met een msi kt7 pro. verder een standaard floppydrive en een Liteon CDrom speler

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Heb je recent Norton AV of InCD (Deel van Nero) geinstaleerd. Dan treed het probleem op wat jij beschrijft. De oplossing :
http://service1.symantec....sf/docid/2003050715532006

[ Voor 44% gewijzigd door djexplo op 11-10-2004 16:50 . Reden: Url gewijzigd ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'