films schokkerig met cinema display

Pagina: 1
Acties:

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:44
vandaag m'n 20" cinema display opgehaald, en aangesloten op een PC, op dvi op een asus fx5200, met de nieuwste detonator.

hij draait in z'n native resolutie van 1680 x 1050. alles doet het perfect, alleen het afspelen van dvd's en alle andere soorten filmpjes gaan schokkerig en soms staat het hele systeem een paar tellen vast en daarna loopt het geluid wel door maar geen beeld. om DVD's af te spelen gebruik ik powerdvd en voor de andere avi's/mpegs windows media player. het beeld schokt bij zowel full screen als klein formaat.

uiteraard deed alles het perfect op m'n oude 15" tft.

• wibblemoo
schop, niemand een idee ?

Verwijderd

Probeer eens een andere resolutie?
Probeer nieuwe codecs.
Ik denk dat het op je 15" ook wel is.. maar dat het minder opvalt!

• wibblemoo
dat denk ik niet, want het is echt dusdanig dat je de hele film niet goed kan zien.

Verwijderd

Heb je trouwens nog even wat meer specs en info.
Je startpost is namelijk wat aan de magere kant.

En heeft die 20" ook nog andere ingangen ipv dvi?
Zo ja.. probeer het daar eens op.

• wibblemoo
wat wil je dat ik nog meer vertel, enige wat ik eigelijk vergeten ben is dat het idd op dvi aangesloten is, en dat de enige manier is om dit scherm aan te sluiten. die dvi uitgang gebruikte ik ook voor dat ik dit scherm had.

1680x1050 is trouwens de native resolutie van dit scherm.

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
wibblemoo schreef op 10 oktober 2004 @ 23:08:
om DVD's af te spelen gebruik ik powerdvd en voor de andere avi's/mpegs windows media player. het beeld schokt bij zowel full screen als klein formaat.
HDTV op een Pentium 4 2,8 GHz schokte laatst erg in WMP, dit was op te lossen door bsplayer te gebruiken. Blijkbaar een beter programma. www.bsplayer.org

Als het ook schokt in powerdvd kun je WinDVD eens proberen van de firma Intervideo. Ook weer een alternatief.

• wibblemoo
MahRain schreef op 11 oktober 2004 @ 19:17:
[...]

HDTV op een Pentium 4 2,8 GHz schokte laatst erg in WMP, dit was op te lossen door bsplayer te gebruiken. Blijkbaar een beter programma. www.bsplayer.org

Als het ook schokt in powerdvd kun je WinDVD eens proberen van de firma Intervideo. Ook weer een alternatief.
andere players hebben hetzelfde effect. het is eigelijk niet schokkerig, maar het beeld flikkert gewoon continu. ook in andere resoluties.

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-11-2025
Heb je meer specs?

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Misschien iets met de DVI-out van je grafische kaart????(drivers??)
Op welke resolutie draait je grafische kaart (en met welke refresh-rate)?

• wibblemoo
punica schreef op 11 oktober 2004 @ 20:02:
Misschien iets met de DVI-out van je grafische kaart????(drivers??)
Op welke resolutie draait je grafische kaart (en met welke refresh-rate)?
voor dit scherm draaide ik een dual setup met 2 tft's, 1 op vga en 1 op dvi (met converter). refreshrate is 60, resolutie is 1680x1050 (16:10) het is trouwens echt alleen het video gedeelte wat flikkert, het bureaublad en WMP zelf blijft gewoon goed zichtbaar. supervaag dit.

ik ga zo een andere videokaart proberen.

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-06 16:35

barrymel

BarryMel

wibblemoo schreef op 11 oktober 2004 @ 20:18:
[...]

voor dit scherm draaide ik een dual setup met 2 tft's, 1 op vga en 1 op dvi (met converter). refreshrate is 60, resolutie is 1680x1050 (16:10) het is trouwens echt alleen het video gedeelte wat flikkert, het bureaublad en WMP zelf blijft gewoon goed zichtbaar. supervaag dit.

ik ga zo een andere videokaart proberen.
is het gelukt met je nieuwe videokaart ? ik heb zelf een Dell Inspiron 8600 laptop met een 128 MB GeForce FX 5650 er in en ook die resolutie van 1680x1050 maar alles draait gewoon vloeiend

ik heb het zelfde Apple Cinema 20" scherm als jou besteld, die ga ik morgen ophalen, is kijken hoe dat draait, lijkt mij als het op me laptop er goed uit ziet dat het er op dat scherm ook goed moet uit zien

BarryMel

• wibblemoo
|:( hele topic vergeten |:(

na een verse installatie van win2k was het opgelost. denk dat het toch aan de videokaart drivers lag.
Pagina: 1