[smileys] Melden van copyright overtredingen?

Pagina: 1
Acties:
  • 404 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-09 19:15
Een klein weekje geleden heb ik een mailtje gestuurd naar hgas [at] tweakers [dot] net, omdat ik een site had gevonden waar smileys onterecht worden gebruikt. Dat wil zeggen: geen vermelding naar de site van Tweakers e.d. (enfin: alles wat in Lieve Adjes FAQ staat :) )
Op die site stonden ook de smileys die door users zijn gemaakt. Daar zijn die desbetreffende smileymakers dus voor verantwoordelijk.

Nu vraag ik me af wat er nou met dat mailtje van mij wordt gedaan. Wordt er uberhaupt actie ondernomen?
Ik had namelijk ook in het mailtje gevraagd of ik RazorBlade, Vork, Midas etc etc nog moest informeren, of dat Tweakers daar ook meteen achter zou gaan. Ik krijg echter geen reactie van hgas :)

Mocht er geen actie worden ondernomen, omdat het teveel tijd kost / men er geen zin in heeft, dan hoor ik dat graag. Dat scheelt mij weer tijd, jullie weer tijd, en het algemene internet een dataverkeergrootte van 1 mailtje :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-09 19:49

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik meen dat Zeef o.a copyright bestrijdt, dus die zal er wel achter aan gaan denk ik zo.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Ik ben hier aan bezig, later meer :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Cis schreef op 10 oktober 2004 @ 21:50:
[...]

Nu vraag ik me af wat er nou met dat mailtje van mij wordt gedaan. Wordt er uberhaupt actie ondernomen?
Ik had namelijk ook in het mailtje gevraagd of ik RazorBlade, Vork, Midas etc etc nog moest informeren, of dat Tweakers daar ook meteen achter zou gaan. Ik krijg echter geen reactie van hgas :)

[...]
Mocht je je afvragen wie hgas is; de correctie punctuatie van hgas levert dit op: HGA's ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 08:29

Schonhose

Retro Icoon

Ik gebruik ook smileys van T.net op mijn site en heb wel een verwijzing staan in de faq

(voor geinteresseerden: http://www.schonhose.nl/index.php?page=faq#vraag5 )

Helaas zijn niet van alle smileys te achterhalen wie de originele maker is. Ik noem bijvoorbeeld de cheerleader smiley: [rml][ gezocht] de maker van de cheerleader smiley[/rml]

Hoe wordt hiermee omgegaan?

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Wij gebruiken de cheerleader smiley helemaal niet, dus daarvoor moet je bijv. bij Fok! aankloppen ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

curry684 schreef op 10 oktober 2004 @ 22:06:
Ik ben hier aan bezig, later meer :)
Excuus voor late antwoord :X Was er aan bezig maar nog niet hier teruggekoppeld zag ik :)

Stuur de mail die je aan hgas@t.net hebt gestuurd nog even een keer door naar gathering@tweakers.net, dan zorg ik persoonlijk dat het goed afgehandeld wordt. Dit gaat waarschijnlijk de standaardprocedure worden vanaf nu :)

De 'usermade' smilies zijn vaker onderwerp van discussie geweest, ik zal hier binnenkort ook eens communicatie over starten met de betreffende mensen. Probleem is dat ze in de praktijk mail over smileys niet meer beantwoorden, wsch omdat het gewoon veel te veel is intussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

curry684 schreef op 14 oktober 2004 @ 11:21:
De 'usermade' smilies zijn vaker onderwerp van discussie geweest, ik zal hier binnenkort ook eens communicatie over starten met de betreffende mensen. Probleem is dat ze in de praktijk mail over smileys niet meer beantwoorden, wsch omdat het gewoon veel te veel is intussen :)
Hier ben ik wel benieuwd naar. De regelgeving voor de gebruikte smileys op GoT en tweakers is wel duidelijk maar hoe er omgegaan moet worden met 'usermade' smileys is een groot grijs gebied.

Het zou makkelijker zijn wanneer deze gewoon in de public domain gezet worden. Jammer dat je niet bij gif een soort van Exif info kan toevoegen wat bij jpg wel kan. Dan kun je aangeven bij wie de (c) ligt.

[ Voor 18% gewijzigd door Schonhose op 14-10-2004 11:51 ]

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Schonhose schreef op 14 oktober 2004 @ 11:48:
Het zou makkelijker zijn wanneer deze gewoon in de public domain gezet worden. Jammer dat je niet bij gif een soort van Exif info kan toevoegen wat bij jpg wel kan. Dan kun je aangeven bij wie de (c) ligt.
Je kan volgens mij wel een comment in een gifje stoppen, maar die is er (net als Exif info) weer erg makkelijk af te halen om een paar bytes bandbreedte te sparen bijvoobeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

Erkens schreef op 14 oktober 2004 @ 12:52:
[...]

Je kan volgens mij wel een comment in een gifje stoppen, maar die is er (net als Exif info) weer erg makkelijk af te halen om een paar bytes bandbreedte te sparen bijvoobeeld :P
Ow? Dat wist ik niet.. Tuurlijk kun je het er snel weer afslopen maar de gemiddele n00b weet dit toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Laatst online: 29-09 19:15
curry684 schreef op 14 oktober 2004 @ 11:21:
[...]

Excuus voor late antwoord :X Was er aan bezig maar nog niet hier teruggekoppeld zag ik :)

Stuur de mail die je aan hgas@t.net hebt gestuurd nog even een keer door naar gathering@tweakers.net, dan zorg ik persoonlijk dat het goed afgehandeld wordt. Dit gaat waarschijnlijk de standaardprocedure worden vanaf nu :)

Je hebt mail B)

Misschien is het een idee om T.net gewoon alle smileys te laten regelen, ookal zijn de rechten er niet? Naar mijn idee is GoT het enige forum die deze smileys massaal gebruikt. :)
Vanwege de aparte tekenstijl zijn de smileys ook makkelijk te herkennen dat van GoT afkomstig zijn: ik denk dat elke webmaster wel 'weet' dat ze het copyright schenden als ze 'onze' smileys klakkeloos jatten.

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Cis schreef op 14 oktober 2004 @ 13:26:
[...]

Je hebt mail B)

Misschien is het een idee om T.net gewoon alle smileys te laten regelen, ookal zijn de rechten er niet? Naar mijn idee is GoT het enige forum die deze smileys massaal gebruikt. :)
Vanwege de aparte tekenstijl zijn de smileys ook makkelijk te herkennen dat van GoT afkomstig zijn: ik denk dat elke webmaster wel 'weet' dat ze het copyright schenden als ze 'onze' smileys klakkeloos jatten.
Ze worden ook op Fok wel massaal gebruikt, denk ik zo :)

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

U ook :)
Ik ga hierover dus in conclaaf met de makers van die dingen, dat blijft hun vrije keuze. Maar gezien de diverse klachten die reeds zijn geweest over hun bereidheid op mail hierover te antwoorden vermoed ik dat ze het tot freeware gaan verklaren... We'll see :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

Ik sta eigenlijk wel achter het idee van Cis, ware het niet dat je dan wel problemen krijgt met FOK.

Aan de andere kant denk ik ook dat de meeste makers het niet meer de moeite waard vinden en het gros tot freeware verklaren. Voor T.net en het beheerskwestie maakt dit niet uit. Er kan gewoon in de faq genoemd worden dat die betreffende smileys gemaakt zijn door die-en-die en dat deze gewoon freeware zijn.

Dan is T-net ook van het gezeur af en elke webmaster kan dan een link opnemen naar de betreffende FAQ (is immers publiekelijk toegankelijk) of de vermelding zelf regelen.

Problematisch wordt het echter wanneer het niet de standaard T.net smileys betreft zoals bijv. de cheersmiley. Het is overduidelijk gebasseerd op een T.net smiley maar onduidelijk wie het gemaakt heeft en wat de status er van is.

Zo zijn er meer user-smileys die niet in de db staan.

[ Voor 20% gewijzigd door Schonhose op 14-10-2004 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Schonhose schreef op 14 oktober 2004 @ 16:09:
Problematisch wordt het echter wanneer het niet de standaard T.net smileys betreft zoals bijv. de cheersmiley. Het is overduidelijk gebasseerd op een T.net smiley maar onduidelijk wie het gemaakt heeft en wat de status er van is.

Zo zijn er meer user-smileys die niet in de db staan.
Als het onduidelijk is wie het heeft gemaakt is het dus ook onduidelijk of die persoon vrije verspreiding enzo heeft toegestaan => Nee dus. Maar dat lijkt me niet het probleem van GoT :)

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

JHS schreef op 14 oktober 2004 @ 16:15:
[...]
Als het onduidelijk is wie het heeft gemaakt is het dus ook onduidelijk of die persoon vrije verspreiding enzo heeft toegestaan => Nee dus. Maar dat lijkt me niet het probleem van GoT :)
In het voorbeeld wat ik aanhaalde is dat wel het probleem omdat hij gebasseerd is op een T.net smiley.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Schonhose schreef op 15 oktober 2004 @ 11:35:
In het voorbeeld wat ik aanhaalde is dat wel het probleem omdat hij gebasseerd is op een T.net smiley.
Maar de cheerleader smiley is gebaseerd op een UBB smiley, welke public domain zijn voor zover ik weet.
En afgeleide smilies ? Mjah, ik weet wel zeker dat zeef zich daar echt niet druk over gaat maken hoor ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

moto-moi schreef op 15 oktober 2004 @ 12:27:
[...]

Maar de cheerleader smiley is gebaseerd op een UBB smiley, welke public domain zijn voor zover ik weet.
En afgeleide smilies ? Mjah, ik weet wel zeker dat zeef zich daar echt niet druk over gaat maken hoor ;)
Maar zijn alle smilies (die hier gebruikt worden) niet min of meer afgeleid van die UBB smilies :+

[ Voor 4% gewijzigd door Erkens op 15-10-2004 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Schonhose schreef op 15 oktober 2004 @ 11:35:
[...]

Een plaatje gebaseerd op een paar streepjes. Het lijkt me dat dat in zo'n mate eigen creativiteit is dat het daar niet echt wat mee te maken heeft?

DM!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:15
Hallo vrienden,

Een heel late reply, IRL was 't drukjes deze dagen ;).

De smilyes
Sommige smileys zijn free-for-all en andere willen we graag voor GoT behouden. Nu is het eigenlijk onbegonnen werk om zelf alles te controleren, gelukkig hebben we op GoT helden zoals cis, die of iets zien en het doorgeven, of zelf iets willen en het netjes vragen. Hulde daarvoor.

Hoe werkt het nou precies?
Tweakers.net BV heeft een exclusieve licentieovereenkomst met de maker. Dat wil zeggen, wij treden op voor de maker als er niet volgens de regels in de FAQ gebruik van wordt gemaakt. In de praktijk komt dit sporadisch voor. We willen de smileys aan de andere kan niet vrijgeven, om te voorkomen dat onze smileys terecht komen op pr0n of andere foute sites.

Wie ga ik mailen?
Dat was een beetje rare situatie, ik kreeg al die mail (als het goed ging) doorgemaild of ’t werd in een topic ergens gezet. Laten we het erop houden dat de situatie niet even doorzichtig was. Daarom is er nu een nieuw mailadres in de FAQ gezet dat al een tijdje in gebruik is. Dat adres zorgt ervoor dat ik jullie mail direct krijg. Als ik er even niet ben, of het te druk heb, dan komt jullie mail ook terecht bij Daniel en Roelant. Er wordt op gelet en aan gewerkt.

Ik hoop dat het hoe en waarom zo wat verduidelijkt is :)
Pagina: 1