Versnellen clips in Pinnacle studio 9

Pagina: 1
Acties:
  • 932 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• intruder1400
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik wil graag één clip in een project op hogere snelheid laten afspelen. Kan dit in Pinnacle studio 9? Zo ja, hoe. Zo nee, welk (eenvoudig) programmaatje kan ik gebruiken om het bronbestand (.avi) om te toveren naar hogere snelheid?

• flipper2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ja dat is mogelijk.. je kan een clip vertragen of versnellen. weet zo niet precies waar de funcite zit (kan op dit moment ff niet kijken) maar kijk eens in de handleiding of help.. daar staat het vast wel in

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dubbelklikken op de clip, zodat de toolbox tevoorschijn komt. Vervolgens zit onder 1 van de knoppen links een tooltje voor vertragen/versnellen en stroboscoop.

Disclaimer: zo gaat het in Studio 8, maar zo'n groot verschil mag dat niet zijn.

{signature}

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:37
Even een schop tegen dit topic!

Zelf wil ik ook een film op hoge snelheid laten afspelen. Ik heb hier een aantal filmpjes over het opbouwen van een feest. Deze film wil ik graag op hoge snelheid laten afspelen zodat je binnen een paar minuten de hele zaal opgebouwd ziet worden.

In Pinnacle studio 9 kan je de film maximaal 5x zo snel laten afspelen. Ik heb hier 3uur film wat ik dus in 5 minuten wil laten afspelen. Ongeveer 40x zo snel.

Heeft iemand een idee met welk programma dit wel kan? Op GOT of Google kon ik hierover weinig vinden.

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:37
Met VirtualDub heb ik geprobeerd om de framerate te verhogen.
Normaal gesproken staat deze op 25fps. (25.000) Helaas gaat de max in te stellen framerate maar tot 199.999. Als ik dit instel is het nog te langzaam.

Is er een mogelijkheid om toch op de een of andere manier de stukken film heel snel achter erlkaar te laten afspelen?

[ Voor 9% gewijzigd door Valkje op 21-12-2005 13:20 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een beetje omslachtige manier die met elk pakket wel werkt: gewoon 2x het filmpje bewerken. :+

Overigens stel je nu de vraag in een topic dat over Pinnacle Studio ging en mis je daardoor een stuk publiek: iemand die weet dat dit kan met pakket X, kijkt mogelijk niet in Studio topics. ;)

{signature}

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Valkje schreef op woensdag 21 december 2005 @ 13:19:
Met VirtualDub heb ik geprobeerd om de framerate te verhogen.
Normaal gesproken staat deze op 25fps. (25.000) Helaas gaat de max in te stellen framerate maar tot 199.999. Als ik dit instel is het nog te langzaam.

Is er een mogelijkheid om toch op de een of andere manier de stukken film heel snel achter erlkaar te laten afspelen?
met virtual dub kun je ook telkens de 4'de (of de 3de :p ) frame nemen, (dus je gooit dan 75% weg). Of wil je beslist al je frames houden ? Je monitor kan toch niet 200 fps aan ;)
Pagina: 1