Toon posts:

nieuwe pc slaat vast

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc in onderdelen gekocht en in elkaar gezet. De pc start wel op, herkent de schijf en de brander, maar op het moment dat de setup voor het besturingssysteem moet beginnen stopt ie met alle aktiviteiten (heb meerdere cd's geprobeerd). Het gaat om:

ASRock k7s41gx mobo
AMD Athlon XP 2600+ 333fsb 512kb CPU
512MB DDR400 PC3200

Ik kan wel in de bios komen.

Is deze combinatie sosiewo compatibel is mijn vraag ?

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Heb je al geprobeerd of je wel kunt booten van een diskette?

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

heb je in je bios wel alles goed ingestelt ? (processor, geheugen etc)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Verwijderd

Topicstarter
ja.....het booten lukt op zich wel (ook met de cd) maar als de setup ( van xp) moet beginnen reageert ie niet meer

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Problemen met de setup van Windows XP worden vaak door het geheugen veroorzaakt... Draai eens memtest86+ (boot van diskette, heb je geen OS voor nodig):

http://www.memtest.org/

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

To be honest, maar dit is niet de manier om een "Help, mijn PC doet het niet!" topic te starten :) Er is nog zoveel wat je had kunnen uitproberen. Neem eens netjes de "Let op" tekst bovenaan in de [New Topic] van dit subforum door. Daarin zul je o.a. teruglezen dat je voor dit soort topics éérst de startpost van het PMG Beleid moet doornemen. En dan aansluitend de troubleshooter die je al een heel eind verder had kunnen helpen :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 10-10-2004 20:49 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20
Kijk eerst eens hier: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter (linkje staat in de FAQ). Neem 'm door, probeer dingen en open evt. een nieuw topic met daarin al jouw bevindingen. Op deze manier jou helpen is veel te lastig, je moet ons wel een zetje in de goede richting geven :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.