Welke DVD-burner is goed?

Pagina: 1
Acties:

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Nou? Ik heb gezocht op DVD hiero, maar nix gevonden... Toch al altijd bonje met die help :?
Maarre - ik wil een DVD-speler waar ik CD's er DVD's mee kan branden. De prijs is niet zo belangrijk. Welke kan ik het beste kopen?

Bloed, zweet & koffie

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:45

IceStorm

This place is GoT-like!!!

DVD branders zijn nog steeds zo goed als niet beschikbaar en er is zover ik weet ook nog steeds niet echt een 100% standaard.

De search werkt wel maar DVD-branders hebben gewoon nog geen aandacht.

Ik heb even in mijn geheugen gegraven en ik weet dat La Cie DVD-branders heeft maar ik ben even gaan kijken en dat zijn dus alleen maar DVD-branders (zonder cd).

Maar als ik mag vragen... waarvoor DVD-fikker?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zoals eerder gezegt is er nog geen standaard. Daarbij komt nog dat die branders duur zijn en meestal is die dvd niet leesbaar in normale dvd spelers.
de schijfjes kosten je ook nog eens 80 piek per stuk.

En ja, waarom een dvd brander???
dvd films zijn te rippen en twilight kost 75 piek.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Waarom DVD branden? Om films op te nemen vanaf mn TV-kaart bijvoorbeeld. Of om films te kopiëren. Je koopt toch ook niet een floppydisklezer of een CD-speler alleen? Dan ben je telkens afhankelijk van wat een ander erop zet!

Ik ken een paar luitjes met een DVD-brander, maar dat is firewire en daarom wat te duur voor mij. SCSI of IDE is nog wel te betalen.

Enne.. DVD is wel degelijk een standaard hoor! En hij heet... (jawel!): DVD.

Bloed, zweet & koffie

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:45

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik bedoel dat er voor het branden van DVD's geen standaard is ;)..

En ook DVD vindt ik nog geen 'standaard'.. Noem 1 ding waarom ik een DVD speler nodig heb.

-Extra veel data ---> Nee, 10 cd's zijn een stuk goedkoper, sneller, makkelijkerer uitwisselbaar.
-DVD-only stuff ---> Is nog NIKS... Films op DVD is iets wat de consumente opgedrongen is.

Je mag er best een kopen van mij (boeiend ;)) alleen probeer ik er van overtuigd te raken dat het nuttig is ;)..
Een leeg DVD'tje is naar mijn weten minstens 40 piek (en dan hebben we het over lage kwaliteit). Een film is 60 piek. Als je een film zou huren op DVD om te kopieren ben je bijna net zoveel kwijt als dat je hem gewoon koopt.

Maar om even op je vraag terug te komen... Ik zie in de pricewatch van Tweakers.net geen enkele DVD-brander... Welk merk is die fikker van je vriend ofzo? Misschien dat je daar eens naar kunt kijken.

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Umm Creative geloof ik. Maar die is een beetje te duur.

Ik bedoel "standaard" in die zin dat er geen varianten op zijn, bv. DVD-A of DVD-2 of DVD-weet-ik-veel-wat, zoals je bij processors bv. wel ziet: socket-A, slot1, enz.. DVD = DVD = DVD. Allemaal UDF, en verder geen gezeur. Alle DVD-branders maken dus DVD's die elke DVD-speler kan lezen - mits de hardware compatible is, natuurlijk. De inhoud van een DVD (zeg maar de "ISO" die erop staat) is altijd hetzelfde formaat.

Ik zag in de pricewatch ook geen DVD-schrijvers, dus bij deze vraag ik om ervaringen ermee...

NIW tnx voor je inzicht! Ik wil toch nog een DVD-speler omdat de kwaliteit wel heel hoog is.

Bloed, zweet & koffie

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 23:39

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

DVD-RAM (!) Drives zijn de enige drives die betaalbaar zijn voor de consument..
LaCie verkoopt deze (al dan niet extern)..
Hierin kun je 5.2GB Double Sided en 2.6GB Single Sided DVD-RAM disks (zitten in cartridge) gebruiken... de 2.6GB versie kun je eruit halen en in een 4e generatie DVD speler gebruiken..

Als we het dan over films hebben.. DVD films zijn altijd minimaal 4GB+ dus die kun je niet kwijt op die SS versie.. dus ze zijn te klein.. Ook kosten ze inderdaad tegen de fl 80,- voor een 5.2GB ofzo. Meer als de standaard DVD prijs en VEEL meer als een DVD in de aanbieding/uitverkoop.

en DAT was 1 standaard.. maar we hebben ook nog DVD-R en DVD-RW volgens mij..

DVD-R media kosten NOG meer als DVD-RAM media en de enige drive die ik ooit te koop heb gezien was ooit eens bij Alternate (voor fl 31.999,- ofzo)..

Mag je dan een paar mensen kennen die blijkbaar een DVD(RAM) drive hebben, maar die zijn dan wel gek als ze die gebruiken voor films die je orgineel goedkoper kan halen als ze op een dergelijk medium als DVD-RAM zetten.. is gewoon duurder.. ALS HET ER ZOISO AL OP PAST!

[extra note]

Ik heb het nog ff opgezocht $US 5.400,- kost ie tegenwoordig.. een Pioneer DVR-S201 DVD-R Drive ..
leuk dingetje als ie wat goedkoper was (en de media ook niet te vergeten.. tegen de fl 100,- voor een 4.7GB bij Opus Supplies)

Laat maar.. .

Pagina: 1