Thunderbird en javascript

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• w3news
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-03 10:15
Ik ben bezig met wat RSS en zo, en laadt de RSS in de website client-side met javascript.
Als ik nu in thunderbird b.v. http://mirror2.w3news.org/source/news.xml bij de rss blogs zet, dan wordt alles wel normaal uit RSS gezien, maar als ik voorbeeld wil zien in thunderbird, dan krijg ik niet te zien omdat javascript gebruikt wordt, en ik heb javascript aan staan in thunderbird.
In de browsers mozilla, oepra en internet explorer werkt het wel goed, en ik heb aantal andere rss readers geprobeerd, en die pakken dat javascript wel netjes, alleen thunderbird wil bij mij nog niet. :(

De gewone website staat nu nog op http://mirror2.w3news.org :*)
(ben nog bezig met de website, alle informatie is nog onzin, en de layout ben ik nog mee bezig, gaat alleen om bekijken via thunderbird)

Ik maak gebruik van iframes om de website in veel browsers te kunnen gebruiken, als ik gebruik zou maken van XMLHttpRequest, dan valt direct opera 7.54 en ouder af (ja 7.60 werkt wel)
Ik hou niet van frames, maar wil toch via client-side xml laden in zoveel mogelijk browsers en zo. :P

Browsers lukt dus wel, nu nog de rss readers voor elkaar krijgen.
Weet iemand oplossing?
Zit dit in de code of in thunderbird?

Een beter internet begint bij jezelf...

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
offtopic:
tis validate, niet valid

Thunderbird leest neem ik aan de RSS feed uit, en niet de html? Dan is het niet vreemd dat ie geen javascript uitvoert.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• w3news
Probeer maar eens uit.
Uitlezen van rss lukt wel, krijg netjes alle onderwerpen te zien, en dan als je ergens op klikt, hoor je naar een bepaalde link te gaan.
Deze link is de website van me die javascript gebruikt.
Dit is nog steeds in thunderbird, maar je kunt wel klikken dat je in externe browser dan kunt bekijken hoor, maar als je voorbeeld bekijkt in thunderbird zelf, dan werkt het niet.
thunderbird leest dus dan niet de rss, maar de website die weer rss gaat laden.
Het beste kun je het even uitproberen voordat je een post terug plaatst.

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
(zit ik maar te zoeken naar die RSS zooi in Thunderbird, blijk ik hier thuis nog 0.7.1 te hebben. :) oops. Ben ff updaten nu, kan ik het zo even testen.)

Ik zie alleen maar een knopje "enable javascript in mail", ligt het daaraan? Overigens denk ik dat dit meer en meer een vraag voor SA wordt ipv WG.

[ Voor 36% gewijzigd door Grijze Vos op 10-10-2004 20:40 ]

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:11

blizt

Wannabe-geek

offtopic:
Er zijn meer feedreaders (Sage voor Firefox o.a.) laten je HTML uitschakelen - javascript in RSS is dus geen slim plan....

United we stand, and divided we fall

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-03 14:01

Unverter

Rediscover the web!

Volgensmij zie ik hetzelfde als jij. De opmaak ziet er raar uit en ik zie geen tekst (vergelijkbaar met javascript uitgeschakeld in Firefox). Als ik aangeef dat ik alleen de samenvattingen wil zien is het geen probleem en zie ik gewoon de tekst.

In de JavaScript console zie ik (als ik JavaScript inschakel) het volgende. Misschien heb je er wat aan:
Error: uncaught exception: Permission denied to get property Window.2

• w3news
Ja ik zal even goed uitzoeken wat die foutmelding precies in houdt.

RE:
Er zijn meer feedreaders (Sage voor Firefox o.a.) laten je HTML uitschakelen - javascript in RSS is dus geen slim plan....

gebruik geen Javascript in RSS, maar in de website gebruik ik javascript die gegevens uit RSS haalt :P

Maar misschien heeft die foutmelding iets te maken dat ik gebruik maak van frames.
En dat die RSS in de iframes komt, en van daaruit met javascript de informatie er uit haal.

[ Voor 24% gewijzigd door w3news op 10-10-2004 21:09 ]

• w3news
Kan niet echt vinden waar de foutmelding door komt, maar waarschijnlijk wel door de iframes.
Heb even de volgende in de html gezet:
<noscript>JavaScript is uitgeschakeld!</noscript>
En als je nu dat javascript uitzet voor de mails, dan is het ook uit voor dat rss bekijken.
Als aan staat, dan krijg ik de tekst van noscript niet te zien, dus moet wel javascript ondersteunen.
Maar javascript console geeft ook foutmelding, dus dan wordt er zeker javascript aangeroepen.

Ik zal wel wat verder expirimenteren met de code, of andere manieren zoeken om de informatie uit de rss te halen en op de website te pleuren.
Dit wil ik client-side doen, en moet in alle browsers werken, dus dat wordt even uitpluizen.

• w3news
Meeste RSS readers zijn gebaseerd op IE.
Thunderird op zelfde engine als firefox, maar waarom werkt het dan toch niet, is er wat geblokkeerd, of staat er wat uit?

andere reader screens (website)
http://mirror2.w3news.org/image/rssreader-rss-js.PNG
http://mirror2.w3news.org/image/feeddemon-rss-js.PNG

andere reader screens (only rss)
http://mirror2.w3news.org/image/rssreader-rss-js-2.PNG
http://mirror2.w3news.org/image/feeddemon-rss-js-2.PNG

Sage voor Firefox werkt wel trouwens helemaal perfect, maar dat komt dat draait op firefox.
Maar ik wil thunderbird ook aan de praat krijgen, net als ik alle browsers aan de praat wil hebben :P

[ Voor 20% gewijzigd door w3news op 13-10-2004 08:54 ]

Pagina: 1