Krijg xp pro niet geinstalleerd SATA Gigabyte GA-K8VT800

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-06 20:55
Heb een Gigabyte GA-K8VT800 mobo , amd 3000+ sockt 754,,, heb een 160 GB 7200 8 mb SATA MAXtor ,,, wil hier op in single mode installeren. (1 HD)

omdat er geen driver flop bij zat heb ik die gemaakt met van het mobo cd , mapje in incl txtsetup.oem ..

opstarten met xp pro sp2 unintend cd F6 ,,, gaat goed , kies voor extra opslag <optie E > hij gaat de hd partie & formateren , op het punt dat ie een lijst gemaakt heb met de te copyeren bestanden zegt ie dat ie viasraid.sys niet kan copyeren ..... en het systeem bevriest.....

heb het volgende gedaan gecontroleerd

SATA controleren in bios of ie aanstaat
Nieuwere drivers bij Gigabyte,, VIA gedownload gebruikt
andere flop ,, ander diskette station, de handleiding uit gespeld,, de faq van gigbyte doorzocht
orgineel oer winxp pro nl zonder sp1 of sp2 geprobeert ......
gezocht bij GOT: ,,, gezocht naar modus om sata te laten gedragen als PATA ,, paden in driver bestanden nalopen.
Google gezocht onzettend veel flauwekul gezien 8)7
installatie bartpe ,, loopt vast in win32 mode.
knoppix 3.6 loopt vast
hirens boot cd 5 ,,, systeem getest , dos tools kunnen niks met sata ,,, nieuwe ntfs reader , kunnen wel de pre installatie bestanden van win xp zien .....
het lijkt er op dat de HW niet defect is.... 8)

het is me wel opgevallen dat er behoorlijk wat probleempjes en vaak slechte ondersteuning is van HD's vooral PATA :'(

Het enige wat ik kan bedenken ,, bios flash,,, vt8237 kan ook ge flashed worden maar dat is niet m'n hobby....

Ik weet het nu niet meer , balen, koop ik na 4 jaar een nieuwe pc heb ik dit weer...

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Verwijderd

Dat bord heeft een Ite raid controller. Heeft dat ding niet nog een aparte bios die je ziet tijdens het booten waar je nog wat kan instellen?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 20:22 ]

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 22:38

Wirehub

Blaat

ik heb zelf een KT600 chipset, ik wist ook eerst niet hoe het werkte.
In de directory van de via chipset op de cd van je moederboard zit een directory driverdisk. MEt makedisk kan je meestal wel de de drivers op diskette zetten in de volgorde zoals winxp het wilt. Dit was dan bij Asus, maar kan me niet voorstellen dat het erg anders zou zijn

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:27

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Als je weet hoe unattended installs werken zou je eens http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=26161 kunnen proberen, dat is een driverpack voor de meeste type raiddrivers zodat je niet meer op F6 hoeft te drukken tijdens de eerste boot van cd.

Veel succes

-Te huur

• dj.verhulst
Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 20:10:
Dat bord heeft een Ite raid controller. Heeft dat ding niet nog een aparte bios die je ziet tijdens het booten waar je nog wat kan instellen?
hardeschijf

Je kan wel wat in de bios van de SATA raid instellen ,maar dat heeft meer betrekking op array's heb daar niet echt wat kunnen vinden..

wirehub

Ik heb de inhoud van die map compl. op flop gezet , ruimte genoeg, de hele map sata ,,, het rare is hij leest er wel van ,, kan er wat mee , anders kan ie de hd niet benaderen voor partie aanmaken en formateren en wat mappen copyeren....

Ik denk met die volgorde misschien is het wat ,, kan je misschien uitleggen hoe zo iets werkt ???

Yagermeister

Bedankt ! is een goed idee ,, dat scheeld weer , er is wel wat ruimte ,,, w2k3 schijnt ook al een hoop te ondersteunen ,, zou kunnen betekenen dat longhorn nog meer zou kunnen ,, had gehoopt dat SP2 ook wat meer mogelijkheden zeker met een unintend installatie meer support zou geven ,, aangezien op bijna ieder thuis pc die niet nadrukkelijk budget is wel dit soort dingen zitten ,, dus veel mensen zouden me kunnen worstelen....

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:27

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Het enigste wat je eigenlijk hoeft te doen is de cd naar je hd copieren zoals beschreven hier, dan de dirs creeren zoals gevraagt in de vorige link wat ik gaf en dat is eigenlijk alles.

-Te huur

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 22:38

Wirehub

Blaat

Een korte uitleg hoe ik een driver disk heb gemaakt, via de cd (asus - > weet niet of dat ook zo is bij Gigabyte)

in de directory drivers -> VIA -> SATA staat een mapje driverdisk.
Hierin staat een filetje MakeDisk.exe waarmee je een drivers diskette kan maken voor alle type SATA controllers die on de cd staan.
De cd bevat dan de juiste structuur en mappen voor windows te gebruiken.

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
bij gigabyte is het zo dat je gewoon de inhoud van de map driverdisk naar je diskette moet kopieren.

de gigabyte k8vt800 gebruikt de standaard via sata raid controller.

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-08 20:44
ik nagenoeg dezelfde specs (zelfde mobo processor en hd), ik heb de hd wel via een diskette geinstalleerd en dat werkte perfect, ik kon namelijk op het moment dat ie om de diskette vraagt niet de cd-rom drive selecteren. Ik zou voor 5 euro een disk-drive kopen of effe lenen van iemand dan ben je in een klap geholpen.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• MrDrako
  • Laatst online: 13-07 22:46

MrDrako

nep ict'er

Offtopic just fyi: Het is Unattended. Niet unintend of wat jij er van weet te maken :)
Unattended betekent Dat ie zelf alles doet, unintend lijkt op unintended wat betekent onbedoeld.

(niet bedoeld als flame, Heeft alleen als doel de ts te informeren!)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Is de directorystructuur wel goed op je floppy, ik had namelijk een soortgelijk probleem.

Controleer het liever een 50ste keer ipv, er net niet zeker van zijn ;)

En kan je misschien die s-ata schijf controleren door hem in een ander systeem te hangen? Dan weet je zeker dat het niet aan de hardware ligt.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

MrDrako schreef op 12 oktober 2004 @ 08:55:
Offtopic just fyi: Het is Unattended. Niet unintend of wat jij er van weet te maken :)
Unattended betekent Dat ie zelf alles doet, unintend lijkt op unintended wat betekent onbedoeld.

(niet bedoeld als flame, Heeft alleen als doel de ts te informeren!)
offtopic:
De komma, punt en hoofdletters moet de Ts ook nog leren hanteren. Jammer.
Iig voor mij een reden de ts niet te lezen.

[This is what you get when you mess with us]

• nAFutro
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Ook al gebruik je een unattended installatie of gewoon eentje met het handje, je hebt altijd de mogelijkheid om de drivers te instaleren. Daar zal het probleem niet aan liggen (en je zegt al dat je het scherm voor de drivers wel te zien krijgt)
Met de US Windows moet je niet op de <E> drukken maar op <S> om het spul te laden van je floppy. Ik weet nog dat ze het met de eerste versie van de Nederlandse XP verkeerd hadden. Er stond in je scherm druk op <E> maar dan werd er niets uitgevoerd, je moest toch de <S> gebruiken.

Zie je wel of de drivers echt geladen worden dan? Dit kost altijd even met vanaf die snelle floppy's :) dus je zou het makkelijk moeten zien als het gebeurt.

• CPZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 14:28

CPZ

Maak de schijf gebruiks klaar met de tool maxblast 3 van maxtor.
http://www.maxtor.com/
Selecteer rechtboven je schijf > ga naar utilities > kies MaxBlast 3.
Maak een floppy en start je PC ermee op.
De rest wijst zich vanzelf.
Dan heb je gelijk 160gb ipv 137gb (bug in windows)

• nAFutro
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

CPZ schreef op 12 oktober 2004 @ 22:57:
Dan heb je gelijk 160gb ipv 137gb (bug in windows)
je bedoelt pre-48 bits LBA wat aan de diskcontroller ligt?

• dj.verhulst
Ik heb een diskette station erin zitten !!

Ik heb de sata map comp 1:1 overgezet en de setup.oem staat dus in de root....

Ik denk dat de HD wel in orde is ,,, met een ntfs reader kan ik erop kijken .

Op verzoek van de leverancier een ander reepje mem ,,, kreeg geen beeld meer ,, dus het spulletje staat nu daar voor een ander mobo'tje mede omdat ie vast zit als ie de melding gegeven heeft......

• dj.verhulst
JTB81 schreef op 12 oktober 2004 @ 08:53:
ik nagenoeg dezelfde specs (zelfde mobo processor en hd), ik heb de hd wel via een diskette geinstalleerd en dat werkte perfect, ik kon namelijk op het moment dat ie om de diskette vraagt niet de cd-rom drive selecteren. Ik zou voor 5 euro een disk-drive kopen of effe lenen van iemand dan ben je in een klap geholpen.
Zou je een image kunnen maken van die floppy en mailen ??
Het is me wel opgevalen dat soms beter werkt dan de update hoe raar het ook klinkt,,,,

Dan van ipv e ,, s zou ik kunnen proberen , het rare ervan is dat ie na e ingetoest te hebben wel een actie uit voert......

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
dj.verhulst schreef op 10 oktober 2004 @ 20:00:
Heb een Gigabyte GA-K8VT800 mobo , amd 3000+ sockt 754,,, heb een 160 GB 7200 8 mb SATA MAXtor ,,, wil hier op in single mode installeren. (1 HD)

omdat er geen driver flop bij zat heb ik die gemaakt met van het mobo cd , mapje in incl txtsetup.oem ..

opstarten met xp pro sp2 unintend cd F6 ,,, gaat goed , kies voor extra opslag <optie E > hij gaat de hd partie & formateren , op het punt dat ie een lijst gemaakt heb met de te copyeren bestanden zegt ie dat ie viasraid.sys niet kan copyeren ..... en het systeem bevriest.....

heb het volgende gedaan gecontroleerd

SATA controleren in bios of ie aanstaat
Nieuwere drivers bij Gigabyte,, VIA gedownload gebruikt
andere flop ,, ander diskette station, de handleiding uit gespeld,, de faq van gigbyte doorzocht
orgineel oer winxp pro nl zonder sp1 of sp2 geprobeert ......
gezocht bij GOT: ,,, gezocht naar modus om sata te laten gedragen als PATA ,, paden in driver bestanden nalopen.
Google gezocht onzettend veel flauwekul gezien 8)7
installatie bartpe ,, loopt vast in win32 mode.
knoppix 3.6 loopt vast
hirens boot cd 5 ,,, systeem getest , dos tools kunnen niks met sata ,,, nieuwe ntfs reader , kunnen wel de pre installatie bestanden van win xp zien .....
het lijkt er op dat de HW niet defect is.... 8)

het is me wel opgevallen dat er behoorlijk wat probleempjes en vaak slechte ondersteuning is van HD's vooral PATA :'(

Het enige wat ik kan bedenken ,, bios flash,,, vt8237 kan ook ge flashed worden maar dat is niet m'n hobby....
Erm je wil 1 hdd in non-raid installeren en daar heb je drivers voor nodig :|

Volgens mij aleen een biosflash... best makkelijk met gigabty btw, je gaat je bios in en je ramt op F8(geloof ik) het staal onder in het scherm(press <key> to enter Q-flash)

Als je zorgt voor een upgadate bios op flop(kun je overal dllen) is het nog geen 2 minuten werk :)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• JTB81
  • Laatst online: 08-08 20:44
dj.verhulst schreef op 13 oktober 2004 @ 12:14:
[...]

Zou je een image kunnen maken van die floppy en mailen ??
Het is me wel opgevalen dat soms beter werkt dan de update hoe raar het ook klinkt,,,,

Dan van ipv e ,, s zou ik kunnen proberen , het rare ervan is dat ie na e ingetoest te hebben wel een actie uit voert......
Wil ik best even doen, moet je alleen wachten tot vanavond, ben namelijk op mijn stageplek en hebde zooi dus niet bij de hand. Heb je nog een ander mail adres dan hotmail, want die kan geen grote bijlagen aan.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• qrazi
ik heb met dit bordje dus al een aantal keer een sata schijf gebruikt om win xp te installeren. heb ff het cd'tje erbij gepakt, en je moet de inhoud van de volgende dir naar diskette kopieren:
\Other\8237\DriverDisk

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• dj.verhulst
Had het systeem naar de winkel gebracht ,, daar lukt het ze wel zeggen ze....
hebben de volgorde van de drivers op de flop aangepast ,, ik zie het verschil niet ,, had printscreen gemaakt.

het rara is kan nu wel een live cd knoppix 3.6 gebruiken ,, (eerst niet)
De installatie gaat ny verder ,, geen lees problemen meer ,,, maar op het moment dat er setup staat en je op enter moet drukken om te installeren hangt ie......

• qrazi
sata aan de praat krijgen op dit bordje is gewoon niet makkelijk. als je als fabrikant weet dat er een sata disk nodig is, lever die er dan bij, ipv een cd'tje.... :/

maar het werkt wel, zoals ze je ook in de winkel hebben laten zien.

Verwijderd

Probeer eens ander RAM. Ik had dit namelijk ook. Ik heb

Asus K8V
TwinMos 512MB RAM
AMD Athlon 64 3000+ s754

Bij mij zei hij ook dat hij bestanden niet kon kopieeren (windows setup bestanden, maar één keer dus ook mijn sata-driver bestanden). Dit bleek toch aan het RAM te liggen. Probeer het RAM eens in een ander slot te doen (bij mij werkte slot 1 niet, slot 3 wel :s). Bij slot 2 werd het al beter (minder vaak die error, maar installatie werkte toch niet), bij slot 3 kon ik probleemloos installeren. In Windows kreeg ik toen wel veel foutmeldingen, dus RAM moet alsnog vervangen worden, maargoed, met een beetje geluk krijg je XP Pro dus wel geinstalleerd.

Het is niet 100% zeker dat het aan je ram ligt, maar wat jij nu beschrijft komt wel verdacht veel overeen met het probleem wat ik had, wat dus WEL aan het ram ligt (mn moederbord herkende het ram verder wel, maar blijkbaar ging het toch niet perfect samen. Misschien lag de AMD64 dwars :s)

• dj.verhulst
dani

Ik heb er al een ander moduul geprobeert....(hielp niet)

De winkel had een (klets)verhaal dat het men hun oem xp wel kon, na bijbetaling van € 140 en dan kreeg ik de installatie tijd kado kon men het zo oplossen...
Terwijl ik legaal met een corp. draai.....

Na thuis komt een oem geprobeert ,, werkt ook niet ,,,

Toen maar de bekende truc met een ide HD daarop installeren incl de sata controllers etc.... dat gecloond naar de sata HD ,, , IDE eruit en klaar systeem werkt.....

Wat er nu echt fout is weet ik niet 8)7 ,, mensen die kritiek hebben op het technische know how van de firma NORROD hebben , denk ik dat die gelijk hebben..... :(

Of gigabyte gewoon ruck drivers leverd of dat M$ weer een steekje laat vallen weet ik niet.. }) }) vind dit wel een kwadelijk gang van zaken,,, niet klant vriendelijk

Ben alleen bang dat er op korte termijn geen oplossing komt.....
Ik ben er klaar mee

• dj.verhulst
Het systeem begon te storen en liep vaak vast....

na wat geknutsel kwam ik er achter mobo + HD gaar.
Deze vervangen... systeem moest opnieuw geinstalleerd worden..
en raad eens ??

kan gewoon normaal het systeem installeren zonder driver flops of , met andere worden het mbo en HD waren van begin af aab gaga ,,, dus Norrod ..... dus even een andere HD proberen was niet zo gek .......

Pagina: 1