Toon posts:

???-waarom 1st wel 1122mhz en nu niet-???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou 1 maand geleden draaide ik prima stabiel op 1122mhz met 128 mb ram (cas 2-2-2) nu heb ik EXACT hetzelfde geheugen bij gekocht en wil hij dit dus niet meer nu kom ik niet verder dan 10,5x103 =1081 mhz

Als ik er weer 128 mb inzet loopt hij wel weer stabiel op 1122mhz, of dit nu met het oude reepje ram is of met het nieuwe reepje
Hoe kan dit nu?

Verwijderd

Topicstarter
ligt dit soms aan die 2 reepjes samen want, Mobo moet meer stroom leveren als er 2 reepjes inzitten natuurlijk
of heeft dit er niets mee te maken?

Verwijderd

Uhmz...
zou kunnen...
Probeer die 2 om te ruilen voor 1 grote...

Verwijderd

oooooooooh, hij haalt maar 1081......

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
Dat probleem heb ik ook alleen dan met 1x100Mhz en 2x133Mhz 128MB geheugen op de asus a7v. Maar ik vind 1050Mhz wel genoeg :9~

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
man waar maak je je eigenlijk nou druk om,
het is volgens mijn japanner minder dan 3,7 % !!!!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:47

me1299

$ondertitel

SirCommieBastard> Die quote is veel te breed, zo verneuk je mooi topics |:(

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Topicstarter
3,7% oke maar een TWEAKER wil het maximale uit z'n pc halen ofnie?

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je beide dimmetjes wel op CAS2, en wat als je ze nu even op CAS3 zet, lukt het dan wel?

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk allebei op cas 2 (bios eenmaal ingesteld wordt hij door ram wisselen echt niet gereset) en met cas3 kan hij het ook niet

maar dus met 1 ram reepje (of het nou met de nieuwe of de oude is) haal ik wel de 1122mhz:?:?
stabiel bedoel ik dan
hij komt door 3dmark heen en hij staat meer dan een kwartier aan met }:O
met 256mb loopt windows in de boot vast d.m.v BlUE-screen

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

dan moet je idd maar eens het reepje omruilen voor een reep of de i/o voltage iets te verhogen.

het kan ook zo zijn dat dat ene reepje geheugen van mindere kwaliteit.

39

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
bij sommige mobo's moet je de twee rams in bank 2 en 3 doen om hem hoger dan 100Mhz te draaien. Althans dat was bij de CUSL2-C wel... ja ik weet het jij hebt een socket a mobo, maar misschien wil het zo wel :) !

Verwijderd

Topicstarter
zal het ff proberen!

Verwijderd

Topicstarter
Nou het maakt dus niets uit in wel geheugen bank je het geheugen stopt op m'n mobo!
en het zal ook niet aan de kwaliteit liggen van het nieuwe reepje, want als die er alleen in zit wil hij dus ook op 11x102 draaien
:?Ik snap nog steeds niet waarom hij niet stabiel wil lopen op multiplier 11 met 256mb ram!:?
Iemand een idee?
Iemand met zelfde probleem?

• Krypt
  • Laatst online: 25-08 23:30
Op zaterdag 30 december 2000 20:50 schreef DA_GROENTEMAN het volgende:
ligt dit soms aan die 2 reepjes samen want, Mobo moet meer stroom leveren als er 2 reepjes inzitten natuurlijk
of heeft dit er niets mee te maken?
Misschien de IO voltage iets omhoog gooien... Bij mij draait ie ook stabieller als ik die VIO op 3.6 zet ipv 3.3

Pvouput live

• Daan
  • Nu online
Yep probeer dat eens.
I/O voltage omhoog :).

• procyon
  • Laatst online: 24-08 18:18
Op dinsdag 02 januari 2001 12:35 schreef Phreak het volgende:
Yep probeer dat eens.
I/O voltage omhoog :).
Kan dat ook op een ASUS A7V.????

• Krypt
  • Laatst online: 25-08 23:30
Ja.. Is een jumpertje helemaal boven op het mainboard.. weet zo niet hoe die heet..
Zit helemaal aan de bovenrand en dan in het midden van het boardje..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
dit had ik natuurlijk allang geprobeerd:)
maar dit heeft niets geholpen :(

Verwijderd

11*100Mhz? wil dat wel? mischien dat de chipset op 103 Mhz niet meer dan 2 banken stabiel kan aanspreken....

en anders toch mischien de stroom, ik weet niet hoeveel stroom een dimmetje neemt, maar het is altijd meer dan bij 1 dimmetje....

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 januari 2001 02:34 schreef DA_GROENTEMAN het volgende:
:?Ik snap nog steeds niet waarom hij niet stabiel wil lopen op multiplier 11 met 256mb ram!:?
denk dat ik hiermee wel antwoord geef!!
en hij wil juist dus wel op 103fsb lopen
maar dan 10,5x103 dus met 1 reepje ram wil hij wel op multiplier 11

Verwijderd

dat snap ik wel :+ maar ben juist benieuwd wat ie doet met 100Mhz * 11.... 103 is en blijft buiten specs... en met die via's kt133 van tegenwoordig weten we dat 103 zeker niet stabiel hoeft te zijn.... ik hoor het wel..

Verwijderd

Op dinsdag 02 januari 2001 19:55 schreef blokkie_ het volgende:
dat snap ik wel :+ maar ben juist benieuwd wat ie doet met 100Mhz * 11.... 103 is en blijft buiten specs... en met die via's kt133 van tegenwoordig weten we dat 103 zeker niet stabiel hoeft te zijn.... ik hoor het wel..
Nah, dat snap ik weer niet. Volgens de verhalen met die sjipset 110 FSB kunnen halen zonder moeilijk te doen.
VB. Mijn duron doet 650@1004Mhz met 9.5*106.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo als ik zeg dat hij dus met 2 reepjes ram op multiplier 11 niet stabiel wil draaien
wil dit dus zeggen dat hij niet eens op multiplier 11 op wil starten (dus ook 11x100 niet)

Verwijderd

AAP
Pagina: 1