Toon posts:

Geluid doet het niet meer, na verbouwing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond,

eigenlijk niet maar jah ;( voor de goede orde ja ik heb de search gebruikt

Ik heb sinds gisteren een nieuwe kast binnen en heb mijn hardware overgezet. Nu is het rare dat alles het doet behalve mijn onboard geluidskaart.

Mijn spec's:

moederboard: MSI MS-7010 (jawel deze bestaat wel degelijk ondanks dat hij niet op de site voorkomt) proc: amd 64 3000+ icm een via k8y8 chipset

Voor de goede orde, ik heb het volgende al geprobeert:

- Instellingen gekeken, staat nergens op mute etc...
- In bios gekeken staat ook gewoon goed
- Hardware nagekeken windows geeft aan dat hij correct werkt
- Software opnieuw geinstalleerd werkt ook niet
- Toen werd het wanhopig, heb alles geformat en opnieuw windows erop gezet, daar ben ik nu net klaar mee maar doet het nog steeds niet.

- Verder heb ik natuurlijk mijn speakers nagekeken... O-)
- En als laatste heb ik de kabels gecheckt.....

Mijn vraag:

Wat zou er nou in hemelsnaam aan de hand kunnen zijn??? :(

En als tweede vraag weet iemand een goede site waar ik een manual kan vinden want op de msi site is deze niet bekend

alvast bedankt

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je toevallig zo'n frontaudio-connectortje voorop je kast (of had je die in je oude kast?). Mijn MSI bord (k8t neo) heeft nl. een jumpertje op de plaats van die frontconnector zitten die je moet verwijderen als je die front aan gaat sluiten. Sluit je die front NIET aan dan moet je dat jumpertje wel weer terugplaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 10-10-2004 19:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
geniaal ga het gelijk proberen :9 maar mijn vraag: waar haal ik dat jumpertje vandaan of moet ik de oude front audio gewoon effe slopen

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 19:50 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heeft je nieuwe kast dan geen front connectortje? (heeft bijna elke kast tegenwoordig). Dat ding gewoon ff aansluiten zou het probleem moeten oplossen.

Maar in mijn manual staat het volgende (let op dit is dus de K8T neo, ws. een ander mobo dan dat van jou):

"if you dont want to connect the front audio header, pins 5&6, 9&10 have to be jumpered".

2 jumpertjes dus. Waar je die vandaan gaat halen zoek je zelf maar uit ;) (oud mobo, cd-rom, HD oid)

[ Voor 11% gewijzigd door Palomar op 10-10-2004 19:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
kan ik wel doen maar ik vind het er niet uit zien. Heb een mooie alluminium kast gekocht (veel te duur :+ )

moet een goedkope aansluiting aan de voorkant hebben, ben blij dat hij af is.. maar ik denk dat dit het probleem is.

Had ik een hadleiding gehad was het helemaal goedgekomen nu was het effe zweten.... }:O

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MS-7010.... dat ruikt naar Medion :o

* dion_b snuffelt...

Idd, Medion relabeling van een MS-6741 - K8TM-ILSR

BIOS is anders, maar fysiek zijn de identiek, dus kun je deze manual allicht gebruiken ;)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
waar vind je dat soort dingen, ik snap dit nooit zo ben een weekend bezig en kom op niks uit en jij snuffelt effe en klaar is keer _/-\o_

thanks man
Pagina: 1