Toon posts:

[XP] 'Boot sector write failure' na format - PC boot niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Waarom ik een nieuwe topic start:

Ben eerst gaan kijken naar een oplossing bij :Softe goederen
--> Windows operating systems

Dan heb ik een Searchgedaan : boot sector
--> Dit: "Master boot sector problemen na inst. linux." leek wel goed om op voort te gaan maar was afgesloten

Mijn probleem:

Ik kwam binnen op mijn kamer, en zie op mijn laptop een blauw scherm, daar staat iets op in verband met "fysieke geheugendump", ik weet dus niet hoe dat daar kwam, maar ik merkte wel dat de computer volledig vast zat. Dus ik wacht ff, maar er verandert niets, dus zet ik hem maar uit en dan weer aan. Gevolg, mijn computer gaat tot aan windows xp waar je dat balkje ziet lopen dat hij aan het laden is, dan komt de scandisk en die gaat tot 12% maar dan blokeert de pc volledig, er gebeurd niets meer.

Dus heb ik geprobeerd in verschillende modie op te starten waaronder veilige..
zonder enig resultaat;

Vervolgens heb ik geprobeerd mijn recovery cd in te steken, deze starte op maar gaf al gauw de foutmelding, unable to write to drive C

ok dus op zoek naar iets anders, ik heb een bootdisk van win 98 met nero naar een bootable cd geschreven en zo geraakte ik met cd-ondersteuning in de opdracht prompt

daar heb ik gekozen voor format c:, dit voerde hij uit, maar als hij aan 100 % voorbij was, kwam de melding, unable to write boot, format failure

Wat moet ik doen? Hem binnen brengen naar de winkel, omdat er iets mis is met mijn harde schijf (ik heb nog garantie, maar dan ben ik hem wss wel drie weken kwijt en ik heb die laptop echt wel nodig) of kan ik dat zelf op de een of andere manier herstellen, want een beschadigde sector ofzo op de harde schijf, lijkt mij alsof je dat overal wel hebt en heb ik gewoon pech dat dat in de boot sector voorkomt.

Of zie ik dit helemaal verkeerd?

Mvg

psychopaatje

Verwijderd

Je kan van de website van de fabrikant van je harde schijf een scan-tool downloaden waarmee je je HD uitgebreid kan scannen en evt. repareren. Is dat niet mogelijk en valt hij nog binnen de garantie, dan kan je hem opsturen voor een RMA (garantieaanvraag) en dan krijg je een nieuwe schijf.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Je vermeldt niet welk merk hdd je hebt, maar op de Ultimate Boot CD staat diagnostics software voor diverse merken schijven.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een acer travelmate 4000,

ik vind geen tool op de website van acer,

ik heb de ultimate boot cd reeds in mijn bezit, maar weet niet goed wat er mee aan te vangen

ik zoek het type harde schijf op...

mvg

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Probeer anders met Partition Manager je boot sector in orde te maken:
http://www.ranish.com/part/
Hiermee is het me gelukt om een door linux gepartitioneerde drive terug te zetten naar een door windows te begrijpen formaat zodat de installatie van windows weer werkte.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
Partition manager, slaagt er ook niet in een verandering te saven, ...

Ik ben ondertussen tot de conclusie gekomen, dat ik nog van mijn harde schijf kan lezen (weliswaar heel traag, zo heb ik dus bestanden op usb kunnen zetten in dos, om toch niet alles kwijt te zijn), maar ik kan niets verwijderen, of schrijven, ik denk ondertusse niet dat dit nog veel te maken heeft met een beschadigde sector ofzo, maar eerder met een harde schijf controller die niet meer werkt.

Weet hier iemand raad over, is er een bij een harde schijf een verschil tussen lezen en schrijven ofzo?

mvg

psychopaatje, ongelooflijk depressief, daar gaat de 2 weken oude laptop :'(

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Je kan een bootable floppy/cd (ik denk dat het cd gaat worden) maken, waarin je DOS opstart, en dat je dan fdisk start.
Commando: fdisk /mbr
Fdisk zal je master boot record dan fixen.

We are shaping the future

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-04 12:15

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Als laatste redmiddel zal je misschien ook nog een low-level format kunnen doen... Let wel op dat je dan dus echt _alles_ kwijt bent. Het is dan ook niet meer terug te halen met Mediarecover oid...

HENG HENG

• Henk007
Draai nou eens een diagnostic van de harddiskfabrikant, zoals in mijn bovenstaande reply. Die detecteert heus ook wel controllerproblemen.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Volgens mij is het gewoon een MBR probleem hoor, en niet met de controller o.i.d.

We are shaping the future

Verwijderd

Topicstarter
een scan tool van de fabrikant draaien lijkt mij erg leuk, maar ik vind er helemaal geen

ik heb een 60GB E-ide harde schijf (2.5", 9.5mm, ultraDMA-100)

waar kan ik dat nou vinden

mvg en reeds bedankt voor de hulp

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen (na heel wat zoekwerk) iets handig gevonden, dat ik graag met jullie wil delen, ik denk dat deze software, een van de meest gebruiksvriendelijke ooit is.

te downloaden op:

http://www.seagate.com/su...c/faq/ata_llfmt_what.html

ze bevat onder andere de volgende opties:

Zero Fill Drive (Quick) will write over the beginning of the drive which includes the critical partition information, eliminating all partitions and information on the drive including the Master boot record. This is useful if you have a drive that has a corrupted partition or that you wish to erase to reinstalll a fresh operating system and new data.

Zero Fill Drive (Full) will write over the entire data area of the drive. This is useful if a drive has bad sectors that cannot be fixed by the operating system. This will also erase all the data on the drive, but it will take several hours.

Als dit niet werkt, dan breng ik hem terug naar de winkel, bedankt voor de hulp allesinds.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit - enkel 'Bootsector' zegt zo weinig ;)

• Henk007
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 11:10:ik heb een 60GB E-ide harde schijf (2.5", 9.5mm, ultraDMA-100)
Je moet heus wel ergens het merk kunnen achterhalen. Via de bios-setup, een dos-based sysinfo tooltje of desnoods haal je die schijf er even uit. Is bij een notebook toch super-eenvoudig ?

Als het geen Seagate is zal die tool van hun niet werken.

[ Voor 10% gewijzigd door Henk007 op 11-10-2004 22:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op de website van acer staat er dat het een ATA 100 harde schijf is en als ik in google "ATA hard disc" typte, was het eerste zoekresultaat iets met seagate. Maar is ATA wel een merk?

• Henk007
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 21:34:
Op de website van acer staat er dat het een ATA 100 harde schijf is en als ik in google "ATA hard disc" typte, was het eerste zoekresultaat iets met seagate. Maar is ATA wel een merk?
ATA is (ongeveer) synoniem met IDE en geeft dus de soort controller van de harddisk aan en niet het merk. Zie ook OM FAQ / Beleid
Pagina: 1