Toon posts:

K8V SE Deluxe, Athlon64 3200+

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem doet zich voor:Ik heb sinds kort een nieuw moederbord,k8v se deluxe socket 754,en een nieuwe proccesor,amd athlon 64 3200+ in mijn pc zitten.
Als ik mijn pc opstart geeft hij eerst aan dat hij de raidcontroller/fasttrack niet kan vinden,en geen bios aanwezig.
Dan gaat hij uit,start gelijk weer op en zo kom ik in mijn windows xp home terecht.
Dit gebeurt soms wel meerdere malen voordat ik in mijn windows kan komen!
Als ik daar eenmaal ben aan gekomen zegt hij ook nog iets avn:windows registerherstel.

Ik ben een giga noob met hardware,maar kan dit aan mijn geheugen liggen misschien?Ik heb er 512 mb pc3200 van merk Adata in zitten!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
volgens mij moes je voor je raid een opstart diskette hebben, als ik het goed heb.. en dan spreek ik over de K8V (asus)

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Je kan eventueel ook in de BIOS de Promise controller op disabled zetten

Verwijderd

misschien kun je er wat meer over vertellen?
Had je Windows al geinstalleerd of ben je bezig om hem opnieuw te installeren.
En op welke van de 2 S-ata poorten heb je hem aangesloten(promise of via).

En heb je toevallig een Bios update gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows er al opstaan,daar deed hij eerst ook erg moeilijk over,maar is wel gelukt!
Ik weet eigenlijk niet wat je bedoelt met promise en via,maar ik had de net de promise op disable gezet,maar daar werd het niet beter op dus maar weer op enable gezet!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 22:52
Je hoort een klik, maar de pc start niet opnieuw op, na die raid stuff hoor je klik en een zoem wat zachter word, en dan die het laadschermpje van winxp.
Heb ik gelijk dan is het normaal.
Heb ik geen gelijk dan is het niet normaal haha..

[ Voor 12% gewijzigd door THxZ0NE op 10-10-2004 22:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja je hebt gelijk hahaha,maar dat gebeurt wel eens drie x achter elkaar ofzo,dus zo normaal is het niet denk ik.
En waarom zegt ie dan als ik in windows ben:windows registerherstel bla bla bla?
Ik snap er niets van,kan dat opstarten ook nog normaal worden dan? :))

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 22:52
Zorg even dat je in de bios de raid controller uitzet en SATA uitzet.
Tenzij je natuurlijk sata hdds hebt.
Start de pc op en krijg je na het bioslogootje een zwart scherm en hoor je TIK en duurt het even voor je het windowslaadschermpje krijgt dan is alles goed.
Geeft hij hiernaast de melding dat het register van winxp herstelt moet worden, misschien heb je een virus? heb je al andere programma's geinstalleerd? windows herinstallatie?
Is dit dus niet de normale wijze van het opstarten (bovenstaande methode), dus gaat hij soms helemaal uit.
Dan kan het misschien wel zijn dat je moederbord defect is of iets anders.

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 18:56
Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 19:07:
Het volgende probleem doet zich voor:Ik heb sinds kort een nieuw moederbord,k8v se deluxe socket 754,en een nieuwe proccesor,amd athlon 64 3200+ in mijn pc zitten.
Als ik mijn pc opstart geeft hij eerst aan dat hij de raidcontroller/fasttrack niet kan vinden,en geen bios aanwezig.
Dan gaat hij uit,start gelijk weer op en zo kom ik in mijn windows xp home terecht.
Dit gebeurt soms wel meerdere malen voordat ik in mijn windows kan komen!
Als ik daar eenmaal ben aan gekomen zegt hij ook nog iets avn:windows registerherstel.

Ik ben een giga noob met hardware,maar kan dit aan mijn geheugen liggen misschien?Ik heb er 512 mb pc3200 van merk Adata in zitten!
Ik had precies hetzelfde,maar het is makkelijk op te lossen:

- Zet raid/fasstrack uit in je bios want je gebruikt dit toch niet
- waarschijnlijk staat promise controller ook aan, gebruik je die niet, zet die dan ook uit

- en schakel Power Management uit in je bios, dan gaat hij namelijk niet "uit", je pc gaat ook niet uit,maar zo lijkt het.....

als dit niet werkt, dan moet je even in je boekje kijken of je moederbord goed overweg kan met jouw geheugen, ik heb er 2 x 512mb pc3200 TwinMOS in zitten en dat functioneerd naar behoren

tip: en zet in je bios het bioslogo uit... dan zie je tenminste wat je pc doet inplaats van een asusplaatje

[ Voor 5% gewijzigd door Hexyl op 11-10-2004 03:13 ]

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:17
Ik heb het donkerbruine vermoeden dat het probleem inderdaad bij je geheugen zit. Kijk even of je van een vriend een reepje kan lenen om te zien of dit ook inderdaad het geval is. Het feit dat registerherstel op komt zetten lijkt erop dat hij wel in de eerste fase van het opstarten van XP komt, maar dat die abrupt wordt afgebroken. Dit versterkt mijn geheugenvermoeden.

Mocht het daarna nog niet lukken probeer dan te kijken naar de instellingen van SATA. Net zoals je de Promise controller kan uitschakelen, kan dat ook met de VIA. Verwissel de connector naar de Promise controller, schakel de VIA uit, misschien dat dat helpt. Kom ik meteen bij een eventuele oplossing voor je geheugen: versoepel de geheugentimings (CAS-latency bijvoorbeeld) Doordat het geheugen en mobo wellicht niet 100% compitabel zijn, kan het zijn dat het mobo de SPD van het geheugen niet goed uitleest en een verkeerde latency pakt voor je geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
phantom,ik heb geprobeerd wat je zei,maar ik blijf dat:no drive attached to fasttrack controller,no bios found .. zien.
En hij start nog steeds zo raar op,mischien dus toch mij geheugen ja!

• Boogieman82
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik had dit ook, op de cd-rom van het moederbord staat een programma-tje waarmee je een sata-diskette kan maken. Ik heb hem voor de Via controller gemaakt. Zet eventueel de Promise controller uit in je bios(als je dus de Via controler gebruikt) en installeer XP. Hij vraagt daar om het begin om op F6 te drukken. De drivers heb je dan dus op je diskette staan. En voila je kan je sata-schijf gebruiken ;).

Veel succes

specs

Verwijderd

Topicstarter
Maar,ik heb geen sata schijf voor zover ik weet,of zit dat er al in??
Ik heb er twee harde schijven in zitten,maar geen sata dacht ik!

• Boogieman82
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 15:19:
Maar,ik heb geen sata schijf voor zover ik weet,of zit dat er al in??
Ik heb er twee harde schijven in zitten,maar geen sata dacht ik!
Schakel dan alle sata controllers uit in de bios, ik heb zelf de K8V Deluxe maar ja ik draai op sata.... Het moet werken als je de sata-controllers uitzet.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Mmm zal het proberen,heb dacht ik alles al een x uitgezet zonder goed resultaat :)

• Boogieman82
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 15:33:
Mmm zal het proberen,heb dacht ik alles al een x uitgezet zonder goed resultaat :)
Heb jij je HDD wel op de normale IDE aangesloten en niet op die blauwe aansluiting? Ook een controle puntje ;)

specs

Verwijderd

Topicstarter
Nouw,een vriend heeft alles aangesloten voor me,dus ja,maar ik zal het eens bekijken!!

Leuk een pc,zekers als hij nouw eens goed werkt :)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde moederbord met dezelfde processor erin zitten.

Dit moet je in je bios instellen.

Bios rom SATA "disable"
Bios rom Raid "diable"

Deze dingen staan in je bios die je moet disabelen.
Daarna zal ie dat niet meer geven.

Voor de rest je zal je windows moeten verwijderen en opnieuw moeten installeren.

Heb ik ook gedaan einde probleem.

Oww voor het opstarten even uitgaan en dan weer aan heb ik ook is niks loos mee, hoort zo.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 12:50:
phantom,ik heb geprobeerd wat je zei,maar ik blijf dat:no drive attached to fasttrack controller,no bios found .. zien.
Da's heel normaal :) Er staat letterlijk: geen harddisk gekoppeld aan de Fasttrak Controller; BIOS wordt niet geinstalleerd. Sluit eens voor de gein een schijf aan op de Fasttrak en oordeel zelf. Dit had je overigens ook makkelijk kunnen uitpluizen met de Search: [search=no drive attached to fasttrak controller no bios installed].
En hij start nog steeds zo raar op,mischien dus toch mij geheugen ja!
Hiervoor hebben we de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Mocht je hier nog niet uitkomen, neem dan netjes de startpost van het PMG Beleid door eer je een "Help, mijn PC doet het niet!" topic wil openen. Zoals je het nu doet is niet echt de goede manier namelijk ;)

Tip: neem voortaan de "Let op" tekst bovenaan in de [New Topic] van elk subforum door eer je er een topci wil plaatsen. Daarin staat namelijk beknopt samengevat hetgeen je dan wel niet moet kennen cq uitvoeren. Aangezien je hier relatief nieuw bent, wil ik je bij deze ook verzoeken om de [faq]registratievoorwaarden[/] alsnog aandachtig te doornemen. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.