meerdere films op één dvd

Pagina: 1
Acties:
  • 658 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 13:05
Ik heb zelf een aantal avi filmjes gemaakt. Deze zijn 10-100 mb groot.
Nou heb ik vaak genoeg grote film op dvd gezet.
ik gebruikte hiervoor dvd-meastro als dvd editor.
Maar nu wil ik die kleinere films samen met het geluid(duh) op 1 dvd hebben. zodat ik ze in een menu kan selecteren.
Ik kan wel meer stromen video erin zetten, maar dan krijg ik de melding dat de GOP's niet overeen komen.

Ook als ik ze achter elkaar zet gaat het natuurlijk niet goed omdat al het geluid aan het begin staat, en het dan 1 grote film wordt, en dan moet ik dus het geluid precies goed zetten, verder worden het dan geen hoofstukken, en moet ik dus spoelen.

ff in het kort, ik wil meerdere avi bestanden op dvd zetten(dvd compatible). Andere software is liefst freeware.

[ Voor 7% gewijzigd door Kevinp op 10-10-2004 19:07 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-08 22:02
Ten eerste: Converten naar M2V formaat, Avi op DVD branden gaat niet werken.

Als het m2v files zijn, kun je ze gewoon als losse files achter elkaar zetten, die je met een menuutje benaderbaar maakt...

• Kevinp
dat klopt allemaal. Zoals ik al zei ik heb voldoende films al op dvd gezet.

Ik kom dus zover dat ik
de avi's zijn .m2v's.
en per avi heb ik ook nog een .ac3(of wav).

alleen dan laat ik die bestanden in in dvd maestro

ik kan dan 1 van die 2 m2v's naar movie slepen. Of ze allemaal achter elkaar zetten(wat ik dus niet wil). Ik wil ze onder elkaar zodat ik ook makkelijk een menutje kan maken. het geluid is geen probleem, ik kan die wel gewoon allemaal erin zetten.

eigenlijk moet het net zo werken als reclame op een dvd, alleen moet je die reclame dan kunnen selecteren in een menu.

[ Voor 17% gewijzigd door Kevinp op 10-10-2004 19:27 ]

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 10:46
Als ik jou stukje lees dan maak ik daaruit op dat je verschillende angles wilt gebruiken. Ofwel, je wilt meerdere filmpjes/camerastandpunten met het zelfde geluid. In dat geval moeten de filmjes even lang zijn (desnoods door opvullen met leeg beeld) en de GOP's moeten overeenkomen. In het geval dat je met CCE encode, kan je dat doen door, onder video in het edit venster Equalize each GOP's bit length.

Omdat jou doel mij niet helemaal duidelijk is, wou ik ook nog even melden dat je in Maestro een nieuwe "movie" aan kunt maken door in het betreffende vak met de rechter muisknop te klikken en voor Add new movie te kiezen. Als je hier een ander filmpje in zet, komt-ie in een nieuwe VST te recht en is-ie totaal gescheiden van het andere filmpje.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• Kevinp
Ik bedoelde dat laatste, en dat werkt(alleen nog ff een mooi menutje voor plakken).