Toon posts:

@home probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jongens help mij eens uit de brand :?

IK WIL NA LANG ZEUREN EENS EEN NETWERK AANLEGGEN, maar Essent zegt dat dit niet mag
hebben jullie een oplossing om @home eens terug te naaien en toch een netwerk aan te leggen waar ze niks tegen kunnen doen.
help mij eens gauw
en NAAI >:) @home eens terug

Verwijderd

Dat mag wel. Je mag tegenwoordig 3 ip adressen registreren. Je gooit er dan een hub tussen en je hebt een netwerk.
Je mag alleen geen server draaien richting het internet. Dus geen ftp of http server

Verwijderd

je bent hier nog niet zo lang, dus ik neem je het niet kwalijk, maar gebruik svp de search functie in vervolg...

zoek maar es met 'delen' als onderwerp in Network Troubleshooting (search function zit boven aan in je beeld) en je vind een boel bruikbare informatie

het kan wel, en ik raad je aan winroute lite te gebruiken, winroute pro kan ook wel, maar dan moet je er eerst es wat meer verstand van hebben.

suc6 ermee!

voor vragen: ICQ UIN#62407246

greetz,

Jasper

• yodax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 08:47
www.nat32.com hier staat een shareware programma wat je ff moet kopen. Je zit door de adress translatie techniek onzichtbaar met meerdere computers op het internet.

Ook is het mogelijk vanachter de firewall servers op te zetten die vanaf het internet te bereiken zijn.

Alleen gebruik in het vervolg de search even ;)

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Waarom zou je @home "terug" willen naaien, wat hebben ze je aan gedaan? Over het algemeen zijn de tweakers er erg tevreden over, waaronder ik zelf. Behalve de mail is @home echt stukken beter dan de andere kabelboeren.

Om jou eens te naaien: ben je te dom of te lui voor een search? :(

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 13:36
Hey; doe us ff wat rustiger tegen een newbie... Jij hebt het ook moeten leren, en waarschijnlijk is dat ook netjes tegen jou gezegd... So chill out!!

Pvouput live

Verwijderd

Installeer winroute lite ( www.tinysoftware.com ). Makkelijk en goed. Ik gebruik het zelf ook, ben erg tevreden.

Succes ermee.

Verwijderd

Op zaterdag 30 december 2000 20:33 schreef Aboe013 het volgende:
Jongens help mij eens uit de brand :?

IK WIL NA LANG ZEUREN EENS EEN NETWERK AANLEGGEN, maar Essent zegt dat dit niet mag
hebben jullie een oplossing om @home eens terug te naaien en toch een netwerk aan te leggen waar ze niks tegen kunnen doen.
help mij eens gauw
en NAAI >:) @home eens terug
D'r zitten heel veel lui met een netwerkje bij @home... Neem een computer die als server dient en hang er een netwerkje achter.

Dat kan bv door in de server 2 netwerkkaartjes te pluggen. Eentje voor de kabelmodem en de andere voor een verbindingkje naar de hub... Op de hub kun je de rest van het netwerk aansluiten...

Op de server moet je nog ff de juiste software installeren. Gebruik ff de search en je vindt welke je moet gebruiken!

Verwijderd

Op zondag 31 december 2000 01:26 schreef Krypt het volgende:
Hey; doe us ff wat rustiger tegen een newbie... Jij hebt het ook moeten leren, en waarschijnlijk is dat ook netjes tegen jou gezegd... So chill out!!
helemaal met je eens...

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb absoluut geen problemen met newbies, ik help ze graag. Maar laten ze motiveren waarom ze van die zogenaamd "stoere" taal gebruiken. Dat heeft er dus niets mee te maken of ze een newbie zijn...
Als er gewoon gevraagd werd hoe hij een netwerk aan moest leggen, dan had ik hem graag geholpen. Maar als ie zo begint, dan heb ik er geen zin in, want hij is toch niet serieus, dan verwijs ik dus lekker naar de search.

Dus Aboe013, doe een beetje normaal en mensen zijn bereid je te helpen, net zoals ik in het begin met een netwerk geholpen werd (winroute).

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Ik vind ook dat @home niet zo nodig genaaid hoeft te worden. Hoewel de organisatie puin is, is de snelheid altijd lekker.

Dit is de taal van de @home nieuwsgroepen die ik zelden lees, omdat er zo'n dom (scheldend) volk rondhangt.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

mossel doe es normaal! Als je nix zinnigs hebt te zeggen post dan geen reply.
Idd 2 netwerkkaartjes in de server. Werkt als een trein hier. Als je wat te vragen hebt icq me. Hier draait het geheel met sygate, maar ook heb ik winroute pro gedraaid. Werkte ook goed.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry jongens, voor het taalgebruik,
maar ik was gister echt boos op @home.

en jullie hebben gelijk ik ga de tips,
gebruiken, jullie horen nog wel hoe het afgelopen is.
alvast bedankt.
*D

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:42
er zijn idd al 100 topics hierover geweest, maar het kan dus idd heeeeeeeel makkelijk (ik heb nu 3 computers op @home aangesloten dus als je iets wil weten kan je me icq'en of mailen ofzow)

WEBN & chill (@IBKR)

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen die mij allemaal advies hebben gegeven.

het probleem is opgelost. Uiteindelijk is @home door de bocht gekomen. En hebben het netwerk probleem wat ze zelf hebben opgelost.
Het netwerk loopt prima en ben nu supersnel aan het internetten.

Dus voor een tientje meer mag je van @home hun internet delen.

Heel hartelijk bedankt.

Verwijderd

Op donderdag 04 januari 2001 20:08 schreef Aboe013 het volgende:
Beste mensen die mij allemaal advies hebben gegeven.

het probleem is opgelost. Uiteindelijk is @home door de bocht gekomen. En hebben het netwerk probleem wat ze zelf hebben opgelost.
Het netwerk loopt prima en ben nu supersnel aan het internetten.

Dus voor een tientje meer mag je van @home hun internet delen.

Heel hartelijk bedankt.
wat krijg je dan precies voor dat tientje meer? Alleen nog een ip-adres, of ook nog es een nieuwe computername?

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Op donderdag 04 januari 2001 21:52 schreef Matistuta het volgende:

[..]
wat krijg je dan precies voor dat tientje meer? Alleen nog een ip-adres, of ook nog es een nieuwe computername?
Ook computernaam heb ik begrepen. Nu eindigt ie op een a. Bij het volgende IP-nr. hoort dan dezelfde computernaam, maar dan eindigend op een b.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:14
voor 25,- kan je een extra ip aanvragen. en dat kost een 10tje per maand. je kunt er 2 extra aanvragen. dan heb je 3 adressen voor je kabelmodem en met een hub kunnen er 3 pc's op... de bandbreedte word nog wel gedeeld.. met de download is dat niet zo erg. maar de al te lage upload word dan wel weinig. als de 1 aan het downloaden is. word een onlin spelletje spelen op de ene wel erg moeilijk.

ik heb zelf btw gewoon sygate. scheelt 10,- in de maand. op 1 ip-adres heb ik nu 3 pc's en er kunnen gewoon extra bij worden geplaatst. het enige nadeel is. de host-pc moet er voor aan staan als ik op de 2 anderen wil internetten. maar die is toch de snelste dus daar zit ik dan achter. en dan ander volk achter die andere 2. perfecte oplossing. scheelt 20,- in de maand

• thorretje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-03 22:52
Heb op dit moment een compleet netwerk met 9 pc's achter @home hangen.

24 ports CISCO Router handeld de hele handel af via het IP adres van de modem. Dus @home ziet m'n netwerk niet. En het draait als een trein.

'T is ook mogelijk via een hub, maar dan heb je wel een aparte netwerk server nodig, die ingesteld staat op je 1e vaste IP.

Verwijderd

Je mag alleen geen server draaien richting het internet. Dus geen ftp of http server
Voor zover ik weet staat in het contract dat je geen commerciele servers mag hebben draaien. Dus mochten ze moeilijk over doen dat je een ftp of http server draait kan je altijd proberen hierop terug te vallen...
Pagina: 1