Toon posts:

Hoeveel cd's brandt een brander?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eigenlijk wel benieuwd na hoeveel cd's gefikt te hebben een brander zegt: 'doe het zelf maar.'

Die van mij is een TEAC en ik heb hem al een jaar ofzo, maar ik vraag me af hoe lang deze het nog uithoudt. Hij doet het nog goed, niet vaak problemen, maar ik zou graag willen van de mensen die een kapotte brander hebben hoeveel cd's hiermee gebrand zijn..

Verwijderd

Ehh, ik denk net zoveel als tot ie zegt: doe hetzelf maar >:)

Ligt verschillen, per merk maar ook per produktie-batch, de mate waarin je brandt e.d. Is geen zinnig woord over te zeggen.

Verwijderd

ik heb zelf ook een teac ( r58s ) en mijn aantal cd's ligt ongeveer op zo'n 1400. En hij doet het nog prima. En ik gaat net zolang door tot ie helemaal opgebrand is.

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:21

chaser

Vraagje tussendoor

Maken jullie hem ook wel eens schoon?
(laser bijvoorbeeld)
Ik heb mijn brander ongeveer een jaar maar ik heb nog nooit de "binnenkant" schoon gemaakt
Hij doet het nog prima

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

Verwijderd

nee schoon maken niet. Maar als je het wilt doen dan niet met zo'n "schoonmaak" cd want dat is slecht voor de kop ( staat geloof ik in de handleiding ) maar openschroeven ( lang leve de garantie ). :)

Verwijderd

Topicstarter
tip aan chaser, voor als je lijdt aan schoonmaakwoede:

Maak het niet schoon, maar houd het schoon.

Stofdeeltjes kan je weinig aan doen, maar stop er geen vieze cd's in die bijvoorbeeld op de grond gevallen zijn of bloot op je bureau gelegen hebben.

En maak cd's nooit schoon met een schuursponsje, heb ik slechte ervaringen mee..

Verwijderd

In het geval van HP fikkers maakt het aantal branduren niet uit, volgens mij hebben die dingen een interne counter, en net nadat je garantietermijn afloopt zeggen ze 'FLIKKER MAAR OP!! IK DOE NIKS MEER HAHAHAHAAHA'
dus
KOOP NOOIT HP PRODUKTEN

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Check in de gebruiksaanwijzing de MTBF uren:
mean time between failure

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1