De verkoper was vanochtend bij mij met zijn Driade 22 speakers. Even geholpen naar 3de verdieping te dragen en thuis goed bekeken. Frontdoek eraf gehaald en flink gehuild

In 1 van de speakers zat een gat/scheur in de rubberen ophangring, de eigenaar zei dat ie een kat in huis had en de frontdoekjes niet had gebruikt. Op de andere speaker een gat/scheur in de textiel dome tweeter

.
Volgens mij deed de eigenaar (waren 2personen) alsof ze dit niet wist. Daarna heb ik ze aangesloten, de beschadiging van de tweeter kon je niet zo merken...van de woofer wel

. Nou kon ik ze wel naar audiolab.nl sturen voor een nieuwe rand, maar ik had hier geen zin in...vooral omdat er dan extra kosten bij komen. Ik zat wat twijfelend naar te kijken..tegelijkertijd hopend dat de verkoper een voorstel zou doen om wat in de prijs te zakken (ondanks dat het al goedkoop was .. een stel voor 100euro), maar ze lieten niks los dus gingen er weer mee weg. Ik sta wel even stil bij de details die uit de tweeter kwamen
De basreflex poort was erg ondiep, leek wel of het alleen een gat was in de front baffle..en dat ie dus een heel dikke baffle had..speaker was ook redelijk aan de zware kant. Maar er kwam wel een zeer diepe bass uit, geloof me ik ben geen n00b en heb al veel gehoord. Ze dreunde niet maar was wel duidelijk laag afgestemd en 30Hz was wel aanwezig, waren echt prachtspeakers.
Ik weet niet wat ik allemaal moet zeggen maar ben nu in triste bui, ik kon ze natuurlijk wel kopen en dan nieuwe ophanging op laten doen...maar van binnen was ik erg boos dat ze me van te voren niks hadden verteld dat ie op zo een manier beschadigd was. Nu ga ik gewoon op zoek naar driade's (ja ik weet dat er heel veel goeie speakers zijn in de high end wereld en heb er ook veel gehoord, maar deze driade's waren gewoon zeer prettig/goed). Helaas zijn ze 2de hands moeilijk/niet te vinden.