Toon posts:

CD-ROM mounten naar een andere directory

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag vanaf de prompt een CD-ROM mounten naar een andere locatie dan /Volumes.
Ik weet van het bestaan van disktool en die werkt ook, maar daarmee kan ik 'm dus alleen maar mounten naar /Volumes.
(v.b. : disktool -m disk2s1s2)

Weet iemand hoe ik een CD-ROM kan mounten naar bijvoorbeeld /mtn/cdrom? (die ik eerder heb aangemaakt).

Ik zie met disktool geen extra opties (zowel 'man disktool' als 'disktool --help' geprobeerd)
Een ordinaire mount of mount_cd9660 geven meldingen als "Invalid argument" of "Permission denied".
(v.b. : mount_cd9660 /dev/disk2s1s2 /mnt/cdrom)
Ik heb het getest als ingelogde gebruiker en als root.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:20

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik heb het even getest: het lukt mij ook niet. Maar....

Waarom wil je dit eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik wil kijken of ik 'm kan mounten onder een directory die al gedeeld staat via NFS (betreft een OS X Server 10.2).
Ik wil zien of ik via NFS de data op de CD kan zien binnen de directory die geexporteerd is vanaf de server.
(en anders wil ik de directory achteraf exporteren nadat de CD gemount is)

Ik zou ook al blij zijn met een uitleg over hoe ik een CD kan exproteren via NFS op een OS X Server, maar het bovenstaande lijkt me helemaal handig.
Het typische is dat als ik de CD kies om te delen (via de 'workgroup manager') dan blijft het vierkantje waar ik wil aanvinken dat ik 'm wil exporteren grayed-out. Dit geldt ook voor de directory /Volumes/[CD].

Q, Om een lang verhaal kort te maken:
Ik wil een CD exporteren via NFS vanaf een OS X Server 10.2. :)

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:20

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Zeg dat dan meteen! ;) Ik heb geen ervaring met os x server dus ik weet niet hoe dit zou kunnen, maar ik denk dat anderen je daar misschien wel mee kunnen helpen.

Heel stom misschien maar: volstaat een linkje in een naar NFS geexporteerde map niet? Of krijg je dan rechten problemen? Ik weet dat je onder loenix gewoon in exports ofzo kunt aangeven wat je wilt exporteren. Zet in die exports file gewoon een verwijzing naar een symlink?

[ Voor 22% gewijzigd door Q op 10-10-2004 22:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Q,

Nee, die van die link vond ik absoluut niet stom...
Ik heb dat namlijk ook geprobeerd... :) Werd niet geaccepteerd door mijn lieve OS X Server.
Als ik wil cd-en naar de gelinkte directory (lekker Nederlands :)), dan krijg ik de foutmelding:
'bash: cd: MP3_CD1: Too many levels of symbolic links' :(

Ik weet van Linux idd dat je daar in een file kan opgeven wat je wil exporteren, maar kan dat binnen OS X niet vinden. (ook nog niet gezocht binnen de documentatie, gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen)

Ik heb gezocht op de file waar de exports zouden moeten staan, maar nog niet gevonden.
Ik ben zomaar bang dat die exports worden opgenomen in de NetInfo database.

Ik zoek nog even verder...