Toon posts:

[WINXP] Backup maken 1:1 mbv 2 identieke harde schijven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Dit is het probleem:
Ik heb 1 PC met daarin 2 identieke harde schijven (80 GB). Eén op IDE-0, en de andere op IDE-1 (deze is removable)

Op IDE-0 staat windows XP Pro geinstalleerd, IDE-1 is leeg.

Nu wil ik wegens het zakelijk gebruik van de pc zo makkelijk mogelijk een backup kunnen maken van IDE-0 op IDE-1. Ik zou een eventueel backup programma gestart willen hebben zodra je IDE-1 aanzet/erin steekt (dus dat de computer een backup maakt zodra er 2 schijven zijn).

Als IDE-0 crasht wil ik IDE-1 op de plaats van IDE-0 kunnen zetten, en verder draaien. (Of, als dit niet hoeft, gewoon vanaf de removable rack).

Ik heb veel gelezen over Ghost, etc. Maar ik kom er niet uit... waarschijnlijk is dit voor velen van jullie een makkie!

Ik hoop hier spoedig een mooie en duidelijke oplossing te vinden! Alvast bedankt _/-\o_

Verwijderd

Gewoon een image trekken van IDE-0 en deze weer wegschrijven op IDE-1.
Ghost boot disk > Disk to image

Verder voor je bestanden die je aanmaakt op IDE-0 regelmatig een backup wegschrijven naar je andere HD

Zoiets? Automatisch een backup laten maken zodra je IDE-1 erin doet lijkt me niet zo 123 te realiseren

Verwijderd

RAID-1....wordt automatischj bijgewerkt als je IDE-1 weer in de pc stopt. Hij zal alleen mekkeren dat je RAID-configuratie soms incompleet is ;)

Verwijderd

Raid is absoluut geen backup net zo min als mirror dat is en bedoeld voor opvang van o.a. hardware problemen.
Als je de zakelijke gegevens belangrijk vind, moet je een medium gebruiken wat je elders kunt bewaren (brand, diefstal enz). Denk bijvoorbeeld aan het branden van cd, dvd of het gebruik van een USB device.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 18:42 ]

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

je kan met ghost gewoon van disk naar disk copieren..
dan trek je gewoon een exacte copie van je schijf en die plens je direct op de andere schijf