Ik heb de Acer Prisa 620U, deze moet kunnen werken met de snapscan module van sane. Helaas krijg ik deze scanner maar niet werkend onder linux met hotplug. Onder windwos xp werkt de scanner wel goed.
Waneer ik "sane-find-scanner" inik zie ik het volgende:
Mijn scanner wordt dus gevonden door hotplug. Volgens de howto op http://snapscan.sourceforge.net moet ik firmware voor mijn scanner installeren. De bestandsnaam moet "u96v121.bin" heten. Het bestand u96v121.bin heb ik uit de windows-drivers gehaald. Het configuratiebestand /etc/sane.d/snapscan.conf bevat de volgdende regels:
SnapScan Backend for SANE
In de configuratiemap van hotplug staat een script dat de rechten goed instelt, en deze detecteerd ook de scanners.
Ook "scanimage -L " ziet de scanner staan, hij geeft de volgedende regel weer:
Volgens de howto die ik volg zou de scanner na het uploaden van de firmware de scanneer een andere naam moeten krijkgen namelijk "FlatbedScanner20" ondanks het uploaden van de firmware is dit niet gebeurd.
Het echte probleem doet zig pas voor wanneer ik het commando "scanimage -T "geef. Het programma geeft de volgende output:
Ook blijft de lamp van de scanner altijd branden, hij gaat nooit uit. Het vreemde is dat wanneer ik hotplug restart de scanner module geladen wordt, terwijl deze juist met de libusb aan de gang zou moeten gaan.
Waneer ik "sane-find-scanner" inik zie ik het volgende:
code:
1
| found USB scanner (vendor=0x04a5 [Color], product=0x2060 [ FlatbedScanner 13]) at libusb:001:008 |
Mijn scanner wordt dus gevonden door hotplug. Volgens de howto op http://snapscan.sourceforge.net moet ik firmware voor mijn scanner installeren. De bestandsnaam moet "u96v121.bin" heten. Het bestand u96v121.bin heb ik uit de windows-drivers gehaald. Het configuratiebestand /etc/sane.d/snapscan.conf bevat de volgdende regels:
code:
http://snapscan.sourceforge.net/1
2
| firmware /var/scanner/u96v121.bin usb 0x04a5 0x2060 |
SnapScan Backend for SANE
In de configuratiemap van hotplug staat een script dat de rechten goed instelt, en deze detecteerd ook de scanners.
Ook "scanimage -L " ziet de scanner staan, hij geeft de volgedende regel weer:
code:
1
| device `snapscan:libusb:001:008' is a Acer FlatbedScanner13 flatbed scanner |
Volgens de howto die ik volg zou de scanner na het uploaden van de firmware de scanneer een andere naam moeten krijkgen namelijk "FlatbedScanner20" ondanks het uploaden van de firmware is dit niet gebeurd.
Het echte probleem doet zig pas voor wanneer ik het commando "scanimage -T "geef. Het programma geeft de volgende output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| scanimage: scanning image of size 2551x3495 pixels at 24 bits/pixel scanimage: acquiring RGB frame, 8 bits/sample scanimage: reading one scanline, 7653 bytes... PASS scanimage: reading one byte... PASS scanimage: stepped read, 2 bytes... PASS scanimage: stepped read, 4 bytes... PASS scanimage: stepped read, 8 bytes... PASS scanimage: stepped read, 16 bytes... PASS scanimage: stepped read, 32 bytes... PASS scanimage: stepped read, 64 bytes... PASS scanimage: stepped read, 128 bytes... PASS scanimage: stepped read, 256 bytes... PASS scanimage: stepped read, 512 bytes... PASS scanimage: stepped read, 1024 bytes... PASS scanimage: stepped read, 2048 bytes... PASS scanimage: stepped read, 4096 bytes... PASS scanimage: stepped read, 8192 bytes... PASS scanimage: stepped read, 8191 bytes... PASS scanimage: stepped read, 4095 bytes... PASS scanimage: stepped read, 2047 bytes... PASS scanimage: stepped read, 1023 bytes... PASS scanimage: stepped read, 511 bytes... PASS scanimage: stepped read, 255 bytes... PASS scanimage: stepped read, 127 bytes... PASS scanimage: stepped read, 63 bytes... PASS scanimage: stepped read, 31 bytes... PASS scanimage: stepped read, 15 bytes... PASS scanimage: stepped read, 7 bytes... PASS scanimage: stepped read, 3 bytes... PASS pipe error: : Interrupted system call |
Ook blijft de lamp van de scanner altijd branden, hij gaat nooit uit. Het vreemde is dat wanneer ik hotplug restart de scanner module geladen wordt, terwijl deze juist met de libusb aan de gang zou moeten gaan.