[tv] wel beeld, geen geluid na vlucht

Pagina: 1
Acties:

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 11:41

Roland

Schnitt!

Topicstarter
Vandaag ben ik met basiqair teruggevlogen vanuit rotterdam naar dublin. Deze keer heb ik, goed ingepakt in een doos en met een sticker fragile, mijn televisie meegenomen. Echter zodra ik mijn doos met televisie over de band zag rollen zag ik duidelijk dat de doos aan een kant open is gemaakt.

En jawel hoor, mijn tv is beschadigd! :(
Nu ik mijn tv aansluit heb ik wel beeld maar geen geluid. Op een zender na, daar heb ik geluid van een of ander vage duitse zender. En dat in dublin!
Het beeld is perfect scherp, maar dus geen geluid. Dat wordt lastig tv kijken...

Wat kan dit zijn? En als ik zometeen mijn tv open ga maken, waar moet ik dan op letten??

...Make every cut count, even if it is one frame...

Verwijderd

Ehm, zit het geluid niet anderhalf Mhz (op 6 ipv 4.5 van de basisdraaggolf) verschoven aan de andere kant van het water ?

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 20:43

Tux

Ik zou de TV niet open maken ;)

Ik zou kijken of je nog garantie hebt, en contact opnemen met BasiqAir/Transavia. Alhoewel die waarschijnlijk geen verantwoording nemen voor de beschadiging van dingen als televisies die in dozen zaten.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Roland

Roland

Schnitt!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 17:58:
Ehm, zit het geluid niet anderhalf Mhz (op 6 ipv 4.5 van de basisdraaggolf) verschoven aan de andere kant van het water ?
Ja pcies, daar ben ik dus ook bang voor ... Is dat het geval dan kan ik helaas niet basiqair/transavia aansprakelijk stellen natuurlijk.

Verwijderd

Je TV kan wel de lokale standaard aan?

CountrySubsetColourSoundSubtitles
United KingdomIPALNicamTeleText
NetherlandsB/GPALFM-FMTeleText

Bron:
http://www.ee.surrey.ac.uk/Contrib/WorldTV/broadcast.html
http://www.alkenmrs.com/video/standards.html

Check dat eerst eens (handleiding, specificaties @ fabrikant etc) :)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 18:07 ]

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 20:43

Tux

Roland schreef op 10 oktober 2004 @ 18:02:
[...]

Ja pcies, daar ben ik dus ook bang voor ... Is dat het geval dan kan ik helaas niet basiqair/transavia aansprakelijk stellen natuurlijk.
Kan niet, ookal komt het door de behandeling tijdens het inladen/uitladen
Beschadigde bagage
Conform onze vervoersvoorwaarden is Transavia niet aansprakelijk voor krassen, deukjes en andere kleine beschadigingen van koffers of andere bagagestukken of voor schade aan handvatten, wielen en riemen en andere uitstekende delen van koffers of bagagestukken, of voor schade ten gevolge van het bederven van de inhoud van de bagage, tenzij Transavia deze schade heeft veroorzaakt door zijn bewuste roekeloosheid of opzet. Indien van dit laatste naar uw mening sprake is, dient u direct na aankomst aangifte bij de afhandeling ter plaatse te doen en ontvangt u een Property Irregularity Report (P.I.R.).

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Idd in de UK gebruiken ze wel andere systemen voor de TV als hier.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Roland

Roland

Schnitt!

Topicstarter
idd, helaas dus voor mij. Zal mijn tv maar weer mee geven aan mijn ouders die hier nu even op vakantie zijn. jammer jammer jammer! :(

Zijn hier toevallig ook converters voor te krijgen?

[ Voor 18% gewijzigd door Roland op 10-10-2004 19:08 ]

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Je kunt een videorecorder gebruiken als aparte tuner, maar dan zou ik wel even kijken of een nieuwe tv niet veel duurder is.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Pagina: 1