Ik heb net bij iemand ADSL aangelegd. Wanadoo ADSL Direct met het Wanadoo WiFi (Inventel DW-B-200) modem. En 2 bijbehorende USB-adapters. Ik heb de router ingesteld, geen problemen, er was meteen een internet-verbinding.
PC1 (1 kamer verder) ingesteld, geen problemen. Na het opstarten is er meteen altijd een verbinding via de USB-adapter met de Inventel modem.
PC2 (2 kamers verder) ingesteld, daar gaat het mis. Na het opstarten:
- is er of geen verbinding (meestal)
- of windows kan het apparaat niet starten (soms)
- of er is wel een verbinding zoals het moet (soms)
Volgens mij ligt het niet aan de afstand tot het accesspoint omdat
- windows het apparaat soms niet kan starten (de USB-adapter)
- als de verbinding eenmaal werkt dan ook gewoon nooit wordt verbroken
- de keren dat ik wel verbinding krijg bijna altijd zijn vlak nadat ik de PC heb aangezet.
Ik heb de handleiding van Wanadoo http://eresponse.wanadoo....mFueX4mcF9wYWdlPTE*&p_li= gevolgd. Het probleem lijkt een beetje op dit probleem [url] Accesspoint + Wifi verbinding soms uitvallers[/url] maar die verbinding valt soms weg en ik krijg de verbinding meestal helemaal niet gemaakt.
Ik heb dus eigenlijk helemaal geen idee waar het aan zou kunnen liggen. Ik zat te denken aan de spanning / stroom die de USB-adapter krijgt. Misschien dat die net niet genoeg is om het apparaat te starten of een verbinding te maken, maar wel genoeg om een verbinding intact te houden?
Ook vind ik het raar dat áls het werkt dat dat meestal is als ik de PC net heb aangezet. Na een reboot doet ie het dan weer niet maar als ik 'm weer uitzet en weer aanzet soms wel.
Zou het eventueel zin hebben om een USB-PCI card te kopen en te proberen of het wel werkt? Of heeft iemand een idee / oplossing?
Specs:
P3 733 MHz
192 MB RAM
Windows XP SP2
PC1 (1 kamer verder) ingesteld, geen problemen. Na het opstarten is er meteen altijd een verbinding via de USB-adapter met de Inventel modem.
PC2 (2 kamers verder) ingesteld, daar gaat het mis. Na het opstarten:
- is er of geen verbinding (meestal)
- of windows kan het apparaat niet starten (soms)
- of er is wel een verbinding zoals het moet (soms)
Volgens mij ligt het niet aan de afstand tot het accesspoint omdat
- windows het apparaat soms niet kan starten (de USB-adapter)
- als de verbinding eenmaal werkt dan ook gewoon nooit wordt verbroken
- de keren dat ik wel verbinding krijg bijna altijd zijn vlak nadat ik de PC heb aangezet.
Ik heb de handleiding van Wanadoo http://eresponse.wanadoo....mFueX4mcF9wYWdlPTE*&p_li= gevolgd. Het probleem lijkt een beetje op dit probleem [url] Accesspoint + Wifi verbinding soms uitvallers[/url] maar die verbinding valt soms weg en ik krijg de verbinding meestal helemaal niet gemaakt.
Ik heb dus eigenlijk helemaal geen idee waar het aan zou kunnen liggen. Ik zat te denken aan de spanning / stroom die de USB-adapter krijgt. Misschien dat die net niet genoeg is om het apparaat te starten of een verbinding te maken, maar wel genoeg om een verbinding intact te houden?
Ook vind ik het raar dat áls het werkt dat dat meestal is als ik de PC net heb aangezet. Na een reboot doet ie het dan weer niet maar als ik 'm weer uitzet en weer aanzet soms wel.
Zou het eventueel zin hebben om een USB-PCI card te kopen en te proberen of het wel werkt? Of heeft iemand een idee / oplossing?
Specs:
P3 733 MHz
192 MB RAM
Windows XP SP2
[ Voor 15% gewijzigd door Wim8282 op 11-10-2004 20:07 ]