Toon posts:

[VB6]Positie van database veranderen via Dbcombo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben hier al een paar dagen mee bezig, dat komt voornamelijk omdat ik nog best wel nieuw ben met Visual Basic 6 en het koppelen van databases.
Ik ben op dit moment een Database proggie aan het maken gewoon er is een beetje mee te spelen.

Even wat info om alles duidelijk te maken, ik heb 4 tekst velden:
- Naam
- soortelijk gewicht
- Smeltpunt
- Kookpunt
Deze tekst velden zijn gekoppeld aan een Data veld, en dat Data veld heb ik gekoppeld aan een Acces 97 database met info over soorten metalen.
Dit werkt dus allemaal netjes, als ik op de pijltjes druk van het Data veld komen de juiste gegevens vanuit de database netjes in de tekst velden te staan.

Verder heb ik er een DbCombo box bij gemaakt, deze is ook gekoppeld aan het Data veld, ik krijg hier netjes een lijst te zien met de namen van de metalen in de database.

Nu komt het deel waar ik op blijf hangen, ik wil dus dat als ik een metaal in de DBcombo box selecteer dat het Data veld naar die metaal toe gaat zodat de tekst velden ook de juiste info laten zien omdat die weer de info uit het Data veld halen,
Maar dit lukt me dus niet.

Ik heb ook al de code met wat kopieeren en plakken van de zoek knop werkend gekregen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
prompt$ = "Voer de volledige curcusnaam in;"
SearchStr$ = InputBox(prompt$, "Course Search")
datMetalen.Recordset.Index = "Naam"
datMetalen.Recordset.Seek "=", SearchStr$
If datMetalen.Recordset.NoMatch Then
    MsgBox "Dit is geen record in onze database", vbInformation, "Niet gevonden"
End If

Ik begrijp deze code wel redelijk goed ook al heb ik hem niet zelf gemaakt, er moet iets van datMetalen.Recordset.Seek "=", dbcombo1.text in de dbcombo komen te staan of iets in die buurt, ik krijg hier alleen geen goede werkende code mee, kan iemand mij vertellen, volgens mij is de oplossing niet moeilijk, maar je moet hem maar net weten.

Hier is het proggie tot nu toe: http://www.t1anime.com/Temp/Mito/database.rar

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 20:15 ]

• ruurdkrekt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-05 15:54
als je in je combobox iets selecteerd, kun je een nieuwe query uit laten voeren met de gegevens die je moet weten.

bv.

Private Sub combobox()
query = combobox.text
result = verbinding.execute("SELECT * FROM db WHERE naam='" & query & "'")
end sub

in de array result krijg je nu alle gegevens terug die bij het veld horen die je net in die query hebt uitgevoerd.

Het is nu niet moeilijk meer om die gegevens in je dataveld te krijgen.

Ik denk dat het zo wel moet lukken.