[98se] Sluit spontaan af

Pagina: 1
Acties:

• redblack
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09-2025
Hallo,

Windows 98 sluit zich op sommige momenten netjes af, zonder dat ik hierom vraag. Dit gebeurd als ik zo'n 10 minuten online ben.

De internetverbinding wordt tot stand gebracht met een 56k modem.
Soms sluit de computer niet af na 10 of 15 minuten, maar dan wordt netjes de verbinding verbroken. Vaak gebeurd dit al na 5 minuten. Er verschijnt een rood kruisje op de taakbalk. De opstie 'verbinding vrerbreken bij inactiviteit' is niet ingeschakeld.

Omdat dit vaak een oplossing is heb ik windows 98 SE opnieuw geinstalleerd. Het probleem blijft echter.

Wie heeft enig iedee waar ik de oorzaak of de oplossing moet zoeken?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:21

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Staan ACPI instellingen goed in je BIOS, als je dit niet zeker weet kun je voor Load Fail-Safe kiezen en opslaan.

Zijn de drivers voor je moederbord geinstalleerd?
Virus?

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Wordt de internet verbinding afgesloten of sluit de hele PC af c.q. gaat ie uit (power off).

Ik lees in de topics dat er een w98 shutdown patch bestaat. Zoek daar eens op bij MS. Zoek in GOT eens op: "windows 98 sluit spontaan af" en je vind veel nuttige tips.

Verwijderd

Deze topics vond ik nog in GOT:

Win 98 SE sluit spontaan af

[rml][ BC3] Windows start opnieuw op met internetverbinding[/rml]

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 18:25 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 17:58:
Deze topics vond ik nog in GOT:

Topic: [BC3] Windows start opnieuw op met internetverbinding

Topic: Win 98 SE sluit spontaan af
Je kan de URLs rustig kopieren, React maakt er weer mooie titels van:

[rml][ BC3] Windows start opnieuw op met internetverbinding[/rml]

Win 98 SE sluit spontaan af

En we hebben hier een -edit- knopje, Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif, dan hoef je niet 2 posts achter elkaar te doen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Vraagje aan de starter van dit topic: is het nu opgelost, heb je iets gehad aan de tips?

• redblack
Ter verduidelijking: Opeens staat er op het scherm: u kunt nu uw computer uitschakelen.
Maar het komt ook voor dat de internet verbinding verbroken wordt en windows gewoon up blijft.

Om precies te zijn gaat het niet om mijn computer, maar om die van een kennis. Daarom kan ik deze dingen niet direct proberen. Dus ik laat nog van me horen.

Bedankt voor de reacties tot nu toe.

• redblack
Nadat ik Windows opnieuw installeerde schakelde de computer niet meer spontaan af. De internetverbinding wordt nog wel regelmatig verbroken.
Pagina: 1