Ik heb een programma in perl geschreven. Dit programma zoekt kort samengevat een groot aantal gegevens uit zeer grote tekstbestanden. Deze specifieke gegevens die aan bepaalde criteria voldoen worden in automatisch gegenereerde htm tabellen geplaatst.
Om dit programma te laten werken, start je dos, ga je naar de map met het programma, typ je perl programma_naam.pl
Vervolgens start het programma en moet je als gebruiker een optie van het programma kiezen door een cijfer 1 tot 6 (optie 6 bouw ik vanavond in: Bewerkte bronnen met minder dan 1000 vindplaatsen) in te typen. Vervolgens draait het programma en moet je zelf het html bestand opsporen en openen.
Nu zou ik graag als laatste stap ook dit proces geheel automatisch laten gaan.
Hoe ik het graag zou zien:
1. gebruiker start door dubbel te klikken op het programmaicoontje het programma.
2. Vervolgens wordt automatisch de dosprompt weergegeven zodat de gebruiker de keuze kan invoeren.
3. Zodra het programma klaar is moet de dos promt gesloten worden en moet de html pagina met de uitvoer worden weergegeven.
Heel belangrijk: Het programma moet bewerkbaar kunnen blijven. Als de eigenaar een wijzing in de programma code wil aanbrengen, moet dat mogelijk zijn. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Om dit programma te laten werken, start je dos, ga je naar de map met het programma, typ je perl programma_naam.pl
Vervolgens start het programma en moet je als gebruiker een optie van het programma kiezen door een cijfer 1 tot 6 (optie 6 bouw ik vanavond in: Bewerkte bronnen met minder dan 1000 vindplaatsen) in te typen. Vervolgens draait het programma en moet je zelf het html bestand opsporen en openen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| D:\TEMP>perl bron.pl Waar moet naar worden gezocht? -Druk 1 voor geuniformeerde en gedateerde bronnen. -Druk 2 voor TE BEWERKEN bronnen. -Druk 3 voor geuniformeerde en gedateerde bronnen met meer dan 1000 vindplaatsen . -Druk 4 voor TE BEWERKEN bronnen met MEER dan 1000 vindplaatsen. -Druk 5 voor TE BEWERKEN bronnen met MINDER dan 1000 vindplaatsen. 1 Bezig met D:/Dirk2//invoerbestanden/bronnenlijstA2002-18-06.txt... Bezig met D:/Dirk2//invoerbestanden/bronnenlijstB2003-17-03.txt... Bezig met D:/Dirk2//invoerbestanden/bronnenlijstC2003-14-07.xml... Bezig met D:/Dirk2//invoerbestanden/bronnenlijstD2003-07-10.xml... Bezig met D:/Dirk2//invoerbestanden/bronnenlijstE2003-10-11.xml... Bezig met D:/Dirk2//invoerbestanden/bronnenlijstF2004-09-01.xml... Bezig met D:/Dirk2//invoerbestanden/bronnenlijstG2004-25-05.xml... Bezig met D:/Dirk2//invoerbestanden/bronnenlijstH2004-31-08.xml... Bezig met D:/Dirk2//invoerbestanden/bronnenlijstI2004-03-09.xml... Bezig met D:/Dirk2//invoerbestanden/bronnenlijstJ2004-01-10.xml... Bezig met D:/Dirk2//invoerbestanden/Voorlopigebronnenfile.txt... Geuniformeerde en gedateerde bronnen zijn opgezocht! D:\TEMP> |
Nu zou ik graag als laatste stap ook dit proces geheel automatisch laten gaan.
Hoe ik het graag zou zien:
1. gebruiker start door dubbel te klikken op het programmaicoontje het programma.
2. Vervolgens wordt automatisch de dosprompt weergegeven zodat de gebruiker de keuze kan invoeren.
3. Zodra het programma klaar is moet de dos promt gesloten worden en moet de html pagina met de uitvoer worden weergegeven.
Heel belangrijk: Het programma moet bewerkbaar kunnen blijven. Als de eigenaar een wijzing in de programma code wil aanbrengen, moet dat mogelijk zijn. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?