DivX > DVD loopt schokkerig in DVD speler *

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-08 10:05

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Hoi ik ben de hele dag al aan't kloten met verschillende programma's maar ik kom er niet uit.....

Ik heb een film (irobot.avi 700 mb) en een ondertiteling (irobot.srt en irobot.ssa)
Onze stand-alone-dvdspeler slikt alles, dus ook divx films.
Nu wil ik die ondertiteling op een cdr/dvdr krijgen samen met de divxfilm. Mergen is een optie, maar ik kan (denk ik) ook de .srt ernaast zetten, en dan dat de dvdspeler die sub laad (net als met gewone dvd's, dan kun je uit wel 5-10 verschillende talen subs kiezen) Alleen, hoe doe ik dit?

Als ik de film afspeel (irobot.avi) zonder subs in VirualDub loopt hij vrij schokkerig, als ik hem dan brand (merged met subs: filter subtitle.vdf ==> Save as ==> Irobot.avi (dus incl subs) dan loopt ie ook beroerd in de dvdspeler.

Weet iemand een manier, om zonder al te veel (het liefst niks) qualiteit verlies te lijden, deze film inclusief subtitel te branden op dvd/cdr?

Ik heb me al helemaal de pleuris gezocht op internet, site en alles wat er bij komt kijken, maar ik kom er niet uit.

Please help me! ik word hier echt gek :S

Groet,
Leon

Professioneel Heftruck Syndroom

Verwijderd

wellicht vind je wat nuttigs op www.doom9.org in de "guides sectie"
maareh, die irobot.avi is uiteraard wel een backup van de gekochte DVD right ? ;)

[edit]
als ik een SRT inbak in me AVI met VirtualDub + TextSub filter loopt het nog wel gewoon goed.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 17:34 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Via TMPEGenc omzetten naar MPEG2, demuxen, met srt2sup de subtitles omzetten naar .sup bestand, en dan alles inladen in IfoEdit. Resultaat: 1 DVD met echte subtitles.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Microkid schreef op 10 oktober 2004 @ 17:32:
Via TMPEGenc omzetten naar MPEG2, demuxen, met srt2sup de subtitles omzetten naar .sup bestand, en dan alles inladen in IfoEdit. Resultaat: 1 DVD met echte subtitles.
De film zelf (inc geluid, dus alleen geluid en beeld, standaard avi dus.) omzetten naar mpeg2?, en wtf is demuxen? :p

Verwijderd

Zet je pc naast je tv en gebruik eens je tv-out ? ;)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

DIVX(avi) 700 MB => DVD/CDR INCL Subs. (Ben al dag bezig :S) > DivX > DVD loopt schokkerig in DVD speler *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

heb jij h\je huiswerk wel gedaan? ;)
demuxen is een ander woord voor demultiplexen = scheiden van audio en video naar 2 aparte files bijvoorbeeld

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 17:36:
Zet je pc naast je tv en gebruik eens je tv-out ? ;)
Al dat gesleep etc, nej geen belang bij, en in notebook van pa steeds stoppen, nej omslachtig, al die kabels kloten enzo.. nej...

is dr niet gewoon een handig tooltje dat ik die film en sub als dvdlayout krijg? dat de film in video_ts word geladen, en de subs als, euh wat is daar de extensie voor op een dvd? en dat ik dan gewoon met het knopje subtitle van dvdspeler die sub kan laden.

Edit:

Is het dan ook mogelijkd at ik jmeerdere divxfilms van 700 mb cd in die map video_ts doe, en dan ik dan ook subs voor die andere films erin doe? dat ik gewoon 3,4 films kijk ofzo, en dan verwissel van ondertiteling?

[ Voor 18% gewijzigd door NeFoRcE op 10-10-2004 17:42 ]

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Wrm antwoord niemand meer? Ik wil dit echt klaar hebbe, ik word hier gek van! ik ben dr wel al vaker meej aan't stoeien geweest :S

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

• Niet kicken binnen 24 uur
• Geen helpdesk
• Nederlandse taal beheersen
• Geen MSN smileys :S

Verbeter bovenstaande punten en ik weet zeker dat er meer mensen zullen zijn die je willen helpen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.