[XP] SmartMedia card fat12 formatteren

Pagina: 1
Acties:

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025
Tsja, ik heb hier dus een probleempje:

Ik heb een hele ouwe digicam (1.2 megapixul Olympus C-840L (doet er 1 minuut over om een pic op te slaan, maar het werkt :P)

Alleen! dat ding kan alleen op fat12 geformatteerde SmartMedia kaarten aan, en XP formatteert vrolijk alles boven de 32 mb op fat16. (ja ik weet het, fat12 is éigenlijk tot 16 mb, maar het WERKT WEL!!!)

Nou heb ik al een aantal tools van uitgeprobeerd om een format op fat12 te kunnen proberen, of om fat16 naar fat12 te converteren: GrDUW, Partition magic, verschillende data recovery tools, google ( :P ), etc. maar ik kan nergens een prog vinden dat fat12 formatteert.

Er schijnt wel een programmatje te zijn heb ik via de search gevonden, maar mijn chinees is niet zo goed (programma is in het chinees :P )

Zijn er tweakers die tools in hun toolbox hebben voor XP om smartmedia kaarten op fat12 te formatteren?

Stop uploading passwords to Github!

• SchizoDuckie
*trap*

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-04 20:35

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Kun je die kaart niet formatteren in je camera?

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-03 12:38
Cassettebandje schreef op 11 oktober 2004 @ 20:18:
Quote van http://www.olympus.co.jp/...camera/compati/winxp.cfm:
Important:
(1) Windows XP formatted media cannot be used on these products. Please format a media by camera before shooting.

• SchizoDuckie
Cassettebandje schreef op 11 oktober 2004 @ 20:18:
De camera is uit 1998, en er zit géén formatteer functie op :S
Vreesch dat ik em mee zal moeten nemen naar mn werk ofzo en hem hier formatteren...

Toch blijft het héél erg brak van xp! :(

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Die kaart moet per se FAT12 geformatteerd worden, FAT16 werkt niet?

Dan heb ik treurige mededeling voor je: FAT12 support geen partities groter dan 32MB. DOS 3.3 had destijds alleen FAT12 support, je zag dan ook menig 286 PC met 40MB disk opgedeeld in een 32MB en een 8MB partitie, omdat FAT12 gewoon niet meer ondersteunt dan 32MB.

• SchizoDuckie
_JGC_ schreef op 12 oktober 2004 @ 16:58:
Die kaart moet per se FAT12 geformatteerd worden, FAT16 werkt niet?

Dan heb ik treurige mededeling voor je: FAT12 support geen partities groter dan 32MB. DOS 3.3 had destijds alleen FAT12 support, je zag dan ook menig 286 PC met 40MB disk opgedeeld in een 32MB en een 8MB partitie, omdat FAT12 gewoon niet meer ondersteunt dan 32MB.
Zoals ik dus zei: het hééft altijd gewerkt. als ik in win2k dat ding formatteer dan kan mn camera hem wel gewoon inlezen en de volle 64mb gebruiken...

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-03 12:38
Maar in win2k maakt hij er wel fat12 van dan? Bij mijn weten doet win2k ook gewoon vrolijk fat16...

• SchizoDuckie
*schoptrapkick*

Ik heb het eindelijk voor elkaar...

Aangezien ik win2k er niet naast kon installeren vanuit winxp sp2, kreeg ik een brainwave... VMWare! _O_

• VmWare geinstalleerd
• Win2k geinstalleerd in VmWare
• USB Cardreader doorgemapped naar VmWare
• Flashcard formatteren
• Klaar *D

Echt zó stupid dat het zo moet :{
Mocht iemand wat anders weten... ik hou me nog steeds aanbevolen!

Pagina: 1