Punkbuster, ATI and Nvidia = LAG

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116447

Topicstarter
Beste Tweakers en Gamers,
Ik heb sinds kort een nieuw Systeem, bestaande uit:
MSI K8N Neo nForce 3 platinum @ 1.4 Bios
AMD Athlon 64 3400+ ( 2,4 gh newcastle )
Ati Radeon 9800 Pro 128 Mb.
en toen ik Wolfenstein: Enemy-Territory ging spelen, kreeg ik om de 2-3 minuten een 4 seconde durende lag ( 999 Ping ) .
( Dit alles op server met Punkbuster Enabled. )
Voor de mensen die niet weten wat Punkbuster is, = Ingebouwde Anti-cheat bij de volgende spellen:
- America's Army
- Battlefield 1942
- Battlefield Vietnam
- Call of Duty
- Enemy Territory
- Far Cry
- Joint Operations
- Quake III Arena
- Rainbow Six 3: Raven Shield
- Return to Castle Wolfenstein
- Soldier of Fortune II
- Splinter Cell: Pandora Tomorrow

Ik heb toen alles opnieuw ge-installeert, Windows alle drivers... etc.
Maar de LAG bleef.
Toen kwam ik in een server, waar geen Punkbuster gebruikt werd en da LAG was weg!. Toen wist ik dus dat PB het probleem was.
Ik ben toen op zoek gegaan, en heb er een Artikel over gevonden :
- http://www.neoseeker.com/...ports/pbfreeze/index.html

Voor Mensen die dit probleem ook hebben ( voornamelijk mensen met een Nforce 2 /3 Chipset , en een Ati videokaart ) Zou ik willen verzoeken om in dit onderstaande Forum hun Hardware Configuratie te Posten. http://www.hardwareforum.com/bbs/showthread.php?t=120

Ik vind dit een behoorlijk groot probleem.
De Lag komt voor in alle Games die PB gebruiken en dat zijn er nog al wat dus! Post je Specs!
En het is natuurlijk zo dat hoe meer mensen met dit Probleem zitten, hoe sneller er een fix voor word gemaakt.
Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Behalve dat er een Processor, Moederbord en Geheugen in je systeem zit is er werkelijk geen enkel raakvlak tussen het probleem dat je hier schetst en dit subforum, of zelfs de hele Harde Waren groep :o

Move PMG -> SPV

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112352

misschien PB proberen te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoothcrimineel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-04 16:42
PB_SLEEP 500 ofzo dat werkte bij mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115084

Sorry voor het kicken van dit topic, maar ik heb nu 2 dagen gezocht naar een oplossing en het lukt niet.

Het probleem; tijdens het spelen van battlefield 1942 bevriest het beeld om de zoveel minuten een aantal seconden.

Systeem;

Amd 2600
Asus a7n8x-x moederbord (= nforce2)
Audigy 2 geluidskaart
9800pro video

Wat heb ik gedaan;
- windows is net voor het probleem vers geinstalleerd met sp2 erop
- alle drivers geupdate, en van de video heb ik nu de laatste omega (ik heb ook de gewone 4.12 geprobeerd, maar dat maakte geen verschil), ook bios is up to date evenals moederbord
- ik heb DEP aan en uit gezet
- pb_sleep 500 en pb_system 0 geprobeerd
- gerommeld met instellingen van het geluid - aan/uit acceleratie, soundbuffercachesize 1000, medium instellingen - maar allen geen verschil
- windows getweakt zodat er niet gezocht wordt naar updates, firewall windows uitgeschakeld.
- mcafee uitgezet tijdens het spelen
- pb handmatig geupdate

Totdat ik vanochtend op een non-pb server mijn geluk probeerde en jawel, geen probleem.
Ik heb aardig gegoogeld naar oplossingen, maar ik heb niets kunnen vinden.

Ik heb geen andere spellen waar ik met punkbuster speel dus ik kan niet zeggen of het ook zo is in bijvoorbeeld Cod enzo.
Ik hoop dat iemand nog een nuttige tip heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 115084 op 02-01-2005 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:57

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

pb_sleep 500
pb_system 1

en de AGP aperture size minimalizeren in je bios, merk dat dat choppiness uit de game haalt, maar of dat PB gerelateerd is , weet ik niet..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die pb commondo's heb ik al geprobeerd. AGP aperture heb ik op 256 (staat ie al een jaar) en bij verandering geen verschil.
Ik ben een ding vergeten te melden en niet zo onebelangrijk eigenlijk. Voor de nieuwe install had ik geen problemen. Het enige wat daadwerkelijk anders is, is dat ik sp2 erop heb zitten. Alle functies die lastig kunnen zijn heb ik zoals gezegd uitgezet of verwijderd.

En nog een kleine update; bij het uitschakelen van powerstrip lijkt het minder te zijn en is het bevriezen minder consequent. Ik denk dat punkbuster constant iets scant en daar niet langs komt (of moeilijk), maar hmm wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Punkbuster probleem was toch al verholpen in de nieuwste driver van ATI?

http://www.ati.com/support/infobase/4701.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze driver mag niet baten helaas. Ik ben hier en daar nog wat aan het uitproberen geweest.
GART driver van nvidia weggehaald. Dit leek even te helpen maar naar een kwatier was het probleem weer terug. Smartgart in CP uitgezet. Ook niet.
Ik ga maar eens kijken hoe het zit als ik sp1 er weer op zet ipv sp2. Ook krijg ik vanmiddag even van een vriend COD te leen en dat kan ik eens kijken hoe dat zich online gedraagt met Punkbuster.
Pagina: 1