[XP] Rechter speaker heel zacht

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Het is nu de tweede keer dat dit gebeurt, en ik weet nog niet waar het door komt. Het probleem is dat de rechter speaker "opeens" heel zacht geluid geeft, terwijl de linker normaal geluid geeft. Het probleem heeft zich voor twee dagen geleden nooit voorgedaan, en ik heb sinds die tijd niets speciaals geinstalleerd, vziw.

Als ik m'n PC reboot, dan is het probleem weg. Dus een fout in bekabeling kunnen we volgens mij wegstrepen. Maargoed, ik heb dus geen zin om elke keer maar braaf te rebooten als m'n geluid gek doet.

Uiteraard geeft "Play Control" aan dat de balans keurig in het midden staat en het volume op normaal niveau ingesteld is. Als ik de balans naar recht sleep, blijft de rechter speaker zacht en sleep ik de balans naar links, blijft de linker speaker normaal. Balans-instelling kunnen we dus ook wegstrepen...

Ohja, het geluid uit de rechter speaker is ook erg krakerig als ik em harder zet... M'n geluidskaart zal het toch niet gaan begeven?

Iemand een idee? (specs staan in signature).

[ Voor 10% gewijzigd door _Thanatos_ op 10-10-2004 16:53 ]

日本!🎌

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:00
audio driver reinstallen?

Hielp bij mij wel, hier werkte na een tijdje alleen nog de box linksvoor, een reboot was de oplossing, maar later had ik de (nieuwe) drivers gedownload en toen was het probleem ook verholpen.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ik heb precies hetzelfde, maar bij mij is het gewoon mijn box die lam is, klap op de bovenkant en hij doet het weer goed....weet je zeker dat dat het niet is?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Nee het ligt echt niet aan de hardware, maar daar was ik in m'n startpost ook al zeker van. Ik zei toch duidelijk dat na een reboot het probleem "weg" was.

Ik heb de drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar daarvoor wil ie dus opnieuw starten. Dan weet ik dus niet of het daarmee gefixt gaat zijn...

日本!🎌

Verwijderd

_Thanatos_ schreef op 10 oktober 2004 @ 18:48:
Nee het ligt echt niet aan de hardware, maar daar was ik in m'n startpost ook al zeker van. Ik zei toch duidelijk dat na een reboot het probleem "weg" was.
Ik heb de drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar daarvoor wil ie dus opnieuw starten. Dan weet ik dus niet of het daarmee gefixt gaat zijn...
Heb je ook al je geluidskaart dr ff uit gehaald, en schoongemaakt en teruggestopt? (je weet maar nooit)

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Nou opgelost hoor... m'n subwoofer blijkt een steekje los te hebben zitten. Toch raar dat bij de eerste keer het bij een reboot opeens opgelost was :?

Maargoed, bedankt voor de tips :)

[ Voor 4% gewijzigd door _Thanatos_ op 10-10-2004 18:53 ]

日本!🎌

Pagina: 1