Toon posts:

draytek 2200USB + sweex 1GB switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik probeer mijn netwerk wat nu draaid op een draytek 2200USB router/switch uit te breiden met een sweex 5 poorts GB switch.
Hiertoe heb ik een kabeltje van poort 1 (de uplink-poort) van de router in de sweex gestopt.

Echter, de pc's die aan de sweex hangen kunnen de pc's die aan de draytek hangen niet zien en vice versa.
Bovendien kunnen de pc's aan de sweex nu dus ook geen gebruik maken van de internetverbinding die door de draytek geregeld wordt.

Ik merk dat de pc's die aan de sweex hangen geen ip krijgen van de draytek.
Waarschijnlijk ligt daar dus het probleem.

Iemand een idee hoe ik mijn netwerk nu zo moet configureren dat alle pc's elkaar zien en ook allemaal internet op kunnen?

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 11:54

VisionMaster

Security!

Is de link actief tussen de uplink en de draytek?
Hebbie patch of cross-cables gebruikt hiertussen?

Eventueel niet de uplink gebruiken van de sweex, en dan een cross kabel gebruiken.
Is de sweex actief terug geschakeld naar 100Mbit? Kan je dat verifieren met de lampjes.
Gezien je die in de Draytek gooit verwacht ik eigenlijk dat de hele sweex switch terug schakeld naar 100MBit, dit is een gok. De meeste producten kunnen meestal niet hot-switchen tussen verschillende verbindingssnelheden.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een gewone cat5 kabel om de uplink-poort van de draytek met de sweex te connecten.
Het powerlampje op de sweex brand wel, echter de led-indicatie van de poort waar de uplink-kabel inzit geeft niks aan.
Het lijkt er dus op dat de link tussen de uplink en de draytek niet actief is. Heb ik wellicht een cross-cable nodig?

Als ik in dezelfde poort een andere pc plug branden er wel 2 lampjes. Eentje die aangeeft dat de pc correct is aangesloten, en eentje die aangeeft dat er een verbinding van 100MB is. (terwijl er in die pc wel een GB netwerkkaart zit.

Dat de hele switch op 100Mbit gaat draaien is niet zo'n probleem, al had ik stiekum gehoopt dat de pc's die aan de sweex hangen wel met 1GB met elkaar zouden kunnen praten.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 22:23:
Ik gebruik een gewone cat5 kabel om de uplink-poort van de draytek met de sweex te connecten.
Het powerlampje op de sweex brand wel, echter de led-indicatie van de poort waar de uplink-kabel inzit geeft niks aan.
Het lijkt er dus op dat de link tussen de uplink en de draytek niet actief is. Heb ik wellicht een cross-cable nodig?
dat staat allemaal in de FAQ uitgelegt....
maar die vertik je gewoon te lezen, net als een join message op #netwerken ;)
:? Wanneer cross & wanneer straight?

netwerkkaart <-> netwerkkaart = cross
netwerkkaart <-> hub/switch poort = straight
netwerkkaart <-> hub/switch uplink = cross
hub/switch uplink poort <-> hub/switch gewone poort = straight
hub/switch gewone poort <-> hub/switch gewone poort = cross
hub/switch uplink poort <-> hub/switch uplink poort = cross

PS: sommige switch zijn Auto-MDI/MDIX
Wat dus betekend dat je cross of straight mag gebruiken en de switch zelf nog eens crossed als dat nodig is.
PS2: Als je een router hebt met een ingebouwde switch dan gelden natuurlijk de regels voor switch.

Verwijderd

Topicstarter
k, srry

morgen ff crosscable inelkaar draaien.
bedankt voor de hulp