Toon posts:

Netwerk op Armada lappie zonder USB/LAN poorten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat eens te denken... (8>

Ik heb een Armada laptop en daar zit (duh) geen usb/utp op...

Tog vroeg ik me af of het niet mogelijk is om tog de laptop aan men router te koppelen of een van de mede-pc's.

Ik heb wel een seriele printer poort kabeltje voor een extern bracket voor de cd-rom speler, daarmee heb ik ook geprobeerd contact te maken met de pc
(natuurlijk degene waaraan de kabel vastzat O-) )

Maargoed het werkte niet zoals ik al dacht... ik heb wel een netwerkomgeving icoontje uit de armada weten te krijgen maar dat was ook alles.

Is er een manier om mijn laptoppie te netwerken? zoja..help! ;(

Bij voorbaat alvast bedankt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

(Armada: win98)
(PC: xp prof )
(simpel sweex hubje)

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:50

newpegasus

Hertog

je zou een pcmcia netwerkkaartje kunnen aanschaffen. let erop dat het een 16 bit is, 32 zal hij waarschijnlijk niet aankunnen. een model van target voldoet, heb ik ook aan een armada 1700 gehad.

deze dus: http://www.target-int.nl/txt/tx24011.htm

[ Voor 25% gewijzigd door newpegasus op 10-10-2004 16:36 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:20
Gewoon een netwerkkaartje kopen en in die laptop zetten.

Kijk eens in de pricewatch, en zoek naar PCMCIA netwerkkaart.

Tenzij het een hele oude laptop is (begin P1) kan elk PCMCIA kaartje er gewoon in.

Verwijderd

Topicstarter
oke begrepen

maar tog vraag ik het me nog steeds af of het mogelijk is via dat pt kabeltje?

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:50

newpegasus

Hertog

Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 16:27:
Ik heb wel een seriele printer poort kabeltje voor een extern bracket voor de cd-rom speler, daarmee heb ik ook geprobeerd contact te maken met de pc
(natuurlijk degene waaraan de kabel vastzat O-) )
Wat bedoel je met een seriele printer poort kabel trouwens? je bedoelt een paralelle printer kabel denk ik. en daarmee maak je contact met een andere computer? dat kan wel, maar is echt zeer traag. ik zou echt een netwerkkaartje kopen.

Verwijderd

Briljante titel had je verzonnen :P

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Er zijn van verschillende merken (Silicom, D-Link) parallel-poort->netwerk-converters verkrijgbaar. Hoewel, "zijn" zal vermoedelijk "waren" moeten zijn, ik denk dat je ze alleen nog 2e hands kunt opdoen.
Ik heb er eentje in 10 Mbps-Ethernet voor mijn oeroude 80486-lpatopje (geen LAN, geen USB, geen PCMCIA), daarnaast ook nog in TokenRing en ARCnet.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Het is mogelijk een tcp ip "netwerk" te maken mbv een parralele of seriele kabel (wat heb je nu eigenlijk) Onder netwerk -> make new connection -> advanced.

op beide pc's doen. ALs je het pingen dan aan de gang hebt kun je in faq eens kijken of je zo door kunt naar internet

Maar waar je nu gestrand bent is uit je startpost niet duidelijk.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Ik heb zelf (nog) een armada 1560D. Hierbij heb ik een dynalink netwerkkaart gekocht (pcmcia) en samen met win95 c versie, werkt dat perfect.

Schaf eerst eens een netwerkkaart aan en dan spreken we verder. Doe dan wel een pcmcia kaart want met een hamer past dan wel alles, een pci kaart gaat echt niet lukken.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Het was in het verleden mogelijk om met een paralelle kabel een connectie te maken van win98 naar win98 en dan ook te kunnen internetten.

Maar een pcmcia kaartje (zeker de budget merken) zijn best betaalbaar. Je kan ook gaan voor een 2e hands 10mbit 3com kaartje die staan vast wel in vraag en aanbod.
Pagina: 1