Welke kaart neemt het minste van je voeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 21:38
Ik ben op dit moment in het bezit van een computer (AMD K6-2 400 MHz) die een voeding heeft met te weinig capaciteit. Omdat hij dus wat instabiel raakt ben ik bezig componenten te verwijderen die nooit worden gebruikt. Ik heb geen idee of het helpt, maar ik probeer het gewoon.

Nu heb ik hier nog een Ati Radeon 7000 AGP 32 MB liggen die eigenlijk naar iemand moet, maar deze zou ik wel kunnen gebruiken voor de AMD K6-2. Momenteel zit er een Creative Voodoo Banshee 16 MB (PCI) in. De gameprestaties van dit systeem maken mij helemaal niets uit.

Zou de ATI minder van je voeding nemen dan de huidige Banshee? Ik kon niets vinden met google, alleen de standaard specificaties helaas.

Schelte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Een Banshee trekt zeker minder. Een AGP slot kan trouwens ook meer sap leveren dan een PCI slot, maar dat wil natuurlijk vrij weinig zeggen. :P

Ik zou je Banshee erin laten zitten! (Daarnaast als 3dfx liefhebber zou ik het sowieso al hebben gedaan :P )

Kan je anders geen nieuwe voeding kopen?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
ATI trekt meer stroom hoogstwaarschijnlijk.

Ik zou btw eerst eens kijken of het probleem niet softwarematig is.

Opeens instabiel zal waarschijnlijk niet door de voeding zijn.

Eerder een brakke windows, kapotte hdd, etc, etc...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 21:38
Mojo schreef op 10 oktober 2004 @ 16:19:
Een Banshee trekt zeker minder. Een AGP slot kan trouwens ook meer sap leveren dan een PCI slot, maar dat wil natuurlijk vrij weinig zeggen. :P

Ik zou je Banshee erin laten zitten! (Daarnaast als 3dfx liefhebber zou ik het sowieso al hebben gedaan :P )

Kan je anders geen nieuwe voeding kopen?
Ik kan wel een nieuwe voeding kopen ja, maar dat vind ik dit beestje niet meer waard.. :) Zou zo'n 'groot van omvang' Banshee echt meer slurpen dan een 'mini cooper' radeon 7000? :)

In ieder geval bedankt, ik zal (tot nu toe) de Banshee er wel in houden. En tsja, stiekem ben ik ook een beetje voor de 3DFX (heb nog 2 kaarten ervan hier in huis :D).

@ Alexio: Ik heb Windows al een paar keer opnieuw geïnstalleerd. De PC gaat tijdens installeren van applicaties en dat soort dingen altijd vastlopen. De HD is waarschijnlijk idd een beetje brak. Geheugen hoogstwaarschijnlijk niet, dus zal wel eens kijken of ik nog een HD'tje heb liggen.

[ Voor 18% gewijzigd door Schelte op 10-10-2004 16:24 . Reden: Alexio nog eventjes antwoord op geven. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Ik heb ook nog een Banshee liggen met een mini passief koelblokje. Dat blokje wordt zo heet dat ik mijn vinger er geen seconde kan ophouden.
Hoe meer warmte hoe hoger de weerstand en dus hoe hoger het verbruik. Als je de kaart minder wilt laten verbruiken kan je er een socket A koelblok opzetten of als je dat niet wilt gewoon een fan laten blazen op de kaart. Zal wel enkele Watts schelen. :)
Devices uitzetten helpt ook, zet alle seriële-, parallelle-, ps/2-, en USB poorten uit die je niet nodig hebt (in de bios kan dit).
Tenslotte kan je ook de Vcore van je processor lager zetten, als je niet overclocked kan je gerust 0,1V lager instellen, mits goede koeling, dwz niet passief >:) . Om de stabiliteit te testen download je best Prime 95 en laat je dit programma een dagje draaien. Desnoods zet je de Vcore terug op zijn defaultvalue als Prime het geen dag volhoud of schroef je de kloksnelheid terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
corpseflayer schreef op 10 oktober 2004 @ 18:23:
Ik heb ook nog een Banshee liggen met een mini passief koelblokje. Dat blokje wordt zo heet dat ik mijn vinger er geen seconde kan ophouden.
Hoe meer warmte hoe hoger de weerstand en dus hoe hoger het verbruik. Als je de kaart minder wilt laten verbruiken kan je er een socket A koelblok opzetten of als je dat niet wilt gewoon een fan laten blazen op de kaart. Zal wel enkele Watts schelen. :)
Een zuinige kaart kan ook heet worden, zeker als 'ie passief is. Sowieso is een kaart niet passief als die enorm veel energie zou verbruiken.
De temp. zegt weinig over het verbruik, maar juist veel over de koeling (logisch).

Maar TS waarom probeer je het niet gewoon. Prop die Radeon erin en kijk of je systeem stabieler wordt. Overigens zeg je dat 'ie instabiel raakt, aangenomen dat dat dus ook daadwerkelijk door de voeding komt, kan je dus zeggen dat je voeding dood aan het gaan is. Voor een paar tientjes heb je al een slechte voeding die hiervoor wel voldoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nog goedkopere oplossing: neem een 4MB S3 kaartje ofzo, kan ook prima op 1024x768@32b draaien en verbruikt geen steek. In de betere kringloopwinkel voor EUR 0.50-2 te vinden ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Maar dan heb je wel een bepaalde beeldkwaliteit @ die resolutie :X Als beeldkwal. nog een beetje belangrijk is kun je beter een oud 4mb matrox'je oid nemen.

Of koop anders gewoon een fatsoenlijke voeding. Zo'n goedkoop qtec dingetje oid trekt zo'n systeempje makkelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 11-10-2004 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Fatsoenlijke voeding en dan qtec noemen?
Niet dat die qtec het niet trekt, maar je kan dat moeilijk een fatsoenlijke voeding noemen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ja zo'n reply verwachtte ik ook al wel... :Z ;) Maar het gaat hier om een K6-400 systeempje. Dan voldoet zo'n goedkoop voedinkje echt wel (net als in 99% van de huidige systemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Volgende x op een pc beurs een Matrox Millenium II 4mb op de kop tikken voor 5 euro. :)

dikzak

Pagina: 1