[Xerox Docuprint 4512] Netwerk Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-05 15:17
Ik heb vandaag mijn Xerox Docuprint 4512 maar eens aan het netwerk gehangen, echter de pc's kunnen hem niet vinden. Als ik zoek naar een netwerkprinter dan kan hij er geen vinden. De netwerkinstellingen op de printer zijn ingesteld op deze manier:

IP set=off
Subnet set=off
Gateway set=on
Ip-adres=192.168.0.1

Toch heeft de printer een ipadres, namelijk het ipadres wat ik als laatste heb ingesteld voordat ik IP set op off had gezet. Dit ipadres is: 192.168.0.254

Dit ipadres en verder alle instellingen zoals het poortnummer kan ik zien op de status print die elke keer wordt uitgeprint wanneer de printer opnieuw wordt aangezet.

De Sweex Wireless router waar hij op zit aangesloten, geeft met een oranje lampje aan dat hij zit aangesloten, zit de andere pc die ook rechtstreeks zit verbonden met de router heeft een groen lampje. Misschien dat dit ligt aan het feit dat in de printer een 10MB netwerk kaart zit.

Wanneer ik in IE dit intyp: 192.168.0.254:10001 (ipadres+poortnummer van statusblad), dan begint het balkje van de statusbalk in IE vol te lopen, maar hij laadt niets. Wanneer ik IE dan afsluit, dan print de printer een blaadje uit, waar dit opstaat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
GET / HTTP/1.1
Accept: image/gif, image/x-xbitmap, image/jpeg, image/pjpeg, application/x-sho
Accept-Language: nl
Accept-Encoding: gzip, deflate
User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows 98; KPN)
Host: 192.168.0.254:10001
Connection: Keep-Alive

Als ik een ping-check doe, dan geeft hij wel gewoon een reactie terug:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
C:\WINDOWS\Desktop>ping 192.168.0.254

Pingen naar 192.168.0.254 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 192.168.0.254: bytes=32 time=10ms TTL=60
Antwoord van 192.168.0.254: bytes=32 time=35ms TTL=60
Antwoord van 192.168.0.254: bytes=32 time=8ms TTL=60
Antwoord van 192.168.0.254: bytes=32 time=7ms TTL=60

Pingstatistieken voor 192.168.0.254:
    Packets: verzonden = 4, ontvangen = 4, kwijtgeraakt = 0 (0% verlies),
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
    Minimum = 7ms, Maximum =  35ms, Gemiddeld =  15ms

Ik heb het programma Getif ook al gebruikt, ik kan daarmee wel gewoon contact maken met de printer, ik zie dan onderandere dat hij nu al een uptime heeft van 48 minuten, en dat het een Xerox Docuprint 4512 is.

Ook kan ik bij Reachability kijken welke poorten ik kan gebruiken, dit zijn onder andere FTP(21), TELNET(23) en PRINT (515). Maar als ik met een portscanner de poorten scan die open staan, zie ik dat alleen poort 515 openstaat.

Als ik Telnet wil gaan gebruiken, en ik voer het IP-adres (192.168.0.254) in, dan vraagt hij om login en password. Dit heb ik echter niet.

Oja, dit is het statusprintje:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
----------------------------------------------------------------------------------

Unit Serial No: 485883              Version 04.38

NIC Name: XRX_485883

Network Address: 00:40:af:3b:4f:d8

Novell Network Information          enabled
    Print Server Name: 4512ALMELO
    Password Defined: No
    Preferred Server Name: RXNL-SSC-TESTSERVER
    Directory Services Context not defined
    Frame Type: Unknown FT

Network Topology: Ethernet          Connector: 10 Base T

Network Speed: 10 Mega Bits

AppleTalk Network Information           enabled
    Frame Type: 802.2 SNAP On 802.3
    Protocol Address: Net Number 007    Node Number 224  Socket Number 129
    Preferred AppleTalk Zone: Default Zone

TCP/IP Netwerk Information          enabled
    Frame Type: Ethernet II         Protocol Address: 192.168.0.254
    Subnet Mask: 255.255.255.0      Default Gateway:  192.168.0.1

----------------------------------------------------------------------------------

Novell inactive

Appletalk Connection Information
    Appletalk Printer Name: Xerox Printer

TCP/IP Connection Information
    Port NUmber : 10001

Iemand?

[ Voor 43% gewijzigd door Steephh op 10-10-2004 16:01 ]

_@/'

• Steephh
Wat me wel opviel is dat in de dhcp-tabel van de sweex wireless router de printer verder niet staat. Misschien dat dit komt omdat de docuprint zichzelf een ipadres geeft.

_@/'

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

de printer al een ander ipadres gegeven :?
.255, en .254 zijn (imho) speciale adressen :P

Zet die printer (eigen nic :? ) op een fixed ip adres en subnetmask

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Steephh
Riemer Reinalda schreef op 10 oktober 2004 @ 17:10:
de printer al een ander ipadres gegeven :?
.255, en .254 zijn (imho) speciale adressen :P

Zet die printer (eigen nic :? ) op een fixed ip adres en subnetmask
De printer heeft een eigen nic.

Heb nu de printer op 192.168.0.2 gezet, en de iprange laten lopen van 192.168.0.3 tot 192.168.0.255

Echter, ik kan nu nog steeds nergens de printer vinden. Ik heb ook op de xerox-site gekeken voor management programma's, maar die werken voor geen meter. Achter de helft van de installatie blijkt een ander programma te zitten: Polderbackup, een backup-programma.

Voor de printer te laten printen heb ik geen drivers nodig, die zitten standaard in windows.

_@/'

• Steephh
Waarom die polderbackup opstarten weet ik niet, maar toen ik het in een aparte map extracte met winzip en setup.exe opende kon ik er wel bij. Ik heb nu CentreWare DP geopend. Wel een handig programmatje, kan de status en zo zien. Zo zie ik het wanneer de lade open staat van de printer. En hij staat 25 meter verderop. :7

Nu kan ik ook ergens instellen wat het frametype is. Hierbij kan ik kiezen uit 'Auto-Sense', '802.3', 'Ethernet II', '802.3 SNAP', en '802.2'. Weet iemand wat ik hier het beste kan instellen?

_@/'

• Steephh
Kick...

Ik vind het maar raar. Met een programma kan ik wel alles over de printer bekijken, maar een printer toevoegen op andere computers lukt gewoon niet. Ik heb alleen maar het ipadres van de printer, en een werkgroep kan ik volgens mij nergens instellen, op de printer.

_@/'

• Lieuwe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05-2025
Gewoon in windows even een TCP/IP of LPR poort aanmaken met het IP adres van de printer. Drivertje installeren en verbinden met de TCP of LPR poort.

Wat in godsnaam wil je dan nog meer instellen :?

Een printer met printserver zul je in 9 van de 10 gevallen nooit in de netwerkomgeving terug vinden. Deze moet je direct aanspreken vanaf een werkstation of server.

Handleiding over instellen van NetworkAdapter + Clients

http://www.office.xerox.c...00Series/pdfs/4512NIC.PDF

[ Voor 17% gewijzigd door Lieuwe op 11-10-2004 22:50 ]

• Steephh
LPR poort werkte niet goed, dus ik heb een tcp/ip poort aangemaakt, nu werkt hij wel, maar soms valt er iets weg, en op het begin van elke taak die hij afdrukt komt een blaadje met rare ascii tekens.

Verder heb ik geen printserver, maar een ingebouwde netwerkkaart in de printer.

[ Voor 18% gewijzigd door Steephh op 12-10-2004 22:11 ]

_@/'

Verwijderd

Twee keer kicken binnen 26 uur tijd vind ik toch een beetje te ver gaan. Je loopt hier al lang zat rond om te weten dat het 24 uur voor één kick is. Houd je dus ook gewoon aan die regel.

• Steephh
Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 22:13:
Twee keer kicken binnen 26 uur tijd vind ik toch een beetje te ver gaan. Je loopt hier al lang zat rond om te weten dat het 24 uur voor één kick is. Houd je dus ook gewoon aan die regel.
Ik weet het. :| Was een beetje ongeduldig.

Heb trouwens 3 keer gekickt. Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/biggrin.gif
Ik kan niet tellen, ene was wel serieus.

[ Voor 7% gewijzigd door Steephh op 12-10-2004 22:22 ]

_@/'

• Steephh
Toch nog maar eens kijken of iemand nog iets weet. Het werkt nog niet goed, en er komen blaadjes tevoorschijn met rare tekentjes erop. Ik denk niet dat het aan de verbinding (netwerk dus) zal liggen of wel? In de handleiding kan ik er niets over vinden.

_@/'

• Steephh
Kickje?

_@/'

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:26

Equator

Crew Council

#whisky #barista

print je misschien met een PS driver naar een PCL apparaat :?
Of precies andersom..

• Steephh
CyberJ schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 13:12:
print je misschien met een PS driver naar een PCL apparaat :?
Of precies andersom..
Nee, volgens mij niet met een postscript driver. Ik kies gewoon de standaard xerox docuprint 4512 driver in windows xp, en laat die naar een pcl poort printen. Maar of die PS is weet ik niet. Kan je dat ergens vinden?

[ Voor 8% gewijzigd door Steephh op 11-01-2005 16:47 ]

_@/'

• Steephh
Kickje...

_@/'

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:25

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Even 3 minuten Webben en Voila..

4512N pagina op xerox.com:

http://www.xerox.com/xrx-...m&search.x=26&search.y=13

Network User Guide van de 4512:

http://www.office.xerox.c...00Series/pdfs/4512_UG.pdf

Drivers, NIC utility etc.

http://www.office.xerox.c...e_type=driver&language=en

Veel plezier er mee.

Oja, de 4512 is een Postscript Printer, verwacht een CTRL-D voor elke job, en je moet de driver goed instellen voor je printer (vooral memory luistert nauw. Niet instellen dat je 8MB hebt als er maar 4 in zit). Hij emuleert ook PCL-5 maar is daar niet zo heel erg goed in. Kies dus voor de 4512 PS driver. Hij kan LPR via poort 515 en Raw IP via poort 9100 aan (default).

[ Voor 8% gewijzigd door DaRealRenzel op 13-01-2005 00:38 ]

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Steephh
DaRealRenzel schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 00:36:
Even 3 minuten Webben en Voila..

4512N pagina op xerox.com:

http://www.xerox.com/xrx-...m&search.x=26&search.y=13

Network User Guide van de 4512:

http://www.office.xerox.c...00Series/pdfs/4512_UG.pdf

Drivers, NIC utility etc.

http://www.office.xerox.c...e_type=driver&language=en

Veel plezier er mee.

Oja, de 4512 is een Postscript Printer, verwacht een CTRL-D voor elke job, en je moet de driver goed instellen voor je printer (vooral memory luistert nauw. Niet instellen dat je 8MB hebt als er maar 4 in zit). Hij emuleert ook PCL-5 maar is daar niet zo heel erg goed in. Kies dus voor de 4512 PS driver. Hij kan LPR via poort 515 en Raw IP via poort 9100 aan (default).
Hm. dacht ik dat het ging werken, werkt het nog niet. Op een configsheet kan ik lezen dat er wel PCL 5e is geïnstalleerd, alleen dat PostScript Level 2 nog niet is geinstalleerd. Zit er dan wel standaard postscript op? Enne, er zit bij mij 22MB memory in, maar ik kan dat in windows niet instellen. Wel 20 of 24 maar dus niet 22. Moet ik ook een CTRL instellen na de job? Ik heb hem nu ingesteld op Raw IP via poort 9100. Ik stel nu even 20 MB in, kijken wat hij dan doet.

UPDATE:

Nu komt hij helemaal niet verder. Hij blijft bij 1008 bytes hangen. Ik heb ook maar NImanage geinstalleerd, maar dat werkt nog niet, volgens mij even ipx protocol installeren. Werkt niet super, dan maar centreware installeren. Ook al niet, centreware dp dan maar. Trouwens, DaRealRenzel, heb je ook een Docuprint 4512?

UPDATE:

Centreware DP, dat moest ik hebben, lekker op school kijken of de papierlade openstaat :P :Y)

UPDATE:

Hm, hij ondersteund blijkbaar helemaal geen postscript. Raar zeg, want het is toch echt een ps printer dacht ik zo. Wanneer ik wil printen geeft hij ook errors en zo, en gaat allemaal getallen en zo uitprinten.

[ Voor 29% gewijzigd door Steephh op 13-01-2005 22:02 ]

_@/'

• Steephh
Hm, dis toch wat minder. Heeel wat minder...

http://www.computeruniver...Script_Level_2_Module.asp

Deze printer heeft tweede hands al zo'n 150 euro gekost, en dan moeten we ook nog eens het dubbele bijleggen voor PS support?

UPDATE:

Maar eens een advertje op marktplaats gezet, kijken of dat helpt. Maar heb ik die postscript module wel echt nodig?

http://www.marktplaats.nl/markt/hardware/printers/128144.htm

UPDATE:Ik ga nu even toch PCL proberen. Maar kheb liever postscript.

UPDATE:Dat is raar, bij PCL kan ik wel 22 mb geheugen instellen. Hoe kan dit nu?

UPDATE:Raw mode werkt blijkbaar helemaal niet. Nu geeft hij nog minder bytes door dan bij postscript. Dan maar de LPR mode.

UPDATE:Ik krijg foutmeldingen in de windowswachtrij, en er vallen dingen weg op pagina's. En ook komt er soms een pagina uit waar een zwarte vlek bij zit. Dat ik een draadloos netwerk heb zou toch niets hoeven uit te maken? Of kunnen daar fouten door ontstaan?

UPDATE:Lees net in de manual dat postscript optioneel is. Maar uh, hoe kan ik nu normaal printen? Deze printer heeft namelijk eerst in een netwerk gefunctioneerd voordat hij hierkwam. Dat hij daar zoveel fouten gaf lijkt me raar.

[ Voor 81% gewijzigd door Steephh op 13-01-2005 23:35 ]

_@/'

Verwijderd

Download eerst een driver van Xerox

Download de netwerk installatie guide

Ik heb geen zin in de hele handleiding te lezen maar vermoed dat het zo gaat:

Kies printer toevoegen
kies lokale printer en zet P&P uit
kies nieuwe poort maken en kies standaard TCP/IP
Vul het IP-nummer (192.168.0.254) in kies als poortnaam de default (IP_192.168.0.254)
zet het apparaattype op standaard en kies in de pulldown "Xerox docuprint 4512"
kies voltooien en installeer de driver die je gedownload hebt.

Als die driver een setup-progsel is dan installeer je de printer eerst op bijv LPT1 en gaat daarna via eiegenschappen de poort op bovenstaande manier aanpassen.

als je bij apparaattype de xerox niet kunt kiezen, zet je deze op aangepast.
Kies dan protocol LPR, en poort PORT1 (hoofdletters)

Als je wilt telnetten moet je inloggen met sysadm en het wachtwoord is ook sysadm (standaard)

offtopic:
Nu zit je al weer te kicken, je kunt ook gewoon de edit knop gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 23:38 ]

• Steephh
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:29:
Download eerst een driver van Xerox

Download de netwerk installatie guide

Ik heb geen zin in de hele handleiding te lezen maar vermoed dat het zo gaat:

Kies printer toevoegen
kies lokale printer en zet P&P uit
kies nieuwe poort maken en kies standaard TCP/IP
Vul het IP-nummer (192.168.0.254) in kies als poortnaam de default (IP_192.168.0.254)
zet het apparaattype op standaard en kies in de pulldown "Xerox docuprint 4512"
kies voltooien en installeer de driver die je gedownload hebt.

Als die driver een setup-progsel is dan installeer je de printer eerst op bijv LPT1 en gaat daarna via eiegenschappen de poort op bovenstaande manier aanpassen.

als je bij apparaattype de xerox niet kunt kiezen, zet je deze op aangepast.
Kies dan protocol LPR, en poort PORT1 (hoofdletters)

Als je wilt telnetten moet je inloggen met sysadm en het wachtwoord is ook sysadm (standaard)

offtopic:
Nu zit je al weer te kicken, je kunt ook gewoon de edit knop gebruiken.
offtopic:
Ik drukte perongeluk op reply, ipv. edit, en toen ben ik daar maar verder gegaan....

De driver die op de xerox site staat is een postscript driver. Die werkt dus niet omdat ik blijkbaar geen postscript module heb. Dat valt dus al af. Nu moet ik dus op een andere manier de printer configgen. Wat ik dus doe is de manier die hier (nu al 2 of 3 keer) beschreven is. Dus een tcp/ip poort aanmaken. Daar kan ik alleen maar lpr doen omdat raw niet werkt, want dan blijft hij hangen. In windows zit wel een standaard Xerox Docuprint 4512 driver...

Ff tussendoor. Lees nu net iets over arp -s blabla. Nu reageert de printer wel op alle pings, wat hij hiervoor niet deed. Kijken of hij het nou doet...

Mm, als ik het goed begrijp kan de printer PCL en PS emuleren, en de PS Level 2 module is voor volwaardige PS ondersteuning? Of heb ik het nu bij het verkeerde eind?

[ Voor 8% gewijzigd door Steephh op 13-01-2005 23:58 ]

_@/'

Verwijderd

Die driver bomt ook eigenlijk niet, maar waarom kijk je niet naar mijn poort instellingen!!!

offtopic:
Ik dacht dat de wijzen uit het oosten kwamen :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 00:41 ]

• Steephh
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:56:
Die driver bomt ook eigenlijk niet, maar waarom kijk je niet naar mijn poort instellingen!!!
Die heb ik ook. Doe ik al de hele tijd. Maar ik heb denk ik de hele tijd iets verkeerd gedaan. Ik ben altijd zo iemand die het zonder de manual wil oplossen 8)7 Maar ja, ben die nu toch maar aan het lezen.

offtopic:
Volgens mij is er iemand toch dommer dan domst domts hoor, nl. BMRS :+

UPDATE:Um, wat ik probeer, hij print wel, maar er komen pagina's met rare vlekken, en bv. bij de testpagina print hij het logo niet af. Van word documenten print hij maar de helft. Die arp -s heeft niet echt geholpen. Ik krijg bij pings nog steeds timeouts. Ik heb zo een gevoel dat de NIC kapot is, of iets dergelijks, want via de parallele poort kan ik nog wel gewoon hartstikke goed printen. (Ben alleen de kabel kwijt |:( ) Ik zie nog maar één oplossing: op een server aansluiten via de parallele poort. Gewoon ff debian installeren, met samba. Niet echt de beste manier, maar dan werkt het tenminste goed. Eerst maar eens vannacht de parallele kabel gaan zoeken. :Y)

[ Voor 43% gewijzigd door Steephh op 14-01-2005 00:50 ]

_@/'

• Steephh
BMRS schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 00:00:
[...]

Die heb ik ook. Doe ik al de hele tijd. Maar ik heb denk ik de hele tijd iets verkeerd gedaan. Ik ben altijd zo iemand die het zonder de manual wil oplossen 8)7 Maar ja, ben die nu toch maar aan het lezen.

offtopic:
Volgens mij is er iemand toch dommer dan domst domts hoor, nl. BMRS :+

UPDATE:Um, wat ik probeer, hij print wel, maar er komen pagina's met rare vlekken, en bv. bij de testpagina print hij het logo niet af. Van word documenten print hij maar de helft. Die arp -s heeft niet echt geholpen. Ik krijg bij pings nog steeds timeouts. Ik heb zo een gevoel dat de NIC kapot is, of iets dergelijks, want via de parallele poort kan ik nog wel gewoon hartstikke goed printen. (Ben alleen de kabel kwijt |:( ) Ik zie nog maar één oplossing: op een server aansluiten via de parallele poort. Gewoon ff debian installeren, met samba. Niet echt de beste manier, maar dan werkt het tenminste goed. Eerst maar eens vannacht de parallele kabel gaan zoeken. :Y)
Maar wat kan ik nou het beste doen? Zal er iets kapot zijn, of zal het aan foute instellingen liggen?

_@/'

• Steephh
Kickje? :?

_@/'

• Steephh
kickje :?

_@/'

Pagina: 1