EIZO FlexScan F930.

Pagina: 1
Acties:

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 22:25

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Ik heb nu een HANSOL 710P 17", maar kan voor weinig een 21" EIZO FlexScan F930 kopen. Aangezien ik groter wil lijkt het me wel wat. Ik heb een ati9700PRO videokaart en gebruik de pc voor veel internet en games. Zal met de tijd wel een nieuwe ATI kaart worden :) Is de EIZO FlexScan F930 dan wat? En hoe zit het met die 2 lijntjes? zit dat in de EIZO FlexScan F930?

alvast bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door phemelrijk op 10-10-2004 15:17 ]

Verwijderd

Die eizo is een erg mooie monitor. 130khz... dus op 1600x1200 kan je prima op de monitor op 100 hz instellen. Hij heeft geen 2 horizontale lijntjes omdat hij geen trinitron-beeldbuis heeft. Het glas is wel bol, de f931 heeft een flatscreen.
Of het een mooie monitor voor het geld is moet je zelf beoordelen. Sommige tweedehands crt's van 4 jaar oud zijn compleet af, en soms geven ze nog erg goed beeld. Dit is vooral afhankelijk van het aantal branduren, en per exemplaar is er sowieso verschil. Let vooral op contrast/helderheid/scherpte/kleurvlekken, en niet te vergeten: beschadigingen op het glas.

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Dank je voor je reactie, ik zag idd dat de 931 een flat was, lijkt me beter toch? minder reflectie? Ik zal goed kijken hoe de monitor eruit ziet. Zag nu een 931 van 1,5 jaar oud voor 280 euro, ik weet niet eecht wat die dingen waard zijn nl.

Ik ga even neuzen :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:28
Belangrijkste met dit soort 2e hands aankopen is dat je zélf(!) gaat kijken. Een bepaald merk monitor garandeerd namelijk niet zoveel; een scherm kan namelijk extreem intensief gebruikt zijn en dat zul je dan zeker in de beeldkwaliteit terug kunnen zien.

Voor de specificaties van dergelijke schermen kun je gewoon op de Eizo site kijken onder Discontinued Models (afdeling CRT) :)

Zelf heb ik ook een 21" Eizo CRT gehad en ondanks dat 'ie enorm veel ruimte vrat heb ik er soms wel eens een beetje spijt van dat ik 'm heb weggedaan. Als je een goed gebruikte kunt vinden zul je er veel plezier van kunnen beleven :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Ik heb een aantal F930's te koop gezien voor 80 euro per stuk. Ik koop er binnenkort maar eens even 2 ofzo :P

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Ze zijn best wel te verkrijgen voor weinig ja, ik ga zeker kijken voor ik wat koop, sommige hebben zelfs 10 of 30 dagen garantie op het beeld nog, zodat je thuis goed kan kijken of het beeld voldoet aan je wensen, dus ik denk dat ik wel ga slagen.
Pagina: 1