Toon posts:

[XP] ntoskrnl.exe beschadigd, partitie niet toegankelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

ik heb voor kennis computer geinstalleerd:
2 x xp met sp1 erop gezet op 2 primaire partities (NTFS) en met bootmagic (+ passwords) wordt de 1 active en de ander hidden (dus geen inlogscherm van xp zelf). Dit draaide goed.

Nu heb ik de computer hier weer staan omdat xp installatie 1 niet meer opstart, xp installatie 2 doet het gewoon.

==========================

Bij xp installatie 1 de bekende foutmelding over de ntoskrnl.exe:
is beschadigd of kan niet worden gevonden, installeer het bestand opnieuw.

Wat ik van kennis begreep heeft hij via systeemherstel naar eerder tijdstip teruggezet (althans getracht) waarna hij deze melding kreeg.

xp installatie 2 (voor zijn kinderen) doet het dus nog steeds zonder probleem.

Eerst heb ik via de bootmagic-opstartdiskette het inlogscherm van bootmagic uitgezet en hem zo ingesteld dat hij vanaf op de "niet werkende" xp installatie 1 opstart.

Dus eerst geprobeerd om de niet-werkende ntoskrnl.exe te repareren / vervangen
Opstarten vanaf de XP-cdrom, Vervolgens "R" voor herstellen of repareren geprobeerd: kan geen vaste schijf stations vinden.

Even gecheckt met partitionmagic, de "xp installatie 1" partitie is primair en active. Waarom kan hij hem dan niet vinden?

Opgestart met XP-dos diskette hetzelfde, kan ook geen c-schijf vinden.

Met de "xp installatie 1" partitie niet toegankelijk ben ik gelijk al door mijn opties heen om iets nog te fixen? Of zie ik nog een mogelijkheid over het hoofd?

Bootmagic is geinstalleerd op xp installatie 1 dus ik kan daar ook verder niets controleren.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Omdat bootmagic de bootsector verborgen/veranderd heeft en XP Setup die niet kan lezen.

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 10-10-2004 15:14 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
en is dat niet te veranderen dat de XP setup hem wel kan zien?

Kan ik eventueel met fdisk/mbr de partitie toegankelijk maken voor de XP-cdrom

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 22:11 ]