Toon posts:

[XP] loopt vast bij afspelen van audio - wie kan mij helpen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe computer gekocht maar ik heb er een probleem mee: Windows XP (XP Professional, versie 2002) loopt regelmatig vast wanneer ik audio afspeel. Dit gebeurt meestal (maar niet altijd) wanneer een nummer is afgelopen en de volgende 'gestart' moet worden. Dit komt voor bij zowel CD-audio als mp3 en zowel Windows Media Player als Winamp.
De pc reageert door in feite stand-by te gaan: het scherm gaat op zwart in de standy stand (oranje lampje) en niets reageert meer, alleen de resetknop. Apparaatbeheer geeft geen foutmeldingen, en ook in de windows logboeken valt niets te vinden. Ik heb ook mijn video-drivers vernieuwd (overigens niet Windows-XP ondertekend, die Nvidia downloads) maar ook dit mocht niet baten. Ik heb geen virussen (heb de nieuwe update van Norton AntiVirus) en geen spyware (AdAware gecontroleerd). Hij doet dit al zo lang als ik hem heb: ik heb zelf alle software geinstalleerd. De temperatuur van de processor is trouwens 50 graden dus dat lijkt me ook geen probleem. Weet een van jullie of het een probleem is met de drivers of de hardware, en wat ik hieraan kan doen?

Mijn systeem is: AMD Athlon XP 2500+ (Barton), Asus A7V600-X, 512 MB PC2700, WD 160 GB, LG GSA4120 DVD+-RW, Nvidia GeForce FX5500 128 MB. Onboard LAN en geluidskaart. Beeldscherm 17" CRT Daewoo 710B (uit 1999).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 15:23 ]

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Je hebt je video kaart drivers vernieuwt ?.

En dit terwijl je geluid vast loopt :? Mischien beter om je geluids kaart van nieuwe drivers te voorzien :)..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de video-drivers vernieuwd omdat die niet 'digitaal ondertekend' zijn: ook de audio-drivers zijn vernieuwd.