Toon posts:

Mac-adressen achterhalen van 2 netwerkkaarten in pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sorry mensen, maar ik ben nieuw op het gebied van netwerken.
Thuis heb ik een pc met een vast netwerkkaart op het mb én ik heb een wireless netwerkkaart ingeplugd in de pc.
De vaste netwerkkaart op het mb is UITGESCHAKELD. De wireless ingeschakeld.
Als ik naar dos ga, ipconfig /all intyp, dan krijg ik het mac-adres van de VASTE netwerkkaart op het mb en NIET die van de wireless.
Vraag is nu: Hoe kan ik het mac-adres achterhalen van mijn wireless-kaart?

Graag stap voor de stap de uitleg. :-)

Mvg

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
met de driver/config util van die wifi card ?

Verwijderd

Topicstarter
Nope, niets over gevonden omdat het via windows xp geïnstalleerd is, dus heb/had ik die cd niet nodig.

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-05 23:54
Als je b.v. een 3com wirless kaart heb staat het in de config tool van je kaart. Ook staat het heel vaak op de printplaat..

Edit: Als je een AP hebt met een webinterface (bijna elke heeft dat) dan zie je ook vaak het mac adres staan van de kaarten die verbonden zijn. Hierop kan je MAC filtering inschakelen.

[ Voor 44% gewijzigd door IJnte op 10-10-2004 14:59 ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iets zien staan bij configuratiescherm>systeem>apparaatbeheer>asus wifi-b wlan card>eigenschappen>geavanceerd staan er tal van mogelijkheden die je blijkbaar kan veranderen. Daar staat ook iets van Local Administration MAC Network maar daarnaast staat er een "leeg" venstertje. Ik vermoed dat je daar niet zomaar een mac-adres kunt invullen.

• IJnte
jawel, als jij het MAC adres heb van je kaartje kan je die gewoon daar invoeren.. Ik heb het zelf ook zo gedaan. Ik heb 2 Accespoints in mijn huis staan, en gewoon de MAC adressen overgetypt :D

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, dit is het achterliggende probleem. Ik wil mijn router beter beveiliging door die mac-filtering aan te zetten. Enkel 3 pc's mogen toegang hebben tot de router. Maar in elke pc zit een netwerkkaart op het mb en ene wireless.
Ik configureer nu mijn router: D-link DI-624+. Ik sluit mijn wireless uit van mijn hoofdpc en schakel het netwerkkaart in van het mb. De kabel loopt dan van de pc naar de router. Ik log in. Ik kijk welke mac-adres ik beschikbaar heb van mijn mb-kaart en ik geef die in. Wat gebeurt nu, de wireless verbinding valt weg (logisch want ik geef geen toestemming dat de router gebruikt mag worden (mac-adres)).
Ik schakel nu mijn netwerkkaart uit van mijn moederbord en schakel de wirelesskaart in. Ik vraag via cmd>ipconfig /all mijn mac-adres aan en wat blijkt dat het adres net hetzelfde is.
Dus wat probeer ik nu te achterhalen: wat is het mac-adres van mijn wirelesskaart. Is er ergens een optie in ipconfig dat ik meer moet intypen, kan ik ergens anders die mac-code achterhalen? Zo kan ik dan dat mac-adres invoegen op mijn router zodat die toestemming geeft om een wirelessverbinding met dat mac-adres te leggen.
Op alle 3 de pc's is dat nu het specifieke probleem. Geef ik de mac-adressen, dan valt de wirelessverbinding uit.

• IJnte
Welke kaartjes heb je in je pc zitten? Je zou (zoals ik al zei) even op de onderkant van je kaart kunnen kijken welk mac adres ze hebben. Wat je ook nog zou kunnen proberen is een netwerk Sniffer te downen.. je kan dan bekijken welke kaarten en in je netwerk aanwezig zijn.
Ik raad je trouwens aan die hele winxp install effe ongedaan te maken, en het te doen met de software die bij je kaartje zit. Dit werkt over het algemeen wat beter!

Verwijderd

Volgens mij kun je dat in XP mooi zien bij de "Status" van je netwerkverbinding :)....

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 15:27 ]

Verwijderd

Pingen naar de kaart en dan het cmd: arp -a

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

status -> stbblad ondersteuning -> uitgebreid :)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Gevonden!!!
Pc opengegooid en het stond inderdaad op de kaarten.
Al jullie tips schrijf ik op.

mvg
Pagina: 1